PDA

View Full Version : Nieuwe Axe, nogal iets anders



gerrekat
23 mei 2006, 20:59
Tja ben via een trade met mijn Time Capsule ML (een van de velen) in het bezit gekomen van en Jackson Neckthru RR pro, eentje uit 1992 om precies te zijn. Niet echt mijn ding op het eerste gezicht zowel een floyd als EMG's. Ik moet zeggen de gitaar ziet er (IMO) supervet uit maar vraagtw el wat gewenning. Het is een early 90's Japanner die werden destijds volgens US specs gebouwd en vanwege het succes later gedowngraded om niet met de US line te concurreren. Het fretboard is supermooi dicht ebben met zeer goed fret en inlay werk. de body is Maple neckthru met alder wings. de hardware is van Schaller. Toen ik hem kreeg was hij met zeer dikke snaren in C gestemd. Ik speel in standaard E tuning en gebruik .010 setjes, fuckerdefuck.....nog nooit een gitaar met floyd opgezet. Maar ik was apetrots toen het toch lukte de actie is superlaag en de floyd blijft gestemd en vlak! Ik moet zeggen ben nog steeds geen fan van de EMG's, die zullen er wel uit gaan op korte termijn, de jackson hals vraagt ook wat adjustment, is nogal een hele platte D vorm, nog niet echt mijn ding maar het agat al beter. De Balans van deze RR pro is veel beter dan mijn oude RR-1, sterker hij is totaal niet kopzwaar iets waar de meeste extreme modellen (buiten DEANs natuurlijk!) nogal last van hebben en ik heel gevoelig voor ben. Anyway hier zijn de pics:

http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/JacksonRR3.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/JacksonRR1.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/JacksonRR4.jpg

Herman
23 mei 2006, 21:06
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak ;)
Maar tzal wel ongetwijfeld n vette scheurplank zijn,
Congratz

Orpheo
23 mei 2006, 21:07
een timecapsule voor een jap jackson... :roll: lijkt mij niet de meest handige en winstgevende zet, maar als jij er blij mee bent!

gefeliciteerd!

ijzerbroot1
23 mei 2006, 21:26
Heeft wel wat he??

Congratz anyways! Mooi hoor...

gerrekat
23 mei 2006, 21:27
een timecapsule voor een jap jackson... :roll: lijkt mij niet de meest handige en winstgevende zet, maar als jij er blij mee bent!

gefeliciteerd!

Tja, het is niet vergelijkbaar met de Professional series van tegenwoordig en ik zeg niet dat het een 1:1 trade was.

Mauser
23 mei 2006, 21:29
Wel supermooi ding!

vulvasonic
23 mei 2006, 21:30
Je blijft me verbazen....................

Nova
23 mei 2006, 21:40
geil, gewoon geil...

Basseytje
23 mei 2006, 21:43
heel mooi ding gefeliciteerd

Mauser
23 mei 2006, 21:46
@ Gerrekat: Ik weet niet wanneer je die EMG's wilt vervangen, maar als het pas ergens in de herfst is (of later) wil ik ze misschien wel overkopen ;)

Nickname
23 mei 2006, 22:17
Gefeliciteerd dude! :) leuke plank

Gitaro
23 mei 2006, 22:17
Mooi :rockon:!

gerrekat
23 mei 2006, 22:19
Geen probleem, EMG's zijn vreselijk!

Cris
23 mei 2006, 23:01
Mooi axe. :)

Ik ga die van mij weg doen.

Ibanez RuleZ
23 mei 2006, 23:03
ik zeg: je smaak begint te verbeteren ;-)

gefeli, ik vind witte rhoads meestal de mooiste rhoads

harrald

Gitaro
23 mei 2006, 23:40
Wat een kansloos gezeik over EMGs http://forum.fok.nl/i/s/pukey.gif. Ga dan even in een hoek huilen.

Orpheo
23 mei 2006, 23:42
Wat een kansloos gezeik over EMGs http://forum.fok.nl/i/s/pukey.gif. Ga dan even in een hoek huilen.

zeik niet man. de topicstarter, gerrekat, vind emg's gewoon niet fijn, en zegt dat ie ze wil veranderen. wie zit er hier nu te huilen? niet gerrekat...

