PDA

View Full Version : Made in China... ben ik de enige die afknapt?



Bluesbroeder
23 mei 2006, 18:50
Steeds meer ampjes worden door kleine handige Chinezen in elkaar gedraaid. Op zich zullen ze daar best goed in zijn. Maar op de een of andere manier krijg ik totaal geen GAS van een made in China amp. Alsof er een kurk op gaat waardoor het gas er niet uitkan. En ik heb op zich niets tegen Chinezen. Sommige van mijn beste vrienden zijn Chinezen. Of althans, ze eten er wel eens.

Neem nou de 15 wattertjes van VOX, hun 30 watter ook trouwens. De Epiphone slaapkamerampjes -schattig!- en zo zijn er nog wat; ik vind ze prachtig, maar die drie woordjes, made in China... ik zou me er wezenlijk aan gaan irriteren. Het zou me afleiden van het spelen.

Zou er een stickertje overheen plakken, maar dan toch steeds er even onder gluren en dan stond het daar nog steeds: made in... ik zou het er af krabben, erover heen met de Edding maar toch, het zou blijven knagen.

Waar maak ik me druk over zegt u?

Tsja...

Emocide
23 mei 2006, 18:52
dude.... laat je nakijken :| als jij niet kan spelen omdat er made in china op staat heb je echt geestelijke problemen :P

Les Paul
23 mei 2006, 18:54
Waar maak ik me druk over zegt u?

Inderdaad...

Bluesbroeder
23 mei 2006, 18:54
dude.... laat je nakijken :| als jij niet kan spelen omdat er made in china op staat heb je echt geestelijke problemen :P


Mmm, dat zei mijn behandelend arts hier op de gesloten afdeling ook al...

Emocide
23 mei 2006, 18:55
maar even serieus :P

kijk waarom knap je er zo op af?
die chineesjes zorgen ervoor dat jou amp betaalbaar blijft!
voor dezelfde amp maar dan met een "made in usa" stickertje is zeker 50% er bovenop ;)

Scali
23 mei 2006, 18:57
Mijn Zoom G9.2tt is Made in China. Heerlijk.
Ik heb ook Chinese buisjes in m'n Marshall, super.
Laatst op een OLP Luke gespeeld, ook Made in China.. wat een wereldgitaar, en wat een belachelijk lage prijs!

Die Chinezen zetten het alleen in elkaar, het wordt nog steeds gewoon in Japan, Europa of de VS ontworpen.

Bluesbroeder
23 mei 2006, 18:58
Tuurlijk weet ik dat Chinese kinderarbeid de prijs van mijn ampje drukt. Mijn afkeer van Chinese ampjes is ook niet zozeer iets rationeels, het is een gevoel. Ik ben een gevoelsmens. Zucht...

Emocide
23 mei 2006, 18:59
geniet ervan zolang het kan ;) want over 20 jaar is china het grootst economisch punt in onze wereld en dan heb je een afkeer van "made in usa" stickertjes ;)

Scali
23 mei 2006, 19:03
Gelukkig zijn er ook nog zat Afrikaanse kindertjes om uit te buiten tegen die tijd.
En in het voormalig oostblok wil men ook nog steeds graag werken voor onmogelijk lage salarissen.
Zolang de honger en armoede niet uit de wereld zijn, zijn we verzekerd van goedkope gitaren, versterkers en AK47s.

Emocide
23 mei 2006, 19:04
*ligt totaal dubbel:P*

dat is waar ^^ tot die tijd

LAAT DIE 5150 UIT CHINA MAAR KOMEEEEE
WRAAAAH =P

Mitch
23 mei 2006, 19:05
Regel 1: praat nooit over gevoel op Gitaarnet Forum :D

Maar serieus, enerzijds zie ik de problemen die het geeft, lage lonen landen, aan de andere kant biedt het ook mogelijkheden. Maar om nou per definitie tegen MIC te zijn.... ik erger me daar op Amerikaanse fora zo aan, dat 't bij voorbaat prutswerk is als het uit China komt.

Michael AE
23 mei 2006, 19:05
Al komt een versterker van Uranus, wat maakt mij het uit? Als hij goed klinkt en goed gemaakt is, kan mij het niet zoveel schelen, eerlijk gezegd.

