PDA

View Full Version : Rack inc. effecten serieel gedoe?



Synx
23 mei 2006, 22:20
Heej mede gitaristen,

Gedurende n jaar nu speel ik vol tevredenheid over n rack systeem maar de laatste tijd begin ik me toch wat te irriteren aan de mate of beter gezegd gebrek aan effecten.
Momenteel gaat n digitech twintube (preamp+3 eff) direct n blackface intellifex in. (mesa 50/50 eind). Nu is mijn probleem, de effecten zoals flanger phaser tremelo horen toch voor de preamp (in het algemeen)? Ik gebruik alleen de delay, reverb en chorus van de intellifex. Alles bedien ik via n midimate.
Wat zou nou de beste oplossing zijn? Aan ruimte geen gebrek, geld wel ;) dus geen eclipse. Dacht zelf aan n gmajor of gforce en die voor de preamp te hangen of n midilooper zodat ik met losse pedaaltjes aan de slag kan.
Wie kan mij helpen? alle voorstellen zijn welkom!!
Bedankt

morris
23 mei 2006, 22:31
Ik zou je adviseren voor pedalen te gaan. Kan al vrij eenvoudig met een kleine switcher (GRX4 of DMC) en je bent veel flexibeler. Daarnaast zou ik bijv. een GForce niet serieel voor de amp zetten omdat dat niet goed klinkt. Je hebt te weinig headroom en de gitaar ondergaat een ADDA conversie alvorens je in de preamp gaat. Niet echt lekker.

Morris

Synx
23 mei 2006, 23:02
ja inderdaad de flexibiliteit is handig! Hoeveel kost zon GRX4 2e hands meestal?
Trouwens op de twintube zit ook een schakelbare effectloop zou het veel uit maken als ik daar de intellifex in zou hangen?
Nog 1 vraagje ;), is dan de volgorde met bijv een GRX4 correct? Dus pedaaltjes ala flanger phaser tremolo voor preamp? of erachter en dan de intellifex in?

morris
23 mei 2006, 23:14
een grx doet meestal tussen de 150 en de 200 euro. heeft 4 loops waarvan één volledig geisoleerd.

Ik ken je preamp niet, dat zou je eens moeten proberen. Verder maakt het weinig verschil of je de intellifex in de loop of achter de preamp schakelt. Je GRX komt dan voor je preamp. Ik heb phaser/flanger en tremolo ook voor de preamp, maar dat is ook een kwestie van smaak. Ik heb namelijk ook een chorus pedaal voor de preamp en voor bepaalde dingen klinkt dat heerlijk, maar dat is niet voor iedereen. Maar phaser wordt 90* van de keren ervoor gebruikt. De tremolo werkt voor de meesten vaak wat beter na de preamp overigens, in mijn geval echter niet.

Morris

Jimi Hendrix
24 mei 2006, 01:21
De tremolo werkt voor de meesten vaak wat beter na de preamp overigens, in mijn geval echter niet.

Morris

Ik heb de tremolo ook vóór de preamp (Carl Martin Tremovibe).
Gebruik 'm dan ook enkel voor cleanere geluiden.
Pedaaltjes + Rackeffecten zijn te gek!