PDA

View Full Version : leveranciers



no 1 hops
24 mei 2006, 07:23
tja, dan zit je ineenkeer zonder onderdelen leverancier.
jammer genoeg is texas en tweed overgestapt op totale groothandel en kan particulier niets meer bestellen.
dus sneupen op internet.
had altijd fretwire van allparts, hard.
nu zie ik bij mainmusic het merk boston.
zegt diet iemand iets?
tonefactory, rockinger, welke komen nog meer in aanmerking vanuit europa?
alle tips zijn welkom.

Mattia
24 mei 2006, 07:35
Binnen europa ga ik vooral vaak naar Rockinger, Tonefactory moet ook goed te doen zijn. Verder heb je in de UK Touchstone Tonewoods, David Dyke Luthiers Supplies, maar ik ga wel best vaak richting Amerika kijken, vanwege de prijzen...

Kim Wilson
24 mei 2006, 09:34
Tonefactory kun je goed terecht, evenals Nico Verduin.

gw_guitars
24 mei 2006, 12:51
Je kan ook nog kijken bij:
voxhumana (http://www.voxhumana.nl)


Gerard

Marcel2
24 mei 2006, 18:46
http://www.allparts.uk.com

no 1 hops
24 mei 2006, 18:53
nou, ik ben voor een sprong in het diepe gegaan met mainmusic
http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp
had het meeste wat ik nodig had, alleen boston frets ken ik niet.
ben benieuwt wat dat is, iedergeval 18% nickel.

jan jansen
24 mei 2006, 19:47
Heb kortgeleden nog spullen besteld by tonefactory(voor de te bouwen tele).Prima leverancier,

jan

ernieman
24 mei 2006, 20:52
nu zie ik bij mainmusic het merk boston.
zegt diet iemand iets?

Boston wordt in Nederland verdeeld door Bas van den Broek. En die levert alleen aan detailhandel. De meeste muziekwinkels hebben wel een boek van boston. Volgens mij wordt dit zelf ook nog in nederland gemaakt maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Kwaliteit? Tja, middenmoot denk ik? hun stemmechanieken zijn iig prul...

EJ

no 1 hops
25 mei 2006, 12:20
Boston wordt in Nederland verdeeld door Bas van den Broek. En die levert alleen aan detailhandel. De meeste muziekwinkels hebben wel een boek van boston. Volgens mij wordt dit zelf ook nog in nederland gemaakt maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Kwaliteit? Tja, middenmoot denk ik? hun stemmechanieken zijn iig prul...

EJben daar dus wel benieuwt naar.
als ik het goed heb krijg ik straks 5 mtr jumbo fretdraad voor 18€
6 250Kohm potmeters voor 10€

B_2_the_a
25 mei 2006, 22:41
fretdraad moet je voor dunlop gaan ofzo

5 euro per stuk(30 cm ofzo?) bij voxhumana :)

boston is een beetje een merk wat alles levert(van schroefjes tot elementjes)..

de dure boston elementjes zijn eigenlijk wsc elementjes(maar wel beter dan de 5 euro pickups van boston :P)

Mattia
25 mei 2006, 22:57
Ik weet dat Touchstone Tonewoods in de UK 'Nederlands' Fret draad verkoopt, en ken ook mensen die het goed spul vinden, maar wat de kwaliteit is...

ik koop draad zelf gewoon in bij StewMac. Zo'n tube van een 'pound' kost 35 dollar ofzo, heb je het over een euro of twee per meter fretdraad (meer dan genoeg voor een toets).

no 1 hops
26 mei 2006, 05:02
als het om hard fretwire gaat moet er in belgie twee broers zitten die, naar ik gelezen heb ook tuners maken van zeer goede kwaliteit.
maar ja zoals dat vaak gaat met namen, vergeten.

wat betreft onderdelen, het zal wel hetzelfde zijn als met gitaren, je weet nooit precies waar wat gemaakt word.

ernieman
26 mei 2006, 07:19
Ik weet dat Touchstone Tonewoods in de UK 'Nederlands' Fret draad verkoopt, en ken ook mensen die het goed spul vinden, maar wat de kwaliteit is...

ik koop draad zelf gewoon in bij StewMac. Zo'n tube van een 'pound' kost 35 dollar ofzo, heb je het over een euro of twee per meter fretdraad (meer dan genoeg voor een toets).

