PDA

View Full Version : Multiplex top?



Nickname
24 mei 2006, 13:19
Haha,

Een maat van me heeft net een goedkope alba strat erbij gekocht om te verbouwen, shoeft hij de hals eraf.. wat blijkt: De body is grotendeels massief hout, met een multiplex top van ongeveer 0.5 a 1 cm :p lol

Iemand anders al eens zoiets vreemds gezien?

Johnny V
24 mei 2006, 13:55
Multiplex komt idd vaker voor bij goedkope 'budget' gitaren.

Nickname
24 mei 2006, 14:06
Multiplex komt idd vaker voor bij goedkope 'budget' gitaren.

Dat wist ik al wel ja.. dat ze dan gebruik maken van multiplex bodies.. maar een multiplex top op een massieven body? die kende ik nog niet? :)

Mattia
24 mei 2006, 14:35
Danos zijn volgens mij uit formica gemaakt. Houten (zachthout, of populieren ofzo) frame, formica erop en eronder. Van 'klankhout' in klassieke zin is absoluut geen spraken bij danelectro bodies. Wil niet zeggen dat het geen puike gitaartjes zijn, verder....

Multiplex op een solidbody zal wel zijn om bij een sunburst oid de naden te verbergen.

Nickname
24 mei 2006, 18:23
Danos zijn volgens mij uit formica gemaakt. Houten (zachthout, of populieren ofzo) frame, formica erop en eronder. Van 'klankhout' in klassieke zin is absoluut geen spraken bij danelectro bodies. Wil niet zeggen dat het geen puike gitaartjes zijn, verder....

Multiplex op een solidbody zal wel zijn om bij een sunburst oid de naden te verbergen.

Lijkt me vreemd.. want juist de multiplex zit boven. en de gitaar heeft een effen rode kleur...

G.G.
24 mei 2006, 18:25
Lijkt me vreemd.. want juist de multiplex zit boven. en de gitaar heeft een effen rode kleur...Misschien is de rest van de body van relatief zacht hout dat snel beschadigd en waar de schroefjes niet goed in blijven zitten?

RUIS
24 mei 2006, 18:28
@Mattia: Dano's hebben een voor- en achterkant van masonite, een soort stevig hardboard. Formica is een dunne kunststof, lijkt op de toplaag van spaanplaat aanrechtbladen.

Mattia
24 mei 2006, 18:44
@Mattia: Dano's hebben een voor- en achterkant van masonite, een soort stevig hardboard. Formica is een dunne kunststof, lijkt op de toplaag van spaanplaat aanrechtbladen.

Uh, ja, Masonite. Ik haal die dingen altijd door elkaar, sorry!

no 1 hops
24 mei 2006, 18:56
Uh, ja, Masonite. Ik haal die dingen altijd door elkaar, sorry!board maar dan watervast en erg hard als je de echte hebt.

heb ooit een , zwarte jackson performer geloof ik, met gespleten body geschuurt.
kwam een soort plastic gladde plaat tegen op de voorkant.
dus maar door de vlakbank gehaald.
hij werd dunner, en er ook niet slechter van.

Javaca
24 mei 2006, 21:16
foto's please