PDA

View Full Version : Een uurtje knutselen...



Jax
24 mei 2006, 20:58
Wat als je een oude epiphone superstrat hebt, die je graag wat wil opleuken, en je geen ibanez pgm kan betalen? Juiste, je geeft je epipone f-holes! Even wat plakplastic gehaald, f-holes op een wit blaadje getekend, overgetrokken op het plakplastic, opgeplakt, en zie hier het resultaat! De kleur van het plakplastic was zwart met een relief, wat je duidelijk ziet op de eerste pic, omdat ik flits gebruikte. In het echt is het niet zo opvallend, maar toch weet ik zelf nog niet zeker of ik dit mooi vind, maar dat was het enige wat ze hadden in de winkel, dus geen normaal zwart. Dan nu aan jullie de vraag; Geslaagd projectje of rotzooi? :)

http://www.xs4all.nl/~epedel/f-holes1.JPG
http://www.xs4all.nl/~epedel/f-holes2.JPG

nielsduursma
24 mei 2006, 21:01
Geslaagd projectje of rotzooi? :)

rotzooi.

maak er dan op de een of andere manier echte f-gaten in.

Herman
24 mei 2006, 21:04
Ik vind het wel geinig staan eigenlijk, en op de PGM zijn ook geen echte f-gaten...dus als je het zelf ook nog wel leuk vind zou ik het zeker laten zitten :)

Jax
24 mei 2006, 21:07
rotzooi.

maak er dan op de een of andere manier echte f-gaten in.

Ja shit, je hebt gelijk, in dat uurtje net had ik beter even er een hollowbody van kunnen maken met f-gaten....


Maar even serieus, tuurlijk zou dat leuker zijn, maar ik zou dat zelf echt niet kunnen doen.

Kamicolo
24 mei 2006, 21:09
eerste impressie leek ut net echt (bij foto 1), toen je verhaal gelezen ziet er geinig uit;)

nielsduursma
24 mei 2006, 21:14
Ja shit, je hebt gelijk, in dat uurtje net had ik beter even er een hollowbody van kunnen maken met f-gaten....


Maar even serieus, tuurlijk zou dat leuker zijn, maar ik zou dat zelf echt niet kunnen doen.
ja dat begrijp ik. maar mijn reactie was ook maar een mening. al ik bijv. de keus had om op dezelfde gitaar wel of geen gaten te plakken zou ik het niet gedaan hebben.

maargoed, kwestie van smaak, andere mensen vinden mijn smaak soms ook lelijk.

Noid
24 mei 2006, 23:18
Leuk gedaan! Geslaagd projectje.

gitarist17
24 mei 2006, 23:30
ik vind het helemaal niks, net als de originele van gilbert. beetje fake, heel erg jammer

erice

Bram+
24 mei 2006, 23:36
Tja, mensen die de PGMs niks vinden, zullen dit waarschijnlijk ook niks vinden. Ik vind 'm vet! Houden zo, zeker als je er zelf tevreden over bent.

Rewind
24 mei 2006, 23:38
ik vind de holes vrij breed, voor de rest wel kicke, maar zonder werkje zou idd wel mooier zijn. Misschien zie ik het inderdaad nu alleen door de flits, was het me anders niet opgevallen.

hoofd
25 mei 2006, 00:14
Als je een beetje wazig kijkt kan dat reliëf ook een soort van holte simuleren. Naja, ik vind het wel cool Jax, mooier in ieder geval dan zo gewoon kaal.

Rewind
25 mei 2006, 00:15
mee eens...

Negative K3 fan
25 mei 2006, 00:22
best mooi, alleen het lijkt of de plaatsing niet helemaal klopt... heb je het vergeleken met hoe dat bij PGMs wordt gedaan?

Lenweë Míriel
25 mei 2006, 00:40
ziet er leuk uit alleeen jammer van die pot.
Maar verder is het best wel geinig.

Gitaro
25 mei 2006, 02:10
Ziet er wel leuk uit hoor, jammer van die misvormde body ;)

Jax
25 mei 2006, 07:06
Bedankt voor de uiteenlopende reacties:

@hoofd: Precies, ik vind het mooier dan helemaal niks erop, en voor een uurtje knutselen vind ik het al best een verbetering.

negk3fan: De plaatsing van de holes is idd gebaseerd op de pgm, ik heb wel op internet gekeken om een idee te krijgen, maar aangezien de pots en togglewitch op mijn gitaar anders zijn dan die op een pgm, moest ik een beetje improviseren

@lenwee miriel - Tja, die pot zat idd in de weg, op zich vind ik het geeneens zo gek gelukt, maar het was mooier geweest als die pot ernaast zat, of in een van de cirkeltjes van het sleutelgat, zoals de echte pgm.

Wouter!
25 mei 2006, 09:48
Ik vind het super mooi, maar ik ben dan ook een PGM fan;)

EpiCenturiesAWAy
25 mei 2006, 09:52
Ik vind het wel cool zo!
Heb je misschien ook nog een foto van de hele gitaar ? (vind ze wel mooi ^^)

Jax
25 mei 2006, 09:54
@Wouter! Thnx!


Ik vind het wel cool zo!
Heb je misschien ook nog een foto van de hele gitaar ? (vind ze wel mooi ^^)

Ik maak zo nog wel even een foto. K'zet em er zo op.

Cris
25 mei 2006, 10:31
Bij de eerste ziet het er een beetje vaag uit. En bij de tweede lijk hij net op de echte versie.

Maar al met al. Leuk gedaan.

Jax
25 mei 2006, 11:06
Cris, die eerste foto is idd een beetje vaag, komt vooral doordat ik flits had gebruikt.

@ EpicenturiesAWAY, hier is nog een foto van de gitaar in z'n geheel:

http://www.xs4all.nl/~epedel/f-holes3.JPG

EpiCenturiesAWAy
25 mei 2006, 17:50
mooi hoor!

SimonS
25 mei 2006, 18:15
vet hoor!




asdfasdfasdf

Anders Destium
25 mei 2006, 18:26
Ziet er cool uit! Alleen jammer dat het niet uitkomt met de pot zoals bij een echte PGM :)

Je moet er van houden, ik vind het super 8-)

Braindead
25 mei 2006, 18:47
Cool!
Het ziet er eigenlijk uit alsof hij zo uit de fabriek is gekomen met die f holes.
Netjes gedaan!

Jax
25 mei 2006, 18:57
Bedankt iedereen!