PDA

View Full Version : Band met slechtste geluid?



Bigfoot414
23 mei 2006, 15:58
Op dit forum gaat het vaak over muzikanten met het beste geluid/beste toon.
Maar wat vinden jullie nou de band/artiest met het slechtste geluid dat ooit is opgenomen?

Brand maar los...

nielsduursma
23 mei 2006, 16:33
jan akkerman op north sea jazz vorig jaar, goede band, goed spel. alleen janneman bleef maar aan de knoppen draaien en dat kwam het geluid niet ten goede.

new deep
23 mei 2006, 16:51
Alhoewel Living Colour een van mijn favoprieten is vind ik de tone van gitarist vernon reid zowel op plaat (solo en LC) als live niet om naar huis te schrijven.

Ik heb ze een keer op Bospop gezien en daar had hij een dual rectifier staan maar zijn drive geluid was een soort 80-ies, transistorachtige, nasale metalzone sound

Het is dat hij een zo'n goede gitarist is :-) dus het was evenwel genieten.

Zijn sound is al wat beter geworden op hun laatste album collideoscope trouwens.

Bram+
23 mei 2006, 17:04
In live situaties: even uitgaande van de bands waarvan je toch wel zou denken dat ze een professionele geluidsman in dienst hebben: Deftones in Ahoy was wel het absolute dieptepunt van wat ik gezien/gehoord heb. Op festivals is het vaak ook bedroevend, maar daarvan zou je kunnen zeggen dat het door 'tijdsgebrek' komt (hoewel dat ook wel meevalt meestal).

Op cd: menig black metal band, of andere metallaars die hun EQ gesmilied hebben.

gorgasm
23 mei 2006, 17:12
flammentodd. een true duitse black band, imo onstrak ingespeeld, kutsound, ongemasterd... tja

Neals
23 mei 2006, 19:47
Dark Throne vind ik ook een briljant voorbeeld van hoe het niet moet.

Paultje-k
24 mei 2006, 08:51
Velvet Revolver!

Live sound sucked zwaar hard!!

THW
24 mei 2006, 10:20
ultieme voorbeeld is natuurlijk Venom, zowel live als op albums.

Dude
26 mei 2006, 09:44
Op cd: menig black metal band, of andere metallaars die hun EQ gesmilied hebben.


klopt,

ik was vroegah... jaar of 8 a 10 geleden nogal gek van cradle of filth, vraag me niet waarom, maar zelfs op de plaat hoor je dat de drummer het allemaal niet kan bijbenen en de gitaar en bas als golven langs elkaar heenlopen te prietpraten. BAGGER !! om maar niet eens te lullen over de live situatie,

heb toevallig afgelopen jaar op pinkpop nog 2 bands gekeken uit dat genre, epica ? kan dat, dacht dat ze epica heete ofzo, ook zon drama, stuk voor stuk ok muzikanten maar het samenspel was niet om aan te horen.

gorgasm
26 mei 2006, 13:07
Dark Throne vind ik ook een briljant voorbeeld van hoe het niet moet.
mss Wel waar maar t "erge" er dan aan is dat dark throne nu al verder staat dan dat jij ooit zult komen :)

Trocar
26 mei 2006, 13:55
De gemiddelde zolderkamer productie (kan best goed klinken, maar in de praktijk is dat vaak niet zo) en de beruchte 'ruis-' of 'scooped mid-' (metal)bands. Los van de muziek zelf.

Set Wenker
26 mei 2006, 14:17
Velvet Revolver!

Live sound sucked zwaar hard!!

Yep, ik heb ze op Lowlands gezien en het viel me echt zwaaaaaaaar tegen. Klonk bijna nergens stevig en was een grote brij van treble. Mede door het met WahWah overgoten geluid van Slash.

new deep
26 mei 2006, 15:40
Yep, ik heb ze op Lowlands gezien en het viel me echt zwaaaaaaaar tegen. Klonk bijna nergens stevig en was een grote brij van treble. Mede door het met WahWah overgoten geluid van Slash.

helemaal mee eens, ik had er veel van verwacht maar het was een grote verwaaide bak galmherrie.