Bluesbroeder
23 mei 2006, 19:06
Dus als ik het goed begrijp zou ik jullie net zo veel plezier doen met een Chinese Fender als met een Made in Corona Strat?

Emocide
23 mei 2006, 19:07
hmm weet in elk geval globaal waar china ligt
waar ligt corona ?

Michael AE
23 mei 2006, 19:11
Dus als ik het goed begrijp zou ik jullie net zo veel plezier doen met een Chinese Fender als met een Made in Corona Strat?

Dat ligt eraan hoe goed die gitaar is. Als die uit China beter is dan die uit Corona, prima. Ik beoordeel instrumenten/versterkers maar op twee dingen: klank en betrouwbaarheid/kwaiteit.

Scali
23 mei 2006, 19:15
Dus als ik het goed begrijp zou ik jullie net zo veel plezier doen met een Chinese Fender als met een Made in Corona Strat?

Als de kwaliteit hetzelfde is, maakt het me niks uit waar het vandaan komt.
Mijn favoriete gitaar is een Ibanez uit Japan... voor Japans spul werd vroeger ook de neus opgetrokken, maar tijden veranderen. Op een gegeven moment was Ibanez gewoon kwalitatief beter dan een Gibson of Fender.
Dat kan met China ook gebeuren, maar dan wel als er een Chinees bedrijf is met ambitie, net als Hoshino/Ibanez destijds. Bedrijven als Ernie Ball laten hun OLPs ook in China bouwen, maar doen dat natuurlijk alleen om de prijzen laag te houden. Ze zijn niet van plan om die Chinese gitaren zo goed te laten worden dat ze hun eigen Amerikaanse modellen uit de markt gaan drukken.
Maar een London City of een Richwood is volgens mij wel uitsluitend Chinees, dus die kennen dat probleem niet.

En Vox is al helemaal over, volgens mij... zelfs hun AC30 komt nu uit China. Vox is dan ook geen Vox meer, maar Korg. Dan stap je iets makkelijker over dat soort 'gevoelskwesties' heen.

Negative K3 fan
23 mei 2006, 19:57
bewijst maar weer eens hoe belachelijk het principe van gas is... ik zou me er trouwens voor schamen als ik een topic als deze had geopend.

Bluesbroeder
23 mei 2006, 21:08
Schamen? Mensen met een quasi grappig onderschrift, die moeten zich schamen.

Negative K3 fan
23 mei 2006, 21:10
het is niet quasi grappig, het is gewoon helemaal grappig! misschien dat je je moet schamen vanwege het sarcasme, maar niet omdat het quasi grappig is.

Bluesbroeder
23 mei 2006, 21:26
In ieder geval krijg je vast veel leuke reacties op je onderschrift, ga zo door!
Weet je wat ook leuk is? Zo'n bewegend icoontje! Gewoon doen joh!

Swampash
23 mei 2006, 23:42
De R&D (research & development) zit bij vox nog steeds in Engeland, enkel de productie is verplaatst. Misschien moet je dat lezen ipv made in china.

Negative K3 fan
23 mei 2006, 23:43
In ieder geval krijg je vast veel leuke reacties op je onderschrift, ga zo door!
Weet je wat ook leuk is? Zo'n bewegend icoontje! Gewoon doen joh!

??? zoeen? :hippie:

Bluesbroeder
24 mei 2006, 00:21
Nu ben je helemaal het heertje!
O nee, nu jezelf het bijbehorende MSN en Breezah vocabulair nog aanmeten en verder posten maar...

"kwnie warom mrr kwau da me amp n xtra Kbinetjuh hat eg cool weetje" :rockon:

Cris
24 mei 2006, 00:24
Waar maak je je druk om. ALs een amp vet klinkt koop je hem. Zo niet, dan niet.

Bluesbroeder
24 mei 2006, 00:30
ALs een amp vet klinkt koop je hem. Zo niet, dan niet.

Het is net als met Chinees eten: het is vet, je zit er snel vol van, maar je hebt een uur later alweer honger. En je mag niet in de keuken kijken. Bovendien zit het vol met Ve-Tsin*

*Mononatriumglutamaat, ook bekend als Ve-Tsin of E621. Veroorzaakt het zogenoemde “Chinees-restaurant-syndroom”, waarbij natriumglutamaat subjectieve symptomen als duizeligheid, flauwtes en hartklopping kan veroorzaken.

