PDA

View Full Version : fender 50s classic strat



Balthazar
24 mei 2006, 13:19
hee,
ben al een tijdje op zoek naar een fender strat en dit is echt de mooiste die ik tot nu toe ben tegen gekomen. ik heb er alleen wat vraagjes over.
ik zie de gitaar regelmatig op internet, voor zeer goede prijs, http://www.musik-service.de/Gitarre-Fender-50s-Stratocaster-MN-04-prx395741719de.aspx, hier bijvoorbeeld, maar ik neem aan dat dit een mexico is? of is het een usa? zijn deze gitaren er ook in usa versie? of betaal je je dan scheel? heeft iemand verder ervaring met deze gitaar?

bedankt
Wieger

DREAMMACHINE
24 mei 2006, 13:45
is mexico, vooral deze mexicaanse serie word erg goed gevonden. Heb zelf een keer op een 60's reissue gespeeld en was aangenaam verrast itt eerdere ervaringen met MIM fender's.

MjS
24 mei 2006, 14:22
Ik heb sinds kort een Classic 60, heerlijke gitaar. De Classic serie staat echt een hele stap hoger dan de standaard MiM's inderdaad.

En ja, er is een USA versie: de Vintage serie, maar daar betaal je zo'n 1500 euro voor.

sandman4justice
24 mei 2006, 22:55
Ik heb diezelfde gitaar in sunburst uitvoering. In één woord; magnifiek! Is in korte tijd uitgegroeid tot men favoriete gitaar, ook al kocht ik hem initieel als 'gitaartje voor erbij'. Heel vlotte nek, enige nadeel als je eens wat zwaardere muziek wil spelen, de elementen ruisen nogal vlug, nogal vintage-georienteerde elementen namelijk. Op termijn verhelp ik dit wel, maar puur voor de kwaliteit van bouw is dit een wéreldgitaar die naar mijn mening te vergelijken is met de goedkopere amerikaantjes.