Trouwens vaak een slecht geluid in die Alphatent

Han S
26 mei 2006, 17:43
In live situaties: even uitgaande van de bands waarvan je toch wel zou denken dat ze een professionele geluidsman in dienst hebben: Deftones in Ahoy was wel het absolute dieptepunt van wat ik gezien/gehoord heb. Op festivals is het vaak ook bedroevend, maar daarvan zou je kunnen zeggen dat het door 'tijdsgebrek' komt (hoewel dat ook wel meevalt meestal).

Op cd: menig black metal band, of andere metallaars die hun EQ gesmilied hebben.

Was dat een paar jaar geleden samen met A perfect circle? Dat was triest ja, volkomen kut maal drie.

Negative K3 fan
26 mei 2006, 17:58
op sziget was het geluid van korn ook om te huilen, je kon ook gewoon horen dat er tijdens het spelen aan allerlei knoppen werd gedraaid enzo, om te huilen zo slecht

Paultje-k
26 mei 2006, 19:57
Yep, ik heb ze op Lowlands gezien en het viel me echt zwaaaaaaaar tegen. Klonk bijna nergens stevig en was een grote brij van treble. Mede door het met WahWah overgoten geluid van Slash.


ik heb ze op Fields of Rock gezien echt te erg gewoon!


maarrrr ze zetten wel een vette show neer..

Ic3gl0vE
29 mei 2006, 22:27
Trollmann av Ildtoppberg slaat alles denk ik, dit is lo-fi drone muziek... héél erg lo-fi

Immortal allatoyah is trouwens ook niet om aan te horen, iemand stuurde me daar eens een nummer in. Zo'n nummer met zo'n >16khz piep de hele tijd erdoorheen.

"true" black metal m'n reet!

Mauser
31 mei 2006, 08:50
ultieme voorbeeld is natuurlijk Venom, zowel live als op albums.

Maar dat hoort natuurlijk ook wel een beetje bij de stijl :P Met Darkthrone hetzelfde verhaal ;)

Oja, Venom is gaaf! :D

taylor
31 mei 2006, 12:50
dat was op dynamo weet niet zo welk jaar maar de band was morbid angel je kon niks onderscheiden was 1 grote brei.

Anders Destium
31 mei 2006, 13:17
Ulver heeft ooit een album uitgebracht, met door het hele album heen een ruis/piep. Onmogelijk om daar geen koppijn van te krijgen, best zonde want de muziek van Ulver is wel goed.

Davidian
31 mei 2006, 18:54
Crowbar had echt een enorme kutsound live.

En er is niks mis met Mid scoopen, mijn amp smiled ook als een jantje het hoort gewoon een beetje bij metal.

harrie-beton
31 mei 2006, 19:07
eh, U2 in de arena juli 2005.

kassie
31 mei 2006, 20:10
mmm. ik vind velvet revolver live wel een goede sound hebben. op live eight hadden ze een goede sound vond ik. en bij fields of rock stond ik vooraan dus dat kon ik niet goed beoordelen. maar sommige nummer zijn inderdaad zo heavy dat het een grote brij dreigt te worden maar dat vind ik met acts zoals slayer nog erger

Nine-Inch-Niek
1 juni 2006, 16:32
Dropkick murphy's definetly op paaspop ziewent zoog keihard was bijna alleen maar ruis....

Tupelo
1 juni 2006, 16:50
Mijn MF buurman DJ. Cuiff. alias Compaz ofzo...
Gozer lijkt geen oefenruimte te hebben en thuis te oefenen.
En dat is verschrikkelijk.
De muziek is niet eens slecht ofzo (maar wel saai :seriousf:) maar komt zo mijn nek uit na dat kut oefenen of mixen -god weet wat ze aan het doen zijn- van ze.

En het klinkt kut.

ssj3goku
2 juni 2006, 11:41
Zarach Baal Tharagh - Black Metal

Om het geluid even te beschrijven (als je het al kan horen):
Je neemt een band, plaatst die in een kraakpand en neemt ze op 3km afstand op met een sweex mp3-speler met ingebouwde microfoon.















Maar wel erg 'true'...

Vickman
6 juni 2006, 20:30
Enkele jaren geleden stond Blink 182 op Lowlands. Lowlands staat vaak al niet bekend om het wonderbaarlijk goede geluid, maar toen kon niemand er wat aan doen. De drummer was dan wel ok, maar die andere twee bandleden waren echt gewoon kut.

Droffie
8 juni 2006, 14:59
Was dat een paar jaar geleden samen met A perfect circle? Dat was triest ja, volkomen kut maal drie.

