PDA

View Full Version : Help! Nieuwe versterker...maar wat???



Herman
23 mei 2006, 22:25
Hey

Zoals je aan de titel van dit topic al zien, zit ik zwaar te twijfelen over een nieuwe amp. Ik zit straks misschien in een band, en dan moet er in ieder geval een nieuwe amp komen. Maar wat voor precies...want van versterkers heb ik vrij weinig verstand. Ik heb nu een Marshall MG15CD en vind dit opzich een redelijk goede oefenversterker, alleen clean vind ik hem wat midner klinken.
Ik speel metname Rock (af en toe ook die iets hardere varianten, dus hij moet wel redelijk kunnen scheuren, maar het hoeft niet geschikt te zijn voor een eoa KEIHARDE metalband)
Hij moet niet alleen voor repetities, maar als het kan ook geschikt zijn voor optredens, anders zit ik alsnog met een probleem. Mijn budget ligt rond de 700Euro (misschien iets meer, maar dit weet ik niet cker, dus laat ik op het moment nog maar even minimaal denken)
Welke merken/types zou ik eens naar uit moeten kijken? Echt alle tips zijn welkom.

Mvg Herman :)

Baker
23 mei 2006, 22:50
je bent senior member, dus je zou toch wel een idee moeten hebben....

Baker
23 mei 2006, 22:53
Maar goed, mijn suggestie: een tweedehands Koch twintone.
deze bijvoorbeeld: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=61831

Baker
23 mei 2006, 22:54
of deze:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=59284

Outrage
24 mei 2006, 09:50
Mijn suggestie: laney

Herman
24 mei 2006, 09:51
Bedankt,

Ja ik zat wat te twijfelen misschien, maar ik heb me nog niet echt verdiept in versterkers...en vind dit ook lastiger om te doen dan met gitaren...Ik weet wel wat ik wil, maar niet welke versterker dat heeft...Zo heb ik van mn leraar gehoord dat ik wel een beetje op Mesa Boogie's, ENGL's en Koch's mag gaan letten als ik die betaalbaar tegen kom...maar hoe zijn bijv. Randalls en Orange's in het algemeen?? Klopt het dat Randalls echt weer scheurmonsters zijn bijvoorbeeld?? Mijn kennis van Marshall is al niet zo groot, laat staan de andere types/merken ;)
Info nog steeds welkom :)

Herman
24 mei 2006, 09:52
Mijn suggestie: laney
Zou je me misschien wat informatie kunnen geven over het type wat je zo in gedachten had? OF over Lany in het algemeen??

almarvk
24 mei 2006, 10:04
Als je een Marshall JCM800 combo tegenkomt voor ongeveer 450/500 in prima staat, dan zou ik dat halen. Dan heb een versterker die prima geschikt is voor rock!

En alle combo's van Mesa, Engl & Koch die je voor een nette prijs ziet langs komen zijn geschikt voor jou muzieksmaak.

blademan
24 mei 2006, 10:36
zoals Outrage al zei: probeer eens een Laney! Ik heb de vc 30 212, wat een ding!! Terrific sounds

blademan
24 mei 2006, 10:37
kijk maar eens op hun site voor de verschillende types:
www.laney.co.uk

de moeite meer dan waard

new deep
24 mei 2006, 11:53
Van laney krijgt de lc15 goede recensies, is ook binnen je budget. (alleen wat weinig vermogen wellicht)

Verder kan je natuurlijk kijken naar een Koch Twintone of Studiotone, hangt een beetje af van je stijl natuurlijk maar deze versterkers zijn redelijk allround.

Wil je echt alleen metal spelen kan je voor dat bedrag ook aan een randall denken of een 2e hands marshall jcm 800 of peavey 5150.

Outrage
24 mei 2006, 12:08
Zou je me misschien wat informatie kunnen geven over het type wat je zo in gedachten had? OF over Lany in het algemeen??


Laney LC 50 of 30 (ik weet de prijzen niet uit mijn hoofd), daar heb je clean en 'n stevige distortion, de LC15 heeft maar één kanaal dacht ik. De VC versterkers zijn ook heel goed, maar die zijn minder distortion gericht. De VC versterkers zijn eenkanaalsversterkers met een extra gain knop die je met een footswitch kan schakelen. Kijk voor de modellen maar eens op hun site (bij valve amps). Ervaring met laney is dat ze echt goede en solide versterkers maken, die ook nog eens in prijs goed meevallen. Ik speel nu al een aantal jaren heel tevreden met mijn GH50L, nog geen haar op mijn hoofd dat eraan gedacht heeft om eens uit te kijken naar een andere versterker.

