PDA

View Full Version : Wat voor snaren



ejdvdm
24 mei 2006, 10:57
Ik heb recent een Gibson Mk35 gekocht. De oude snaren heb ik vervangen door Martin bronze light 80/20 op aanraden van de verkoper in de winkel. De hoge tonen komen aardig uit de verf maar de bassnaren blijven haast gedempt klinken. Ook vindt ik ze vrij stijf wat niet echt lekker speelt!

Wie kan mij een set snaren aanraden waarbij de bassen vol, warm en donker klinken en wat soepeler te bespelen zijn? Ander tips zijn ook welkom....

Merci,
Eric

Mattia
24 mei 2006, 11:11
Probeer wat verschillende merken en soorten snaren (ook 'gewone' phosphor bronze), en ook wellicht iets zwaardere snaren. Het ene instrument heeft liever mediums, de andere light, de andere extra-lights...

Maargoed, als je lights al stroef vind spelen. En weet je zeker dat het de snaren zijn, niet het instrument zelf? Niet iedere gitaar heeft mooie, volle bassen.

gertdm
24 mei 2006, 14:09
Martin sp is een soepele snaar. D'addario's en Martin Eric clapton zijn stug.
Probeer maar eens een Martin sp 011.
Speel ik standaard op en ik heb prima hoog en lekkere bassen :)

Check ook de afstelling van je gitaar. Te lage afstelling neemt bas weg.

Droffie
24 mei 2006, 15:21
Martin sp is een soepele snaar. D'addario's en Martin Eric clapton zijn stug.
Probeer maar eens een Martin sp 011.
Speel ik standaard op en ik heb prima hoog en lekkere bassen :)

Check ook de afstelling van je gitaar. Te lage afstelling neemt bas weg.

Gebruik je de SP bronze of Phosfor bronze?

ejdvdm
24 mei 2006, 15:36
Check ook de afstelling van je gitaar. Te lage afstelling neemt bas weg.

Dag Gert, wat bedeol je precies met een te lage afstelling? (ik ben nog vrij nieuw in de gitaarwereld!)

gertdm
24 mei 2006, 19:28
Qua snaren bedoel ik Martin SP bronze.....


Met de afstelling bedoel ik dat de snaren misschien iets te dicht op de hals liggen. Misschien een bouwer of gitaarzaak er even naar laten kijken.

succes :)

guitarGirlie
24 mei 2006, 22:04
Ja Martin SP zijn mooi maar Thomastik Plectrum zijn nog veel warmer van klank! En voelen 'heerlijk' aan :) en gaan zeer lang mee ....