PDA

View Full Version : Is dit een goede aankoop?



DeathZan
23 mei 2006, 21:15
Ik weet niet zeker of ik dit hier mag posten, maar ik ben nieuw ( mss flauw excuus ).
Ik vroeg me af of dit een goede aankoop lijkt:
http://www.kapaza.be/detail/2646221/Fender_squire_strat.html

1. Hij zegt made in china, is dit dan een echte fender?
2. Is een bod van 200 euro teveel ( incl. vermelde versterkertje ).

Dank.

wietse
23 mei 2006, 21:22
nee het is geen fender maar een squier, een goedkoop merk van fender en dus beduidend minder van kwaliteit.
voor een 250 euro koop je zo'n setje nieuw volgens mij, dus dit is niet echt een koopje.

Fvddungen
23 mei 2006, 21:25
Het is een Squier. Komt wel uit de stal van Fender, maar is geen echte Fender. Overigens hoeven Squiers zeker niet slecht te zijn.

200 euro te veel? Geen idee. Een starterspakket, waar dit allemaal in zit heb je al voor 179,-. Maar die pickups, knoppen en slagplaat zijn denk ik niet origineel.

Outrage
23 mei 2006, 22:06
Nou, de versterker vind ik alvast niet om over naar huis te schrijven. Het is een klein zwart doosje, er zit geen reverb op, de clean kan er nog net door, van de distortion krijg je hoofdpijn. Ik heb 'm gehad, en er zijn heel wat versterkertjes in die prijsklasse of wat hoger die veel beter klinken.

IK heb zelf zo'n squier starterssetje gehad, en die gitaar vond ik (voor z'n geld) wel goed. Ik heb er wel wat plezier aan gehad. De elementen en slagplaat lijken niet origineel, maar de kwaliteit daarvan zie je natuurlijk niet op de foto. De prijs hangt een beetje af van wat voor elementen hij gebruikt heeft.

DeathZan
24 mei 2006, 19:55
Hmmz, bedankt voor de reacties zover,.... ik denk dat ik nog maar even de kat uit de boom kijk dan :) ( Speel al 7 jaar klassieke gitaar ;) dus kan wel spelen, maar weet helemaal niets van elektrische gitaren.... zelfs nog nooit met plectrum gespeeld :^) )

nielsduursma
24 mei 2006, 20:06
zelfs nog nooit met plectrum gespeeld :^) )

dat hoeft ook niet op electrische gitaar hoor...

iwamoto
24 mei 2006, 20:12
dat hoeft ook niet op electrische gitaar hoor...
daar is meneer knopfler een duidelijk voorbeeld van :)

nielsduursma
24 mei 2006, 20:55
Niet doen als je slechte nagelriemen hebt. Beetje Tina-topic achtig, maar ik had laatst het bloed op m'n slagplaat en op m'n snaren.
ach, gewoon eelt kweken en nagels laten groeien. en anders toch maar met een plectrum. ze zijn toch maar 50 cent ofzo.

FruscianteFan
24 mei 2006, 23:12
Hmmz, bedankt voor de reacties zover,.... ik denk dat ik nog maar even de kat uit de boom kijk dan :) ( Speel al 7 jaar klassieke gitaar ;) dus kan wel spelen, maar weet helemaal niets van elektrische gitaren.... zelfs nog nooit met plectrum gespeeld :^) )Dan zou ik aanraden om iets beters te kopen dan dit. Als je al zeven jaar speelt, ben je op deze gitaar waarschijnlijk na een paar weken wel uitgekeken.