Klopt ja, wij hadden kaarten gekocht om A perfect Circle te zien...We zijn meteen daarna weggegaan, we zijn allemaal Deftone haters. De uitsmijters stonden verbijsterd te kijken dat we voor de main act er vandoor gingen. :D

Deftones op Pinkpop was wederom zwaar bagger...Wat een bagger band. Een kutzanger, kutgitarist, kutbassist, kutdrummer...Alles kut!!!

Bram+
8 juni 2006, 15:05
Was dat een paar jaar geleden samen met A perfect circle? Dat was triest ja, volkomen kut maal drie.
Exact. Wij kwamen toen ook voor het voorprogramma (net als Droffie), maar waren voor het idee nog even gebleven door de Deftones. Dat was ook maar van korte duur dus. Een uiterst trieste situatie. Stonede band en aan het geluid te horen ook een stonede geluidsman, want APC had voor Ahoy-maatstaven een goed geluid. Het kan dus wel.

Gelukkig A Perfect Circle later wéér gezien in 013, dat half uurtje in ahoy was wel érg kort. Dat concert staat nog steeds ergens bovenaan mijn lijstje van geniale optredens.

Droffie
8 juni 2006, 15:15
Exact. Wij kwamen toen ook voor het voorprogramma (net als Droffie), maar waren voor het idee nog even gebleven door de Deftones. Dat was ook maar van korte duur dus. Een uiterst trieste situatie. Stonede band en aan het geluid te horen ook een stonede geluidsman, want APC had voor Ahoy-maatstaven een goed geluid. Het kan dus wel.

Gelukkig A Perfect Circle later wéér gezien in 013, dat half uurtje in ahoy was wel érg kort. Dat concert staat nog steeds ergens bovenaan mijn lijstje van geniale optredens.


+1 was idd kort...toch wel het ritje waard. Was mooi weer, nog even een terrasje gepakt en weer terug naar Amsterdam gekart.

Jasper K.
11 juni 2006, 19:07
Deftones op Pinkpop was wederom zwaar bagger...Wat een bagger band. Een kutzanger, kutgitarist, kutbassist, kutdrummer...Alles kut!!!


+1 !!!

band is een groot woord voor die pokkeherrie!

hendrix_appendix
11 juni 2006, 22:23
Laatst nog, Bij Groezrock in Belgie. In de grote tent speelde Thrice. En nadat ze door technische problemen veel te laat opkwamen had die Teppei (de leadgitarist) een sound?!!? Zo scherp, dat je er zelfs de meest eeltige Jood mee kon besnijden.

tWas een Marshall jcm200 geloof ik.

Bram+
11 juni 2006, 23:25
Klopt ja, wij hadden kaarten gekocht om A perfect Circle te zien...We zijn meteen daarna weggegaan, we zijn allemaal Deftone haters. De uitsmijters stonden verbijsterd te kijken dat we voor de main act er vandoor gingen. :D

Deftones op Pinkpop was wederom zwaar bagger...Wat een bagger band. Een kutzanger, kutgitarist, kutbassist, kutdrummer...Alles kut!!!
Ik heb het via de stream teruggeluisterd, en ik vind dat het op zich wel mee valt vergeleken met pinkpop '03/ahoy '03/HMH vroegah (wanneer was dat?), maar dat zegt inderdaad eigenlijk vrij weinig.

Luke-wannabe
12 juni 2006, 07:50
Laatst nog, Bij Groezrock in Belgie. In de grote tent speelde Thrice. En nadat ze door technische problemen veel te laat opkwamen had die Teppei (de leadgitarist) een sound?!!? Zo scherp, dat je er zelfs de meest eeltige Jood mee kon besnijden.

tWas een Marshall jcm200 geloof ik.
Marshall JCM2000's hebben inderdaad veel hoog! Gitarist uit mn band heeft er ook een, maar man man wat een hoop hoog zit daar in. Én prescence!

Helter Skelter
12 juni 2006, 10:53
Een aantal jaren geleden De Golden Earring in Nighttown moeten aanhoren, werd ik niet vrolijk van, veel te hard ook.