Laatst zag ik op gitaarmarkt deze:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=61562

Dit is wel eentje die niet meer geproduceerd wordt.

guitartub
24 mei 2006, 12:09
zoals Outrage al zei: probeer eens een Laney! Ik heb de vc 30 212, wat een ding!! Terrific sounds

Ik heb de VC30 210, al meer dan 10 jaar en vind hem nog steeds TE GEK!!

guitartub
24 mei 2006, 12:18
Misschien zoek je iets veelzijdigers. dan kan ik je modelling aanraden. Ik speel zelf veel over de Vox AD 60 maar op het forum zijn ook veel LINE 6 gebruikers te vinden.

Suc6 met je zoektocht.

Squier4ever
24 mei 2006, 12:29
voor 700 scheuro kun je een lekker buizenbakkie kopen, zou ik wel doen! tenzij je natuurlijk tranistors of modelling helemaal te gek vind.

Herman
24 mei 2006, 19:27
Bedankt allemaal, dan zal ik zeker eens wat Laneys gaan testen zodra ik weer in musik-produktiv ben...en die Kochs ook eens naar kijken...want ik mek dat jullie daar wel over te spreken zijn :) en uiteraard nog wat andere dingetjes testen ;)
Ik hou jullie op de hoogte met de vorderingen!
Verder is er nog steeds info welkom :)

Bluesbroeder
24 mei 2006, 19:34
Is de Laney VC30 nog leverbaar dan? Dacht dat die uit productie was en dat uit die serie alleen de VC15 nog leverbaar is?

Outrage
24 mei 2006, 22:40
Neen hoor, de VC30 is nog leverbaar, met verschillende speakercombinaties.

Herman
24 mei 2006, 23:27
Ff vraagje weer, zo'n warp 7 van Hughes & Ketner...voor 650/750euro...het LIJKT mij goedkoop...of iig niet duur...kan iemand mij daar eens wat informatie over geven? (Gebruikerservaring?)

robgebbink
24 mei 2006, 23:49
Laney VC30 idd nog volop leverbaar , vc30 1x12, vc30 210, vc30 212. Kies maar. Eigenhuizen Nijmegen heeft ze op voorraad dacht ik

BartL
25 mei 2006, 00:20
ENGL Thunder is ook erg lekker. Iets minder uitgebreid dan de Screamer, maar klinkt op zijn minst even goed!

Outrage
25 mei 2006, 08:23
Ik heb wel eens de warp 7 gehoord (wel maar één keer). Klonk best goed. Dat is geloof ik geen buizen versterker, maar een transistor. Maar ik dacht dat hij vooral op metal (en dan de zware) gericht was. De technicus waar ik bij ga, had 'm een aantal jaren terug in z'n winkel staan en was er zeer over te spreken in elk geval. Het is in elk geval de moeite om even te gaan uittesten.

eng elfjuh
25 mei 2006, 15:11
De warp7 is een lekker eenvoudige SS bak, twee kanalen, clean (héél clean) en warp (van crunchy tot kernsplitsing) verder geen onzin erop. Heb Van de mijne altijd veel vreugd gehad

tjas
13 februari 2007, 17:40
is de warp 7 ook geschikt voor rock? en wat denk je van de Vortex?

Lenweë Míriel
13 februari 2007, 18:59
let voor het posten even op de datum van het topic, als het oud is is niet reageren en iets nuttigers doen vaak de beste oplossing

BAN!!!!!!!!!!:sneaky::angry:

Fumi SG
13 februari 2007, 19:29
Dude.. rustig maar. Hij stelt gewoon een vraag. Op zich niks mis mee! Het was inderdaad misschien beter geweest om een nieuw topic aan te maken. Dit laat echter zien dat de poster de search heeft gebruikt, een héle dikke plus! En dit is ook wat anders dan nú nog een keer in het topic reageren zonder iets toe te voegen.

LP_CL
13 februari 2007, 19:30
Orange rocker 30. SUBLIEME rock sound!

tjas
13 februari 2007, 19:58
sorry hoor :s
danku Fumi, en LP CL