Haha, dat nederlands fretdraad klopt inderdaad. Er bestaat (bestond?, want ik kan ze op het net niet meer vinden, alleen via p&b music) een firma die "van Gent" heet en vanalles maakt voor instrumenten op het gebied van ijzer. Bij Lmii (www.lmii.com) komt het fretdraad uit nederland en het zou me niet verbazen als dat bij stewmac ook zo is.
Ik heb vroeger eens aangeklopt bij "van Gent" en zij hebben mij toen doorgestuurd naar Bas van de broek. Ik denk zelfs dat het merk Boston eigenlijk gewoon "van Gent" is.

@ No1hops. Volgens mij zijn die 2 borers die jij bedoeld, de firma "van Gent", ze zitten ergens in zuid limburg naar ik meen en misschien is het feit dat ze Belgisch zijn wel een misverstand die door hun naam komt.

En 3,6 euro voor een meter fretdraad is wel duur hoor.

@Mattia. De kwaliteit van hun fretdraad is ok hoor.

EJ

Mattia
26 mei 2006, 07:28
@Mattia. De kwaliteit van hun fretdraad is ok hoor.

EJ

Ah, prima! Nu eens kijken of ik voor een aardige prijs lokaal wat Nederlands fabrikaat kan bemachtigen. Ik blijft het idioot vinden dat veel producten van europeese makelijk (oa Schaller) gewoon goedkoper in de VS te vinden zijn, ook na verzendkosten/importkosten.

no 1 hops
26 mei 2006, 10:40
En 3,6 euro voor een meter fretdraad is wel duur hoor.


EJrockinger vraagt voor 24 cm E 1,80, maak daar een meter van dan praat je over E 7,20.
en 24 stukje a 7 cm = 1.68 a E 13,90

wel was bij main music de fretguard aan de dure kant.
8 E maar ja andere zaken weer goedkoper.

ernieman
26 mei 2006, 16:22
Ah, prima! Nu eens kijken of ik voor een aardige prijs lokaal wat Nederlands fabrikaat kan bemachtigen. Ik blijft het idioot vinden dat veel producten van europeese makelijk (oa Schaller) gewoon goedkoper in de VS te vinden zijn, ook na verzendkosten/importkosten.

Ja leuk he die amerikanen, lekker onze economie laten kelderen.
Ik was zelf op zoek naar schaller tuners en zag op http://www.schaller-guitarparts.de/ dat ze een lijst met verdelers hadden. Voor Nederland was dat Papen & Bongaert (of zoiets), maar das een groothandel en daar kun je alleen met een btw-nummer terecht (en zelfs dan antwoorden ze nog niet).
Zij leveren dan weer aan de locale muzieklwinkels dus in principe kunnen die alles leveren. Maar dan zit je natuurlijk weer met het probleem dat er x winst op gemaakt moet worden, dus wordt het weer duurder.

EJ

no 1 hops
26 mei 2006, 17:47
nou de eerste indruk met main music is niet geweldig.
of artikelen die ik besteld had waren niet meer leverbaar of pas na 6 a 8 weken.
alternatieven heb ik niets aan.
dus ben benieuwt of ze het geld (paypal) snel overmaken of nog tegensputteren.

misschien ligt het aan mij, maar ik heb zoiets van internetshop, vandaag besteld, binnen een week binnen.
hoe denken jullie daarover?

ernieman
26 mei 2006, 18:03
misschien ligt het aan mij, maar ik heb zoiets van internetshop, vandaag besteld, binnen een week binnen.
hoe denken jullie daarover?

