PDA

View Full Version : Automatisch stemsysteem



Alberto
24 mei 2006, 08:16
Ik heb hierover gelezen in het multimediablad Netwerk.
Het gaat over een nieuw systeem van Transperformance dat tot nu toe alleen in een Gibson Les Paul, Fender Strat en Fender Tele kan ingebouwd worden. Maar dan moet je wel rekenen op een meerpijs van zo een 3500 dollar :D er wordt dan software in je gitaar geplaatst en uiteraard nieuwe stemmechanieken. Via een lcd-schermpje kan je het hele ding besturen.
Blijkbaar zijn er zo een 240 stemmingen die je kan toepassen op je gitaar zonder ook maar aan je stemmechanieken te draaien. Volautomatisch dus :)
Kende iemand dit al en heeft hier iemand dit systeem al laten inbouwen??
Wrs niet maar goed :)

Grrtz

Mattia
24 mei 2006, 08:33
Nieuw? Wat nou nieuw. Transperformance bestaat al zo'n jaar of 10, minimaal, dacht ik zo.

Lune-a-tic
24 mei 2006, 08:33
Oh je bedoelt een Variax. :-) :cooler:

Mauser
24 mei 2006, 08:40
Bah, zoiets zou ik niet eens willen als ik er 3500 dollar voor zou krijgen!

Dirk W
24 mei 2006, 09:21
Oh je bedoelt een Variax. :-) :cooler:
Nee, een variax kan het ook, maar dit is iets anders denk ik.
Variax is van line6, niet van Transperformance.

ixque
24 mei 2006, 10:30
Is ooit een filmpje voorbij gekomen hier geloof ik ^^

Johannes
24 mei 2006, 10:40
Linkie (http://www.transperformance.com/)

10 tekens

iwamoto
24 mei 2006, 10:45
oh god, die dingen, dat verliest toch heel het vette van gitaarspelen, ik zit soms een avondje lang voor DE perfecte tuning te draaien, en dan heb ik m, en dat speelt dan heerlijk, stel je nou voor dat een machine dat voor mij zou doen, ik zou dat niet bepaald vet vinden eigenlijk..echte mannen stemmen zelf!

DarknessAwaits
24 mei 2006, 10:49
ik zit soms een avondje lang voor DE perfecte tuning te draaien...echte mannen stemmen zelf!

Echte mannen stemmen binnen 2 minuten.

Mauser
24 mei 2006, 11:04
oh god, die dingen, dat verliest toch heel het vette van gitaarspelen, ik zit soms een avondje lang voor DE perfecte tuning te draaien, en dan heb ik m, en dat speelt dan heerlijk, stel je nou voor dat een machine dat voor mij zou doen, ik zou dat niet bepaald vet vinden eigenlijk..echte mannen stemmen zelf!

Helemaal mee eens! Ik moet niets hebben van die moderne foefjes, ik vind een Ibanez al te modern voor mij :lol:

Rick trodat
24 mei 2006, 11:04
Het is best lelijk om te zien, vind ik. De gitaar verliest al z'n kunst die hij heeft.

Mattia
24 mei 2006, 11:09
Variax'en her-stem je niet werkelijk, alleen digitaal, zeg maar.

Rick trodat
24 mei 2006, 11:12
Origineel gepost door Mattia
Variax'en her-stem je niet werkelijk, alleen digitaal, zeg maar.

Maar waarom zit er dan zo'n gevaarte net onder de brug?<Of zit ik op de verkeerde site te kijken?

Nickname
24 mei 2006, 12:00
Ja ik heb er wel eens van gehoord en ook eens wat plaatjes van gezien.. maar zodra je als gitarist een systeem van 3500 euro nodig hebt om je gitaar om te stemmen ben je toch echt verkeerd bezig...:confused:

iwamoto
24 mei 2006, 12:21
Maar waarom zit er dan zo'n gevaarte net onder de brug?<Of zit ik op de verkeerde site te kijken?
jij kijkt op de 3500 tuner site, de variax heeft geen gevaarte, wat variaxjes doen is het signaal opvangen en vervormen, zonodig dus ook de hoogte

Tupelo
24 mei 2006, 13:14
Ach, 't is nogal over de top, maar soms zou zou het me toch wel fijn lijken. Af en toe word ik hondsdol van het stemmen. Than again, betere tuners op mijn Blade zou ook geen kwaad kunnen. Heel tevreden over mijn gitaar, maar eerlijk is eerlijk, de originele tuners zuigen.