PDA

View Full Version : Distortion op versterkers



COB
12 november 2002, 23:33
Heej! Ik heb een vraagje. Ik speel zelf op dit moment over een Marshall valvestate combo van 100 watt; met een metal-zone, omdat de scheur van de versterker nou niet bepaald voldoende is om een beetje stevige metal mee te maken. Nou zit ik er over te denken om een grotere versterker te kopen, en nou heb ik gehoord dat bijvoorbeeld een peavey 5150 veel meer "ballen" heeft als t om distortion gaat dan een Marshall; is dit waar? En zou dit dan ook een goed plaatsvervangende distortion zijn voor de metal-zone? Heeft iemand daar ervaring mee?

Bas
12 november 2002, 23:47
Ik heb geen ervaring met die 5150, maar de Marshall scheur is te bruut.. al is het niet op een valvestate. Kan me voorstellen dat je dat inderdaad wat prut vindt. Persoonlijk vind ik het een beetje schelle/blikkerige sound produceren maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

Maar neem een Marshall JCM800 top/combo en wilt niks anders meer om is wat te noemen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas op 2002-11-12 23:48 ]</font>

Dude
13 november 2002, 01:11
Op 2002-11-12 23:47, schreef Bas:
Ik heb geen ervaring met die 5150, maar de Marshall scheur is te bruut.. al is het niet op een valvestate. Kan me voorstellen dat je dat inderdaad wat prut vindt. Persoonlijk vind ik het een beetje schelle/blikkerige sound produceren maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

Maar neem een Marshall JCM800 top/combo en wilt niks anders meer om is wat te noemen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas op 2002-11-12 23:48 ]</font>


je adviseerd een JCM800 aan een metal speler ?

damn shame on you boy !

anyway, metal dude, ga voor de 900 of beter nog de jcm900 sl-x feedback rotterdam heeft een geweldig nieuwe 50 watt SL-X voor rond de 600 euroos, en das niet gek.

(ik heb zelf een JCM800 2204 en no way dat daar een heluid uit komt dat ook maar iets in de buurt komt van de gain van zon metal zone pedaaltje

Negative K3 fan
13 november 2002, 11:08
Die 5150 is een echte metal amp, als je metal speelt moet je daarvoor gaan, als je puur metal speelt zou ik je eerdedr een 5150 aanraden dan een JCM900.

Ibanez RuleZ
13 november 2002, 11:13
wat mij betreft voor dat geld idd ook. Het probleem met marshall is IMO dat het geluid te veel "wegvalt", komt waarschijnlijk door de karakterastieken van het geluid. Het gaat op de een of andere manier op in een grote, melodische ruis. In ieder geval als je metal speelt. Luister maar eens naar Vanden Plas, daar heb je toch best wel een soort van metal te pakken, en die gast speelt ook op Marshall, en als je dat hoort, dan irriteert die gitaar me mateloos. Hij had eens op een mesa moeten spelen en dan alles nog een keer opnemen, had VEEL strakker geklonken.

Let wel, dit is voor metal, voor rock ligt het allemaal natuurlijk wat subtieler :grin:

dus GEEN Marshall voor metal, maar ga dan maar voor die 5150, want voor zover ik weet is die natuurlijke distortion erg goed!

harrald

Bas
13 november 2002, 11:56
Nee ik adviseer geen JCM800 aan een metal dude.. koop dan een Mesa ofzo. Maar ik wou even benadrukken dat de 'scheur' waar hij het over heeft over het algemeen in Marshalls gewoon zwaar bruut is..

vulvasonic
13 november 2002, 12:47
De 5150 heeft eindeloos veel gain en klinkt als een klok. Voor de scheur zou ik 'm zeker overwegen. Weinig versterkers die zo vet scheuren als die Peavey.
;}

Willlem
13 november 2002, 12:50
Grappig, ik kom naar deze pagina toe om een topic te starten over metalzone pedaaltjes en marshall distortion, bestaat ie al, en nog bovenaan ook...

