PDA

View Full Version : Gretsch 5235T ProJet Gold Sparkle



Floris1984
24 mei 2006, 16:42
Bij het zien van deze gitaar krijg ik nogal veel GAS:

http://www.guitarpoint.de/shop/files/gretsch5235tgoldk.jpg

Maar ik kan hem alleen vinden op Duitse sites. Weet iemand waar ik deze in NL kan vinden? Liefst bespeel ik natuurlijk de gitaar voordat ik hem koop , en om dan helemaal daarvoor naar Duitsland te gaan....

Heeft iemand sowieso ervaring met deze goedkope Gretsch gitaren uit Korea? Hoe is over het algemeen de kwaliteit, want als die echt bagger is hoef ik ook geen moeite te doen om hem te zoeken natuurlijk...
BVD

Squier4ever
24 mei 2006, 18:27
heb laatst een electromatic hollowbody bespeeld en dat is echt 80-90% van de USA of tegenwoordig Japan kwaliteit voor 1/3 tot 1/4 van de prijs...
nee die kwaliteit zit volges mij wel sjnor.

Tupelo
24 mei 2006, 18:30
Zo een G5570 (ook uit Korea) staat ook op mijn verlanglijstje van betaalbare goede gitaren.

Aron Maiden
24 mei 2006, 18:59
och mijn god, Wat een ubergeil ding zeg..

als ik mijn examen haal dan... ;)

tmcm
24 mei 2006, 20:10
ik heb een projet, bigsby op gezet, dearmonds 2k's en een duojet slagplaat. Bekende mod in het Gretsch forum. Gitaar is het waard, erg goed gemaakt. 1 minpuntje wat mij betrefd maar ook een big one: ding is fokking zwaar. Kan elke Les Paul aan. Op een weegschaal dan.

Projet's komen trouwens uit China en is een zogenaamde 1e serie gitaar. Je ziet vaak dat wanneer een groot merk voor het eerst een serie bij een nieuwe manufacture besteld die gitaren erg goed zijn; contract moet natuurlijk wel verlengd worden. Andere 1ste serie gitaren zijn bijvoorbeeld de Jv's en Cort's Pro tone.

schizo910
25 mei 2006, 12:06
Dat zijn kwalitatief zeker goede gitaren. Ik heb op een aantal gespeeld, nog geen gouden versie gezien zoals de foto. Ik raad je aan eens te informeren bij SoundPlaza in Amsterdam (Amstelveenseweg http://www.sound-plaza.nl/ ), vragen naar Arnoud. Ik denk niet dat je in Nederland (en omstreken) iemand zult vinden die meer weet van Gretsch gitaren dan hij...

guitartub
25 mei 2006, 19:42
Heb zowel een Koreaanse Historic Jr jazzer en een Chinese Pro Jet. Over de kwaliteit zul je je blijven verbazen, dat dat inmiddels voor een alleszins betaalbare prijs geleverd kan worden uit de bekende "lage lonen" landen.
Beide gitaren zijn inmiddels mijn lievelingen.
En laat je niet afbluffen door een uitspraak als "uit Korea of China heb je geen echte Gretsch". Uit eigen ervaring: dat heb je WEL!!