PDA

View Full Version : duim en barré



tomazz
23 mei 2006, 21:49
plaats je je duim best in de richting van de hals dus top naar de kop van de gitaar of plaats je hem best dwars om barré's te spelen ?ik heb meer kracht op de eerste manier maar weet niet of dit de juiste manier is.

thomazzbootzz
24 mei 2006, 00:14
ik snap niks van je vraag

tomazz
24 mei 2006, 00:27
wat ik bedoel is je kan je duim in de lengte van de hals zetten (mee met de snaren) om een barré aan te slaan ____ zo ,of dwars | de richting van de frets dus.duidelijker kan ik niet zijn hoor bootzz.in een nieuw boek dat ik heb tonen ze dat je je duim dwars moet zetten, nu speel ik barré's toch al altijd anders versta je.

Bl44t44p
24 mei 2006, 00:28
Probeer het je zelf toch echt 'dwars' (dus met de barré mee) aan te leren. Lijkt in het begin misschien wat lastiger maar is uiteindelijk toch de beste techniek... vind ik dan.

hoofd
24 mei 2006, 00:28
Als je op google op "barre chords" zoekt krijg je verschillende sites die het uitlegt, met foto's en al.

http://www.acousticguitar.com/lessons/barre_chords/images/thumb.jpg

Dit is de meest gebruikelijke en "beste" manier. Probeer ook bij barré akkoorden niet teveel kracht en spanning te gebruiken, maar zoveel mogelijk ontspannen te houden.

tomazz
24 mei 2006, 00:32
voila merci voor de nuttige antwoorden. blijkbaar verstaan er toch mensen mijn vraag. tis inderdaad lastiger "dwars" maar oefenen baart kunst..ooit haha.