Ik bedoel maar.

DarknessAwaits
24 mei 2006, 00:37
Het is net als met Chinees eten: het is vet, je zit er snel vol van, maar je hebt een uur later alweer honger. En je mag niet in de keuken kijken. Bovendien zit het vol met Ve-Tsin*

*Mononatriumglutamaat, ook bekend als Ve-Tsin of E621. Veroorzaakt het zogenoemde “Chinees-restaurant-syndroom”, waarbij natriumglutamaat subjectieve symptomen als duizeligheid, flauwtes en hartklopping kan veroorzaken.

Ik bedoel maar.

Heel leuk dat jij kennis van de Chinese keuken lijkt te hebben maar wat de neuk heeft dat te maken met:

a. dit topic
b. made in china versterkers

Ik zal eerlijk zeggen: als er op een amp/gitaar made in usa/japan staat staat hij in hoger aanzien, maar als een made in china net zo goed of beter klinkt koop ik die toch echt.

Bluesbroeder
24 mei 2006, 00:44
Ik niet, ik koop de amp met de meeste mojo, ook al is die duurder. Ik eet ook liever goed dan goedkoop trouwens, maar dat terzijde.

Orpheo
24 mei 2006, 01:10
Het is net als met Chinees eten: het is vet, je zit er snel vol van, maar je hebt een uur later alweer honger. En je mag niet in de keuken kijken. Bovendien zit het vol met Ve-Tsin*

*Mononatriumglutamaat, ook bekend als Ve-Tsin of E621. Veroorzaakt het zogenoemde “Chinees-restaurant-syndroom”, waarbij natriumglutamaat subjectieve symptomen als duizeligheid, flauwtes en hartklopping kan veroorzaken.

Ik bedoel maar.

wil je de prijs van grootste zwatelaar van t jaar krijgen? nou, bij deze! je verhaal is zulke kul, ik ga er niet eens op in. (in ieder geval dat eerste deel!!)

Bluesbroeder
24 mei 2006, 01:13
wil je de prijs van grootste zwatelaar van t jaar krijgen? nou, bij deze! je verhaal is zulke kul, ik ga er niet eens op in. (in ieder geval dat eerste deel!!)

Eh, dat doe je nu dus juist wel...

terrasbeest
24 mei 2006, 09:08
http://www.made-in-china.com/

Heeft het nu te maken met medelijden met die 'arme chinezen', of met het feit dat die ' luxe'-spullen nu ook al gemaakt worden door 'goedkoop werkende arme mensen' en daardoor 'minder waard' zouden zijn?
China is bezig met waar ze goed in zijn : productie. Ze doen het 'goed' , dra doen ze dit waarschijnlijk 'uitstekend' net zoals de Japanners 50 jaar terug . China komt 'er' wel.

Mitch
24 mei 2006, 09:09
ik koop de amp met de meeste mojo, ook al is die duurder

Uit de Grote Gitaar encyclopedie:

Mojo {moo-dzjoo} = de ondefinieerbare, op gebakken lucht gebaseerde onzin die men als goede reden aandraagt als er eigenlijk geen argument is. Vaak geassocieerd met materiaal dat ouder dan 20 jaar is of van een fabrikant die inmiddels failliet is of overgenomen, bijv.: die oude Hiwatt heeft onwijs veel mojo
Zie ook: onderbuikgevoel, GAS en hype

Bluesbroeder
24 mei 2006, 09:16
Waarom is iedereen nou zo in 't wiekje geschoten?

Ik zeg niet dat jullie allemaal niet kinderlijk gelukkig mogen zijn met jullie Chinese gear. Ik blijf er alleen bij dat een VOX geen VOX is als die in China is gemaakt. En natuurlijk is Mojo gebakken lucht, maar dat maakt het niet minder waar. Voor wie het voelt dan. Muziek is per definitie Mojo, ondefinieerbare gebakken lucht, maar o zo mooie gebakken lucht. Als dat niet zo was en dus meetbaar en verklaarbaar zou er geen slechte muziek meer worden gemaakt.

Michael AE
24 mei 2006, 09:33
Dude, jij moet van de joints afblijven.

LordRiffenstein
24 mei 2006, 09:53
OK, deze troll heeft wel lang genoeg geduurd, slotje erop!!