PDA

View Full Version : Distortion op versterkers



COB
12 november 2002, 23:33
Heej! Ik heb een vraagje. Ik speel zelf op dit moment over een Marshall valvestate combo van 100 watt; met een metal-zone, omdat de scheur van de versterker nou niet bepaald voldoende is om een beetje stevige metal mee te maken. Nou zit ik er over te denken om een grotere versterker te kopen, en nou heb ik gehoord dat bijvoorbeeld een peavey 5150 veel meer "ballen" heeft als t om distortion gaat dan een Marshall; is dit waar? En zou dit dan ook een goed plaatsvervangende distortion zijn voor de metal-zone? Heeft iemand daar ervaring mee?

Bas
12 november 2002, 23:47
Ik heb geen ervaring met die 5150, maar de Marshall scheur is te bruut.. al is het niet op een valvestate. Kan me voorstellen dat je dat inderdaad wat prut vindt. Persoonlijk vind ik het een beetje schelle/blikkerige sound produceren maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

Maar neem een Marshall JCM800 top/combo en wilt niks anders meer om is wat te noemen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas op 2002-11-12 23:48 ]</font>

Dude
13 november 2002, 01:11
Op 2002-11-12 23:47, schreef Bas:
Ik heb geen ervaring met die 5150, maar de Marshall scheur is te bruut.. al is het niet op een valvestate. Kan me voorstellen dat je dat inderdaad wat prut vindt. Persoonlijk vind ik het een beetje schelle/blikkerige sound produceren maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

Maar neem een Marshall JCM800 top/combo en wilt niks anders meer om is wat te noemen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas op 2002-11-12 23:48 ]</font>


je adviseerd een JCM800 aan een metal speler ?

damn shame on you boy !

anyway, metal dude, ga voor de 900 of beter nog de jcm900 sl-x feedback rotterdam heeft een geweldig nieuwe 50 watt SL-X voor rond de 600 euroos, en das niet gek.