Noid
23 mei 2006, 23:50
zeik niet man. de topicstarter, gerrekat, vind emg's gewoon niet fijn, en zegt dat ie ze wil veranderen. wie zit er hier nu te huilen? niet gerrekat...

Chill chill. Back to topic please: pm elkaar maar als je wil bitchfighten.

Back to topic: mooie plank zeg. M.b.t. de D-vorm van de hals, wil je die gaan schuren of zo?

SDMF_Lispel
24 mei 2006, 00:10
erg geil dingetje !

gerrekat
24 mei 2006, 06:51
ik zeg: je smaak begint te verbeteren ;-)

gefeli, ik vind witte rhoads meestal de mooiste rhoads

harrald


Wie zeght dat deze lang blijft? ik vind hem erg mooi, maar qua playability komt ie nog niet in de buurt van mijn andere gitaren, hij is overigens beter dan mijn oude RR-1 en alle ESP's die ik gehad heb dus wie weet raak ik er nog aan gewend!

gerrekat
24 mei 2006, 06:52
Wat een kansloos gezeik over EMGs http://forum.fok.nl/i/s/pukey.gif. Ga dan even in een hoek huilen.

LOL ik heb de gewoonte om ze er gewoon uit te flikkeren en andere elementen te kopen die ik wel lekker vind in plaats van te gaan huilen. Er zijn zat metallica fans die goed betalen voor een stel gebruikte EMG's.

Negative K3 fan
24 mei 2006, 10:48
voor een jackson is het wel een mooid ing :D

Anders Destium
24 mei 2006, 11:21
Gefeliciteerd Hans!

iwamoto
24 mei 2006, 11:26
ik ben jaloers, hoeveel zou je ervoor moeten dokken om zo'n ding 2e hands te krijgen denk je?

Stitch
24 mei 2006, 16:34
ik vind die modellen altijd gaaf

X-Rated
24 mei 2006, 16:41
Wat een rete vette gitaar :| Als hij er in lefty zou zijn zou ik mijn spaar rekening leeg trekken

gerrekat
24 mei 2006, 21:52
Voorlopig hou ik hem nog, maar als er geintereseerden zijn voor de EMG's dan kan je je melden! Dergelijke Jacksons zijn vrij zeldzaam begreep ik op het Jackson forum, ze zijn maar 2 jaar gemaakt en vrij gewild. Is allemaal 1:1 met de US versies, echte MOP inlays MOP jackson logo in de headstock etc etc. Vooral het ebben van de toets is supermooi daarin onderscheiden US gitaren zich vaak van imports.

Trick
25 mei 2006, 22:41
Wat een RETEGEILE axe heb je daar.. da's inderdaad een vrijzeldzame.. en die EMG's inderdaad weg doen, want in een Jackson horen Duncan's :hippie:

gerrekat
26 mei 2006, 07:42
Wat een RETEGEILE axe heb je daar.. da's inderdaad een vrijzeldzame.. en die EMG's inderdaad weg doen, want in een Jackson horen Duncan's :hippie:


het zullen waarschijnlijk DIMarzio's worden.......

Izegrim
26 mei 2006, 09:20
Echt een supermooie Rhoads man! Zo'n witte, vroege negentiger vind ik echt schitterend en het barst van de mojo. Ze zijn inderdaad vrij bijzonder en waardevast. Het grappige is dat ze eigenlijk nooit goedkoop geweest zijn, dus ik snap niet waarom Jackson USA zo bang was voor concurrentie. Ik weet wel dat een dergelijke gitaar in goede conditie nog makkelijk duizend euri opbrengt.

EDIT
EMG's of Duncan's horen in een Jackson... Maar het is maar net wat je voorkeur is natuurlijk.

Paultje-k
26 mei 2006, 09:30
Netjes man!!!


ik moet werk zoeken :(

jorrit
26 mei 2006, 15:04
pffff gauw weer wegdoen man. die emg's kun je dr uithalen maar die floyd houd je. ook hebben die deans zoveel meer mojo dan dit stukje rest hout..

wedden dat ie zo weer weg is? :P

gerrekat
26 mei 2006, 15:22
Echt een supermooie Rhoads man! Zo'n witte, vroege negentiger vind ik echt schitterend en het barst van de mojo. Ze zijn inderdaad vrij bijzonder en waardevast. Het grappige is dat ze eigenlijk nooit goedkoop geweest zijn, dus ik snap niet waarom Jackson USA zo bang was voor concurrentie. Ik weet wel dat een dergelijke gitaar in goede conditie nog makkelijk duizend euri opbrengt.