En ook nog alle artiesten die in de bekende galmbakken als de Arena en de Gelredome spelen, de geluidskwaliteit daar is echt dramatisch dat zou geboycot moeten worden

Philippe
12 juni 2006, 23:40
Het geluid was met Metallica donderdag in de Gelredome nog best redelijk. Véél beter dan in 2003, en echoput ArenA in 2004.

fullorder
14 juni 2006, 17:33
opvallend veel metal in deze rubriek :roll:

brunodb
31 juli 2006, 18:11
the arctic monkeys op werchter 2006. wat een schelle lelijke troep was dat. op plaat vind ik ze ok maar tijdens het optreden ben ik halverwege weggegaan omdat ik het niet meer kon verdragen. enkel mid en treble zonder iets van body in het geluid. verschrikkelijk ergerlijk. en ook nog eens rommelig spelen deden ze ook. en dan nog streken hebben. pff, the arctic monkeys sucken bigtime

drap
31 juli 2006, 21:09
En ook nog alle artiesten die in de bekende galmbakken als de Arena en de Gelredome spelen, de geluidskwaliteit daar is echt dramatisch dat zou geboycot moeten worden

Volkomen mee eens Helter. De laatste keer dat ik in de Arena ben geweest (ik zal de naam niet noemen van de band, anders komen ongetwijveld de voorspelbare opmerkingen weer te voorschijn) was het geluid dus echt kut! Ik meen dat U2 es hun excuses hebben aangeboden aan het publiek in de Arena voor het schijtgeluid.

armageddon
31 juli 2006, 21:18
the arctic monkeys op werchter 2006. wat een schelle lelijke troep was dat. op plaat vind ik ze ok maar tijdens het optreden ben ik halverwege weggegaan omdat ik het niet meer kon verdragen. enkel mid en treble zonder iets van body in het geluid. verschrikkelijk ergerlijk. en ook nog eens rommelig spelen deden ze ook. en dan nog streken hebben. pff, the arctic monkeys sucken bigtime

+13

Arctic monkeys was zo afschuwelijk...arrogant, kutsound, overhyped....bah

Rammstein live (Ahoy, Gelredome), mijn god....'Ich hab' keine lust..ust...ust..ust' en de gitaren waren 'tzzzzzzt' en de bas was precies op de eigenfrequentie van je oor. De drum was wel goed. En dat vind ik allemaal jammer voor een band met fantastisch studiogeluid.

Muse Werchter: zo zou het moeten zijn :D

Han S
31 juli 2006, 21:36
Ik hoor en zie nooit iemand klagen over dat het geluid te zacht was, zijn die PA geluidsmannen dan allemaal zo doof? En bijna iedereen klaagt over dat het zo schel was, dus moeten ze dat zelf niet (meer) horen. Dat is toch triest niet?

Een paar jaar geleden was ik met m'n meissie naar een concert van Sarah Brightman in de Heineken music hall. Het concert begon en ik dacht: shit, ik zit naar een CD te luisteren, maar dan wel een verdomd goed klinkende CD. Want er was geen band of orkest te zien.

Na een tijdje kreeg ik in de gaten dat er aan de achterkant van het podium af en toe een paar strijkstokken boven de vloer kwamen.
Komt op een gegeven moment het hele orkest met podium en al omhoog, helemaal geweldig. Het beste live geluid wat ik ooit heb gehoord en helemaal niet hard.

Ook opvallend was dat er tussen de nummers ook niets was te horen als een ruisje, kraakje of brommetje, helemaal stil.

Daarbij een perfecte show en perfecte belichting. En een avondvullend programma, voor het enorme bedrag van €40.

En zo kan het dus ook, daar zouden die jongens die al die shows helemaal naar de kloten helpen eens in de leer moeten gaan, maar die hoop is ijdel.

nielsduursma
31 juli 2006, 21:45
tijdens vrienden van amstel live vorig jaar (of dat jaar daarvoor al weer) treble. (naam zecht het al een beetje) schelle troep, domme k*tmuziek in hun eigen taaljte :stop:

doe mij dan maar het geluid van roger waters in ahoy. prachtig, niet te hard niet te zacht. en tof geluid via het quadrafonische (soort dolbysurround voor arena's:D)

Pun
1 augustus 2006, 00:47
Ik hoor en zie nooit iemand klagen over dat het geluid te zacht was, zijn die PA geluidsmannen dan allemaal zo doof? En bijna iedereen klaagt over dat het zo schel was, dus moeten ze dat zelf niet (meer) horen. Dat is toch triest niet?


