PDA

View Full Version : Epiphone SG vintage



Wimvdb
24 mei 2006, 07:49
Ik heb er vroeger al eentje gehad , en meende mij te herinneren dat dit een zeer goede epiphone was. Helaas kan ik dit niet goed meer beoordelen want die had een gescheurde neck die maar Zozo gerepareerd was + dat ik nog maar een half jaartje speelde ofzo... Daarna een SG pearly gates in gezet maar die was door iemand verkeerd gesoldeerd, en had daardoor extreem weinig output, naar de winkel mee geweest toen iets meer output , maar nog steeds zeer weinig ( Lees: clean met een randje op high gain settings )



Ik heb nu dus eentje op het oog , matige staat, maar niets mis aan technisch. Met een EMG 81 erin, goed om eens te testen , maar zal er uiteindelijk uitgaan ( waarschijnlijk , tenzij het mij zo positief verbaasd ) . Originele pick up erbij...



Kan iemand mij de verschillen zeggen tussen een gewone Epi sg en deze vintage. Er wordt volgens het net dunnere lak gebruikt ( zie ook fender highway ) en heeft grovers tuners , zijn er voor de rest nog grote verschillen?


http://www.everythingsg.com/images/epiphone/epi_vintage_400_ch.jpg




( Geen commentaar op mij GAS gehalte aub :satisfie: )

d'oh
24 mei 2006, 14:15
zoals je zelf al zegt:
grover tuners
dunnere lak
binding rond de hals

voor de rest is hij hetzelfde, ik vind hem alleen veel mooier dan een gewone epi sg, vanwege de binding om de hals, dat moet namelijk wel bij een echte SG, tenzij je een special hebt