Zelf heb ik dus een 50 watt JCM 900 dual reverb en een metal zone pedaaltje van boss. toen ik die marshall kocht had ik dat metalzone pedaal al een tijdje en dacht met die marshall er, qua sound, flink op vooruit te gaan. Maar dat viel vies tegen. Die lekkere 'attack' als je palmmute speelt waardoor de metalzone zo populair is, zit niet in de marshall jcm900. Sterker nog, als je de gain tegen de 20 aan zet wordt het geluid erg zompig en slap, en niet fel en agressief zoals ik mn distortion graag zou willen hebben.

Ik begrijp uit de rest van de reply's dat dit dus aan marshall ligt en je zo'n agressief en fel geluid wel uit andere versterkers kunt krijgen? Ik speel zelf het meest punk, géén metal. Mesa boogie of peavey 5150 dus, of zijn ernog andere opties??

art|saves
13 november 2002, 14:05
Wat dacht je van een ENGL Fireball die is nog goed koper dan een Peavey 5150.

Ic3gl0vE
13 november 2002, 17:02
de echte CoB fan koopt een marshall... volgens mij speelt alexi op een JCM900 SL-x

COB
14 november 2002, 09:34
Dus kwa distortion is het wel goed mogelijk om uit een beetje versterker een beter geluid te krijgen dan uit zo'n metal-zone? Dat vind ik wel belangrijk; dat er een flinke gain op een versterker zit; om goed mee te scheuren; zo'n metal zone zit wel lekker wat gain op; maar het geluid laat toch nog wel wat te wensen over vind ik. Ik heb ook al verschillende aanbevelingen gehoord; van die 5150 had ik al vaker gehoord dat er wel een flinke distortion op zat, maar zoals uit een marshall JCM900;hoe is daar de distortion van? Kun je er de gain uit halen die je bv. uit een metal-zone haalt?

Ohja; en weet iemand prijzen van de peavey 5150? En van zo'n marshall JCM900? Thnx!

Janneman
14 november 2002, 12:50
Nieuw of 2e hands?
Nieuw kan je het beste kijken op de sites van een aantal winkels.
Voor de 5150 heb ik 2e hands 1300 euro betaald, inclusief kabinet. De andere gitarist in mijn band heeft een jcm 900 voor 1700 gulden! gekocht, met kabinet en in perfecte staat. Dus dan heb je een idee.
Succes

dungekste
14 november 2002, 13:40
Kun je er de gain uit halen die je bv. uit een metal-zone haalt?



Als je er een goede EQ bijzet voor de boost wel.

BLOK182
14 november 2002, 14:17
Boss GE-7 bijv.

COB
15 november 2002, 10:07
Op 2002-11-14 13:40, schreef dungekste:



Kun je er de gain uit halen die je bv. uit een metal-zone haalt?



Als je er een goede EQ bijzet voor de boost wel.


Gewoon een Equalizer pedaaltje dus? Waar is dat precies goed voor als ik vragen mag?

COB
15 november 2002, 10:11
Op 2002-11-14 12:50, schreef Janneman:
Nieuw of 2e hands?
Nieuw kan je het beste kijken op de sites van een aantal winkels.
Voor de 5150 heb ik 2e hands 1300 euro betaald, inclusief kabinet. De andere gitarist in mijn band heeft een jcm 900 voor 1700 gulden! gekocht, met kabinet en in perfecte staat. Dus dan heb je een idee.
Succes


dat is 1300 euro voor die 5150 inclusief een Peavy speakerkast? (4x12?)

dungekste
15 november 2002, 19:40
Gewoon een Equalizer pedaaltje dus? Waar is dat precies goed voor als ik vragen mag?


Om het geluid te optimaliseren en eventueel te boosten. Soort van verlengstuk van de reeds op de versterker aanwezige EQ.