PDA

View Full Version : Crate Gt 80



Brammibal
24 mei 2006, 00:47
heeft iemand ervaring met de Crate GT80?
ik las hele positieve reviews op harmony central/ultimate-guitar, en was wel geïntereseerd.
ik zat zoiezo te dneken aan een nieuwe vertsreker (mijn eerste echte versterker, ja!) om thuis ook geod te kunnen spelen.
Mijn oog was gevallen op een peaey classic 50 en op dit ding, maar msichien ook wel marshall jcm-800 combo . Ik heb niet echt veel geld. Verder heb ik een washburn WI-14 met humbuckers en ben ik helemaal verliefd op mijn proco turbo rat (als ik hem op een roalnd cube 30 (geleend) bespeel of de fender twin reverb in de oefenruimte).
Muziekstijl is vooral eerste generatie hardcore/punk a lá unseen, maar eignelijk iwl i ker ook classic rock dingen uithalen. Veelzijdig dus gewoon.

guitartub
24 mei 2006, 13:48
Zet Crate liever uit je hoofd, heb er persoonlijk slechte ervaringen mee, en ik dacht dat ik niet de enige was.

lorenz
24 mei 2006, 18:40
als je Crate wil moet je de Blue Voodoo of iets uit de V-series pakken. dat zijn de beste dinge die ze hebben. maar misschien heb je zoveel geld niet.

johanb
28 mei 2006, 17:09
ik heb zelf een crate gt80 ,en ben er zeer tevreden over maar om thuis te oefenen gaat hij toch veel te hard

Brammibal
31 mei 2006, 15:25
Ja, het si ook de bedoeling dat ikj er mee in de oefenruimte kan, maar daar hoeft het allemaal ook niet zo hard, omdat we een elekttrisch drumstel gebruiken (over een versterker van 15 watt). Eigenlijk zoek i kiets dat op ene laag volume goed klinkt. Ik zat msichien ook te dneken aan een zoom g9.2tt of g7.1u, maar ook dan heb ik wle een redelijke versterker nodig.

johanb
31 mei 2006, 17:13
de gain op half en de master op 2.5 dat is hard genoeg om de drummer bij te houden.