PDA

View Full Version : nieuwe versterker? Of andere pedaaltjes? Ik kom er niet uit.....



krist
24 mei 2006, 14:22
Beste dames en heren,

ik ben in het bezit van twee gitaren (goedkope Epihpone Les Paul en Jaggmaster) en een Fender Twin Reverb en een Marshall JTM 30. Nou staat één ding vast: die Jaggmaster gaat niet weg, nu niet, nooit niet. Superding (voor wat en hoe ik speel dan, smaken verschillen uiteraard.

Waar ik niet tevreden over ben is de Twin Reverb. In principe heb ik die voor in de oefenruimte en de Marshall voor thuis. Die Marshall is absoluut een leuk ding, maar ook niet veel meer dan dat. Het volstaat.

De Twin Reverb heeft een clean waar ik nog steeds helemaal weg van ben, het probleem zit m in de pedaaltjes die ik er voor hang. Wat ik er ook voor hang, ik ben nooit tevreden.

Nu zit ik zo te denken. Mijn doel is dat ik de voor mij ultieme set-up heb voor op het podium en in de oefenruimte. Wat ik zou kunnen doen is die Les Paul, de Twin Reverb én de Marshall verkopen en van dat geld de ultieme versterker kopen, met evt de nodige pedaaltjes (en later, als ik wat meer geld heb weer een gitaar bij kopen)

Ik speel indie rock, varieren van snoeihard tot subtiel zacht. Denk Guided By Voices, QOTSA, Velvet Underground, Sonic Youth, zoiets.


Toegegeven, dit is een vrij warrig verhaal, maar het zou fijn zijn als mensen zouden kunnen meedenken over wat eventueel te doen.


(Oww en btw, ik heb al meerdere pedaaltjes geprobeert voor de Twin Reverb. Ik heb hier ook al eens een topic gestart over welk pedaaltje te gebruiken.)

Bunsen Burner
24 mei 2006, 14:59
probeer eens een vintage peavy uit : handzaam , niet duur , mooi clean en heeft vet ingebouwd vintage saturation effect zie ook mijn andere berichten elders

hassent
24 mei 2006, 15:16
Koop een 2x12 kast en een eindversterker en daar voor en Zoom G9.2TT. Dan heb je alles.