Waarschijnlijk omdat ze een of andere kut oordopjes in hebben of zo, ipv. echte goede.

Kim Wilson
1 augustus 2006, 08:37
Ik hoor en zie nooit iemand klagen over dat het geluid te zacht was, zijn die PA geluidsmannen dan allemaal zo doof? En bijna iedereen klaagt over dat het zo schel was, dus moeten ze dat zelf niet (meer) horen. Dat is toch triest niet?

Een paar jaar geleden was ik met m'n meissie naar een concert van Sarah Brightman in de Heineken music hall. Het concert begon en ik dacht: shit, ik zit naar een CD te luisteren, maar dan wel een verdomd goed klinkende CD. Want er was geen band of orkest te zien.

Na een tijdje kreeg ik in de gaten dat er aan de achterkant van het podium af en toe een paar strijkstokken boven de vloer kwamen.
Komt op een gegeven moment het hele orkest met podium en al omhoog, helemaal geweldig. Het beste live geluid wat ik ooit heb gehoord en helemaal niet hard.

Ook opvallend was dat er tussen de nummers ook niets was te horen als een ruisje, kraakje of brommetje, helemaal stil.

Daarbij een perfecte show en perfecte belichting. En een avondvullend programma, voor het enorme bedrag van €40.

En zo kan het dus ook, daar zouden die jongens die al die shows helemaal naar de kloten helpen eens in de leer moeten gaan, maar die hoop is ijdel.
Zoiets kan ook alleen maar in de HMH. Toch fantastisch wat sommige technici kunnen presteren.

brunodb
1 augustus 2006, 10:40
+13

Arctic monkeys was zo afschuwelijk...arrogant, kutsound, overhyped....bah

Rammstein live (Ahoy, Gelredome), mijn god....'Ich hab' keine lust..ust...ust..ust' en de gitaren waren 'tzzzzzzt' en de bas was precies op de eigenfrequentie van je oor. De drum was wel goed. En dat vind ik allemaal jammer voor een band met fantastisch studiogeluid.

Muse Werchter: zo zou het moeten zijn :D

idd, Muse was van geluid een van de weinige lichtpuntjes op werchter. de peppers was ook verschrikkelijk maar dat lag echt volledig aan de P.A.-mensen op werchter die stokslagen zouden moeten krijgen. het is er nog nooit zo erg geweest als dit jaar. verschrikkelijk, alsof het geluid elk jaar doffer en stiller wordt. het lijkt wel of ze in alles te weinig mid gebruiken waardoor het ofwel dof ofwel treble-ig wordt. uitschieters: deftones,daar hoorde je enkel bass met een laagje slechte zang over. arctic monkeys alleen maar treble zonder enige laag bass om body te geven. schueremans, de organisator zou zich moeten schamen.

Droffie
1 augustus 2006, 11:21
idd, Muse was van geluid een van de weinige lichtpuntjes op werchter. de peppers was ook verschrikkelijk maar dat lag echt volledig aan de P.A.-mensen op werchter die stokslagen zouden moeten krijgen. het is er nog nooit zo erg geweest als dit jaar. verschrikkelijk, alsof het geluid elk jaar doffer en stiller wordt. het lijkt wel of ze in alles te weinig mid gebruiken waardoor het ofwel dof ofwel treble-ig wordt. uitschieters: deftones,daar hoorde je enkel bass met een laagje slechte zang over. arctic monkeys alleen maar treble zonder enige laag bass om body te geven. schueremans, de organisator zou zich moeten schamen.

Ik vond Anouk en The Who ook goed qua geluid op Werchter...

brunodb
1 augustus 2006, 13:18
anouk en the who vond ik goed trouwens. beide groepen hebben heel strak gespeeld. zowel gitaristen van Anouk als Pete townshend, petje af voor die mannen. En Anouk haar stem was fantastisch.
de band van Robert Plant was trouwens ook zo goed

Helter Skelter
1 augustus 2006, 13:52
Anouk en haar band worden hier vaak de hemel ingeprezen maar ik heb een (beeld)opname van het Koninginnedag optreden bij 538 maar dat was niet zo best moet ik eerlijk zeggen...


Misschien een slechte dag? :satisfie:

Han S
1 augustus 2006, 14:05
Eigenlijk is het te zot voor woorden als je er over nadenkt. RHCP vingen voor hun gig at Pinkpop zes ton. Daar staat een geluidsinstallatie van een paar miljoen en dan investeren ze in geluidstechnici die nog geen 50 euro waard zijn.