EDIT
EMG's of Duncan's horen in een Jackson... Maar het is maar net wat je voorkeur is natuurlijk.

er zaten Stock van die Engelse Reflex elementen in destijds, ik vind het onzin om te zeggen dat iets ergens in hoort, elke zwarte PU staat goed in een zwart witte gitaar. Hij bevalt me ondertussen aardig goed, toch blijven Jackson nekken niet echt mijn ding. Maar het is wel tof om 1 "andere" gitaar te hebben met een floyd, hij klinkt een beetje dunnetjes vergeleken met wat van mijn nadere axes maar dat heeft dan weer met de floyd te maken, het blijft allemaal binnen de perken...

Ik vind het echt lekkerder dan de ouwe RR-1 die ik gehad heb.

gerrekat
26 mei 2006, 15:26
pffff gauw weer wegdoen man. die emg's kun je dr uithalen maar die floyd houd je. ook hebben die deans zoveel meer mojo dan dit stukje rest hout..

wedden dat ie zo weer weg is? :P

Ik weet het niet, ik heb altijd wat gehad met de RR vorm....mijn RR-1 was niet om over naar huis te schrijven, deze is beter maar niet zo goed als een Time Capsule DEAN, de toon in dunner en de gitaar voelt minder goed aan ( kwetsbaarder). Ik vind hem toch beter dan alle ESP's die ik gehad hab (daar is ie beter mee te vergelijken dan met een DEAN welke meer uit de GIBSON school stamt).

Outrage
26 mei 2006, 21:33
Het is wel duidelijk dat je over de RR 1 die je hebt gehad, hiet te spreken bent. Wat was daar eigenlijk allemaal verkeerd aan? En van wanneer was die?

gerrekat
27 mei 2006, 09:01
Was een 1991 RR-1 neckthru, een zwarte, er warn veel dingen aan die me niet aanstonden. Hij was erg kopzwaar, heel moeilijk te intoneren, het fretwerk was matig, de jackson nek blijf ik een probleem vinden. Ik ben nooit gek op floyds geweest daar die behoorlijk aan je toon knabbelen. De stock Jackson tuners zijn ook niet echt je van het, ik heb lieven een set Grovers of Sperzels. Het was vooral een combi van de slechte balans en de mindere playability die ervoor zorgden dat ik hem niet vaak pakte als ik zin had om te spelen.

Outrage
27 mei 2006, 10:57
Dat is jammer dat je een mindere gitaar had. Ik heb 'n soloist. Fretwerk is heel goed, van het feit dat ze kopzwaar is, heb ik eigenlijk geen last (maar dat kan ook liggen aan het feit dat een soloist meer hout heeft en dus beter gebalanceerd is natuurlijk), en ik speel juist heel graag op een jackson-neck.
Ik moet wel zeggen dat de gitaar, toen ik ze net had gekocht, qua klank en bespeelbaarheid lang niet zo goed was als na de afstelling. Toen de gitaar volledig en netjes was afgesteld, ging een volledige wereld open :jam:.
Ik heb wel nog nooit op een dean gespeeld, dus daarmee vergelijken kan ik niet.

Cris
27 mei 2006, 12:43
Ja idd een goede afstelling scheelt een boel.

gerrekat
27 mei 2006, 19:49
Dat is jammer dat je een mindere gitaar had. Ik heb 'n soloist. Fretwerk is heel goed, van het feit dat ze kopzwaar is, heb ik eigenlijk geen last (maar dat kan ook liggen aan het feit dat een soloist meer hout heeft en dus beter gebalanceerd is natuurlijk), en ik speel juist heel graag op een jackson-neck.
Ik moet wel zeggen dat de gitaar, toen ik ze net had gekocht, qua klank en bespeelbaarheid lang niet zo goed was als na de afstelling. Toen de gitaar volledig en netjes was afgesteld, ging een volledige wereld open :jam:.
Ik heb wel nog nooit op een dean gespeeld, dus daarmee vergelijken kan ik niet.

eeen soloist is van nature een veel beter gebalanceerd model, mma m.i. veel minder aantrekkelijk qua looks, is in feite een neckthru superstrat. Ik hou van puntige modellen.