PDA

View Full Version : solo's



Blen-D*?
23 mei 2006, 19:17
wat zijn goede solo's voor beginners kan al wat spele maar....weet niet zoveel nmmrs met goede solo's die al te moeilijk zijn...so als jullie ze weten? :hippie:

Kaïn
23 mei 2006, 19:23
Probeer eens solotjes van black sabbath of guns 'n roses. Die zijn leuk om te spelen en niet vreselijk uitdagend.
Succes ermee!

vasnd
23 mei 2006, 20:29
enter sandman ofzo, zonder wah klinkt die ook nog wel redelijk en is niet zo snel

Maxxas
23 mei 2006, 23:39
Wat ik vaak doe is als ik een nummertje op de radio hoor met een leuke solo zorg ik dat ik dat nummertje in mp3 op mijn pc krijg. In de mediaplayer kun je hem dan langzamer afspelen en makkelijker uitzoeken.
Probeer eens wat van Toto, is altijd leuk.

Bl44t44p
24 mei 2006, 00:31
Red Hot Chili Peppers - Californication en Scar Tissue
Metallica - Nothing Else Matters
Jimi Hendrix (of een cover) - Little Wing
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
White Stripes - Seven Nation Army

Blen-D*?
24 mei 2006, 08:37
thnx voor de tips maar...1 ding snap ik niet of weet ik niet hoe maak je het langzamer met media player srry zal waarschijnlijk wel dom klinken :satisfie:

Maxxas
24 mei 2006, 17:42
thnx voor de tips maar...1 ding snap ik niet of weet ik niet hoe maak je het langzamer met media player srry zal waarschijnlijk wel dom klinken :satisfie:

Open een mp3 met de windows mediaplayer. Linksboven in het scherm tabblad "afspelen" selecteren. Onder "afspelen" staan een paar vakjes waaronder 1 met een pijltje naar beneden. Daarop klikken en dan onder "verbeteringen" kiezen voor "instellingen voor afspeelsnelheid".
Er opent nu een subscherm en de rest lijkt vanzelfsprekend lijkt me.
Suc7

Gitaro
24 mei 2006, 18:47
Enter Sandman is veel te moeilijk voor een beginner.

Probeer van Metallica de "beginsolo's" (al is het meer thema dan solo, maargoed...) van Fade to Black en Welcome Home (Sanitarium) eens, als je van metal houdt.
Ook The Darkness - I believe in a thing called love heeft wel wat interessants.

Ik raad je aan om een programma als Guitarpro of Powertab te downloaden (google het maar). Dan kan je veel liedjes als guitarpro tab inladen, en dat programma speelt ze af als midi. Als ik dan een solo leer dan zet ik de BPM (= beats per minute) gewoon lager.

Bijvoorbeeld Metallica - Master of puppets (geen makkelijke solo, btw) staat in 220 bpm. Dan zet ik hem op iets van 120 en zet ik de snelheid hoger als ik hem helemaal perfect kan op de snelheid.

Ook is het dan belangrijk dat je de solo opdeelt in stukken, anders raak je vaak in de war omdat er een heel Duits leger aan noten op je af blitzkriegt. Zeg maar.

Blen-D*?
25 mei 2006, 10:55
thnx allemaal denk dat ik hier wel lang mee vooruit kan :satisfie:
de tips zijn ook allemaal heel erg bruik baar had ik niet zonder jullie geweten :hippie:

jullie rocken :hippie:

jaspie
25 mei 2006, 14:44
voor de fade to black solo en wat andere beginners en gevorderde solos kankje naar deze site doorverwijzen: http://www.freelicks.net/
zeer handig