Dat het flink betalende publiek dat ook nog pikt is een raadsel.

Kim Wilson
1 augustus 2006, 14:06
Ach, al huren ze de beste geluidsmensen in, het blijft kut. :D

Han S
1 augustus 2006, 14:26
Ach, al huren ze de beste geluidsmensen in, het blijft kut. :D

Nee hoor, op een dergelijk groot podium heb je geen grote overspraakproblemen en moet je gewoon een goed geluid kunnen maken.

Ik neem in de studio vaak alles in een keer op, in een ruimte van een kleine 100 m2 en als je het geluid hoort wat tijdens het spelen van die band uit de grote main monitoren knalt, dan besef je dat het met een goed PA net zo kan klinken.

Het is dus in de meeste gevallen gewoon knoeiwerk van de (gehoorgestoorde) FOH technici.

Ik was eens in het Gelredome bij een concert van André Rieux (nee, ik vind daar geen reet aan) en daar stond het hele podium vol met peperdure microfoons (Neumann). Midden in de zaal stonden twee enorme mengpanelen met daarachter een paar op stoelen zittende en voornamelijk geeuwende mannen.

Het geluid klonk als een grote wekkerradio, drie keer niks en er zaten 26.000 mensen naar te luisteren. Op een gegeven moment komt dat nummer met die citar, je kent dat wel, uit 'de derde man' of zoiets. Anyway, die citar was niet te horen. Wel hoorde je dat om de beurt allerlei microfoons werden opengezet tot rondzingen toe, maar de goede konden ze niet vinden. Wat een sukkels!

NB: als je de microfoon zoekt die bij een bepaald instrument staat, zet je een koptelefoon op en drukt de solo of PFL knopjes om de beurt in, dan heb je hem zo gevonden en zonder dat het publeik daar ook maar iets van merkt.

Het verbaast mij steeds meer dat het nivo van de geluidstechnici zo daalt, terwijl het aantal opleidingsinstituten gouden tijden beleven.

Kim Wilson
1 augustus 2006, 14:34
Dat bedoelde ik niet, maar goed. :D

Je hebt wel gelijk. Sommige PA-mensen hebben echt voor niks oren gekregen, en gebruiken ze ten onrechte. Als een orkest klinkt als een wekkerradio, moet je je toch druk gaan maken, kijken waar het aan ligt.

Sommige bands en zalen zijn echter erg moeilijk. De Arena blijft een galmbak, ook met de beste technici. En bij bands met gitaargeluid dat volledig is dichtgesmeerd door de hoeveelheid gain is het ook erg lastig om een goed gedefinieerd geheel neer te zetten. Maar ik snap wat je bedoelt. Met alle opleiding weten ze er nog een troep van te maken... Ik heb er geen opleiding voor gehad, maar krijg toch regelmatig complimenten voor het geluid dat ik neerzet. Dat vind ik dan wel weer leuk. :)

Han S
1 augustus 2006, 14:39
Dat bedoel ik Hans. En jij zou ook op Pinkpop een beter geluid neerzetten, ben ik niet bang voor.

armageddon
2 augustus 2006, 10:59
idd, Muse was van geluid een van de weinige lichtpuntjes op werchter. de peppers was ook verschrikkelijk maar dat lag echt volledig aan de P.A.-mensen op werchter die stokslagen zouden moeten krijgen. het is er nog nooit zo erg geweest als dit jaar. verschrikkelijk, alsof het geluid elk jaar doffer en stiller wordt. het lijkt wel of ze in alles te weinig mid gebruiken waardoor het ofwel dof ofwel treble-ig wordt. uitschieters: deftones,daar hoorde je enkel bass met een laagje slechte zang over. arctic monkeys alleen maar treble zonder enige laag bass om body te geven. schueremans, de organisator zou zich moeten schamen.

Hmm...ik bedoelde niet dat de sound op werchter slecht was eigenlijk. Eerlijk gezegd vond ik die erg goed. Ik stond overigens wel vaak ver vooraan, dus misschien dat het achterin allemaal wat minder was. Gitarist was overigens lovend over de sound op Werchter, maarja....dat zegt ook niet zoveel (ik vind die stukjes van die hoofdredacteur en de nieuwsitems zo afschuwelijk slecht in dat blad.....).

