PDA

View Full Version : advies akoestische gitaar kopen?



kassie
23 mei 2006, 20:15
vreemd... is hier geen koopadvies voor akoestische gitaren in verschillende prijsklassen? bij het forum van de electrische gitaren nog wel.

ik dus graag een akoestische gitaar een western om precies te zijn voor om en nabij de 200 euro kopen. 2e hands mag ook eventueel. ik heb verder niet zoveel verstand van akoestische gitaren maar ik hou van een helder scherp diep en vol geluid dus niet zo dof. bij musikproduktiv vond ik een Dean wel mooi klinken. alleen verkochten ze die daar niet omdat de hals op de verkeerde manier krom stond :) cort vond ik ook mooi klinken voor 150 euro tenminste. zijn er nog mensen die mij een aanbeveling kunnen doen?

MonkeyFace
24 mei 2006, 20:59
je hebt mail ;-)

Droffie
29 mei 2006, 12:58
vreemd... ik heb verder niet zoveel verstand van akoestische gitaren maar ik hou van een helder scherp diep en vol geluid dus niet zo dof. bij musikproduktiv vond ik een Dean wel mooi klinken. alleen verkochten ze die daar niet omdat de hals op de verkeerde manier krom stond :) cort vond ik ook mooi klinken voor 150 euro tenminste. zijn er nog mensen die mij een aanbeveling kunnen doen?

Wordt lastig met je budget om aan je eisen te voldoen. Ik zou zeggen ga naar een grote gitaarzaak en speel op zo veel budget gitaren als maar mogelijk is en kies de beste. Ik denk dat in die prijsklasse je niet echt één merk naar voren kan schuiven als best klinkende. Je zou een leuke 2e handsje kunnen kopen. Kijk regelmatig op E-bay of marktplaats.

Ik heb begin dit jaar een megadeal gehad. Voor 150 een Klira op Ebay. Massieve (palissander) body en spruce top.
Je moet ook een beetje geluk hebben..