Mee eens!
Als je op internet iets besteld en onmiddelijk betaald mag je het toch wel binnen de 2 weken in huis hebben.
Als je via overschrijving iets betaald mag er wat meer speling zijn lijkt me.
En niet op voorraad? Dat kunnen ze toch wel automatisch op zo'n site laten vermelden lijkt me.

no 1 hops
26 mei 2006, 20:27
voor mijn idee had ik er maar 1 apart ding tussen zitten.
een soort metalen smalle huls, met kammetje erin die als verstelbare kam met twee kleine schroeven in een brug van een acoustice gitaar past.
www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=1131&wish=add
bridge pins, potmeters die op de site stonden bleken dus niet aanwezig.
als je dan met een potmeter van 3 euro aankomt p.st terwijl je een set van 6 voor 10 euro besteld hebt.
krijg er het kruidvat idee bij.
die hebben ook de naam aanbiedingen te hebben die als je er komt ' net uitverkocht zijn'.

maar balen is het wel.
heb en setje keystone pickups binnen ( 3 voor 70 EURO incl verzenden uit usa) en nu kan ik niet met de hals verder (frets) omdat dit uitgezocht moet worden.

!!!!!!!!!!!UPDATE!!!!!!!!
ben nog eens op de site wezen kijken en na eens goed gekeken te hebben ben ikzelf ook mede schuldig aan dit probleem.
er staat wel een opmerking dat het ene in 2 tot 5 werk dagen, en een ander artikel 6 tot 8 weken, blijft balen dat ik dat niet eerder opgemerkt heb :-(

no 1 hops
31 mei 2006, 16:57
na wat email verkeer is alles prima opgelost.
( ik denk dat iedereen wel wat scepsis heeft bij de eerste bestelling)
fretdraad mooi verpakt als rol in een doos formaat lp ( nee niet lespaul ;-) )
ga volgende keer toch weer op hun site kijken als ik wat nodig heb.
dat heb ik persoonlijk liever dan bv rockinger.
waarom buitenland als het in nederland kan

RopStop
4 juni 2006, 00:26
www.relicguitars.nl

Verkopen ze veel onderdelen.

B_2_the_a
4 juni 2006, 13:00
ik vin relic guitars beetje beperkt wat er op de site staat

allemaal 1 type enzo, 1 merk....(Wat ik op de site heb gevonden dan)

jan jansen
12 juni 2006, 22:41
nu zie ik bij mainmusic het merk boston.
zegt diet iemand iets?
tonefactory, rockinger, welke komen nog meer in aanmerking vanuit europa?
alle tips zijn welkom.[/QUOTE]


Had bij Tonefactory.nl onderdelen besteld.met mn stomme kop een 5 weg schakelaar ipv een 3 weg(vintage tele) schakelaar.Na een meeltje wordt ie belangeloos omgeruild en sturen ze me de goeie terug.

SERVICE dus, :rockon: :rockon:

jan

B_2_the_a
12 juni 2006, 22:47
boston heeft veel goedkoop spul
opzich wel redelijk in kwaliteit maar niet super zoals schaller enzo.. maar daar betaal je ook niet echt de prijs voor

Theo
12 juni 2006, 23:15
Iemand nog tips voor goede houtleveranciers. Ik doel m.n. op mooie flamed /quilted dekken. Had ooit een adres in Duitsland die prachtig spul had maar door een PC crash ben ik alles, en dus ook m'n bookmarks kwijt. Helaas weet ik ook de naam van deze firma niet meer, en kan ik met googlen niets vinden.

fred dons
13 juni 2006, 07:40
http://www.holz-faszination.de
(met dank aan Mattia voor de tip )

Theo
13 juni 2006, 17:04
http://www.holz-faszination.de
(met dank aan Mattia voor de tip )

Ja, dat was ie inderdaad. Bedankt Fred/Mattia. Kon hem zelf nergens meer vinden.