Overigens..elk jaar doffer en stiler? Wordt je niet gewoon doof dan? :D

brunodb
2 augustus 2006, 12:44
Hmm...ik bedoelde niet dat de sound op werchter slecht was eigenlijk. Eerlijk gezegd vond ik die erg goed. Ik stond overigens wel vaak ver vooraan, dus misschien dat het achterin allemaal wat minder was. Gitarist was overigens lovend over de sound op Werchter, maarja....dat zegt ook niet zoveel (ik vind die stukjes van die hoofdredacteur en de nieuwsitems zo afschuwelijk slecht in dat blad.....).

Overigens..elk jaar doffer en stiler? Wordt je niet gewoon doof dan? :D

haha. gelukkig is dat niet het probleem. au contraire mon ami. tijdens pakweg de deftones stond ik niet helemaal vooraan maar zeker ook niet ver.stond nog op de plastic ondergrond voor het gras rechts van het hoofdpodium voor de H van Humo. kweet niet of je het een beetje kan situeren? en het was zo stil dat ik rustig al fluisterend(kwestie dat die blonde naast ons niet kon horen dat we over haar tieten aan het discussiëren waren :-) ) een babbel kon slagen met vrienden en dat we elkaar nog verstonden. helemaal vooraan werd je vroeger halfdoof terwijl het daar nu goed vertoeven is. dat is het verschil. maar ik weet ook wel dat ze nu veel meer wetten hebben ivm geluidsoverlast waar ze rekening mee moeten houden. toch begin ek elk jaar weer met meer tegenzin de centen op te hoesten voor een combiticket. ik ga nu al acht jaar aan een stuk elk jaar naar werchter en elk jaar vind ik het weer iets minder.

wat mij wel opviel, en ik wil niet iedereen van de groepen over dezelfde kam scheren, alleen de gewone rockoptredens blijven overeind. zodra het echt stevig wordt, is het in openlucht kut. dus heren metalliefhebbers. ga je favoriete metalgroepen in een zaal kijken. klinkt duizend keer beter. ben ook naar graspop metalmeeting geweest en daar was het hetzelfde probleem

glacius
9 augustus 2006, 12:49
band met het slechtste geluid ooit !
http://www.youtube.com/watch?v=Pw8sNoodIDk

hidde630
9 augustus 2006, 14:08
Deftones op Pinkpop was wederom zwaar bagger...Wat een bagger band. Een kutzanger, kutgitarist, kutbassist, kutdrummer...Alles kut!!!

en toch was het in 1998 op lowlands SUPERVET!. Alle concerten die ik daarna van ze gezien heb (zowel vanuit eerste hand dan wel via de beeldbuis) waren van bovenstaande kwaliteit.....

JeroenZ
9 augustus 2006, 14:41
Ze zijn al een paar keer genoemd maar de Deftones op pinkpop dit jaar.
Werkleijk waar, ik ben er weggelopen , EEN GROTE BREI. Snap niet dat er mensen bleven "luisteren" ......

brunodb
9 augustus 2006, 14:43
Ze zijn al een paar keer genoemd maar de Deftones op pinkpop dit jaar.
Werkleijk waar, ik ben er weggelopen , EEN GROTE BREI. Snap niet dat er mensen bleven "luisteren" ......

Op Werchter net hetzelfde

JeroenZ
9 augustus 2006, 15:22
geluid op pinkpop in general was slecht !

Sebman
28 augustus 2006, 02:29
wel, ik moet zeggen...hoewel ik frank zappa erg goed vind, vind ik zijn studio-platen toch altijd ferm zuigen tov zijn live cd's (you can't do that on stage anymore, je kent ze wel)

Robert H
28 augustus 2006, 13:40
RHCP vingen voor hun gig at Pinkpop zes ton. Daar staat een geluidsinstallatie van een paar miljoen en dan investeren ze in geluidstechnici die nog geen 50 euro waard zijn.

Ben geen fan van de Chilipeppers, maar Dave Rat (hun FOH-tech) is toch niet de minste. Die kerel is eigenaar van één van de grootste geluidsbedrijven (http://www.ratsound.com) in de states.

