PDA

View Full Version : ik zit vast



brian
23 mei 2006, 20:38
Na een jaar spelen (akoustisch en elektrisch) zit ik vast elk liedje dat ik probeer lukt me niet.Wat kan ik nu het best doen en wil geen lessen volgen wil alles zelf leren.

Bram+
23 mei 2006, 20:42
Meer oefenen, dat ten eerste. Ten tweede: welke liedjes kan je al wel en welke lukken je niet? Waar denk je dat het verkeerd gaat?

hoofd
23 mei 2006, 23:32
Ik denk dat je het beste niet zo koppig kan zijn en gewoon les moet nemen. Er zijn maar weinig gitaristen die echt ver komen (qua techniek ed) zonder les te hebben gehad. En daar helpt oefenen tot je een ons weegt ook niks bij, soms heb je gewoon iemand nodig die het even voorspeelt en het voor je versimpelt.

Funkicker
24 mei 2006, 17:42
er is een goed alternatief voor lessen, om je spelen en techniek te verbeteren.
het heeft mij ontzettend geholpen om mijn stijl te ontwikkelen, het is en tijdschrift, dat zowel goed is voor je theorie, als voor je snelheid en vooral voor het spelen met gevoel. ik heb het als tip gekregen van een oude leraar, die naar ierland verhuisde en mij nog wou helpen met dit tijdschrift. de naam is Guitar techniques, kost iets van 10 eurootjes, komt elke maand uit en staat vol met lessen en jamtracks.

brian
24 mei 2006, 21:01
ik heb vooral veel problemen met solo's en tabs.bv de tab van knockingon heavens door en de solo van don'tcry van guns 'n'roses er zit zo een stuk met veel hammer ons en pulloffs in en dat wlniet zo goed lukken. ik heb al het al veel geprobeerd en het wil nie lukken en het is niet alleen bij deze liedjes ook bij wish you were here, master of puppets, classical gasen zo kan ik er nog veel op noemen het heeft goed gegaan het gitaarspelen en nu is het precies ofik niks meer kan.