Ik had begrepen dat juist de Red Hot Chili Peppers hun geluidstechniek behoorlijk serieus nemen. Er schijnt zelfs een assistent van Dave vooruit te reizen om ruim vantevoren de huis-PA onder handen te nemen m.b.t. de EQ, processing en delays. Op speakers en versterkers na nemen die gasten álles zelf mee of wordt het voor hun geregeld. Mengtafel, effecten, multikabel, monitortafel, monitors(!) en het speakermanagement-systeem is allemaal RHCP-materiaal.

Dave houdt ook een dagboek bij. Lees voor de gein zijn betoog over Pinkpop maar effe: RCHP op Pinkpop (http://ratsound.com/cblog/index.php?serendipity%5Baction%5D=search&serendipity%5BsearchTerm%5D=pinkpop)



Bovenstaande neemt overigens niet weg dat ik de Peppers ook nog nooit goed heb horen klinken, hehehehe

new deep
28 augustus 2006, 14:17
coole site van dave ratt, het viel me trouwens op dat op tv niet zozeer het geluid slecht klonk bij de peppers (dat zal ter plekke weer anders zijn (mede) door de Limburgse wind ed) maar zij in relatief slechte doen leken te zijn qua (samen)spel. Naar mijn smaak waren ze een aantal dagen ervoor in Lissabon een stuk beter.
Misschien kan het zijn dat ik dat alleen zo voelde tijdens rock in rio maar er leek een groot verschil in (band)vibe te zijn, moet ik zeggen.

Robert H
28 augustus 2006, 15:19
Effe weer ontopic:

Ik heb tussen 1994 en nu een stuk of 15 Dream Theaterconcerten bezocht en over de hele linie valt me iets op: Voor een (prog-)metalband is het doorgaans erg zacht! Het geluid is meestal wel in orde - met de gebruikelijke ups en downs - maar het volume valt me iedere keer vreselijk tegen. De laatste keer dat ik ze zag was in de HMH. Ook hier was het geluid prima, maar naar mijn smaak véél te zacht. Niet mijn idee van effe lekker rocken, de impact was simpelweg niet overweldigend genoeg.

In tegenstelling tot hetgeen de meeste zaaleigenaren denken, is "te zacht" wel degelijk mogelijk. En "te" is nooit goed ;-)

JeroenZ
28 augustus 2006, 15:33
coole site van dave ratt, het viel me trouwens op dat op tv niet zozeer het geluid slecht klonk bij de peppers (dat zal ter plekke weer anders zijn (mede) door de Limburgse wind ed) maar zij in relatief slechte doen leken te zijn qua (samen)spel. Naar mijn smaak waren ze een aantal dagen ervoor in Lissabon een stuk beter.
Misschien kan het zijn dat ik dat alleen zo voelde tijdens rock in rio maar er leek een groot verschil in (band)vibe te zijn, moet ik zeggen.

Vooral Anthony had er niet veel zin in leek het wel, en John had problemen met zijn geluid, zat voortdurend naar de zijkant de wijzen. Hij was duidelijk niet happy

Pegasus
28 augustus 2006, 19:39
Effe weer ontopic:

Ik heb tussen 1994 en nu een stuk of 15 Dream Theaterconcerten bezocht en over de hele linie valt me iets op: Voor een (prog-)metalband is het doorgaans erg zacht! Het geluid is meestal wel in orde - met de gebruikelijke ups en downs - maar het volume valt me iedere keer vreselijk tegen. De laatste keer dat ik ze zag was in de HMH. Ook hier was het geluid prima, maar naar mijn smaak véél te zacht. Niet mijn idee van effe lekker rocken, de impact was simpelweg niet overweldigend genoeg.

In tegenstelling tot hetgeen de meeste zaaleigenaren denken, is "te zacht" wel degelijk mogelijk. En "te" is nooit goed ;-)


Ik was er ook bij daar vorig jaar (2 maal) in de HMH. Het geluid was volgens mij prima in orde wat betreft volume, zeker niet te zacht.
Een week later was ik bij het concert van Steve Vai in Podium in Hardenberg. Daar vond ik het geluid zelfs te hard.
Maar het zou natuurlijk best kunnen zijn dat mijn oren minder beschadigd zijn dan die van jou ;)

"Te" kan wel degelijk goed zijn: televisie, te koop, te huur, tevreden... :D

JeroenZ
29 augustus 2006, 00:15
tequila...

new deep
29 augustus 2006, 08:17
telecaster!!!

Sebman
29 augustus 2006, 15:02
tetten????