PDA

View Full Version : Graag even een beoordeling



TIMBER
23 mei 2006, 13:22
Nadat we enkele keren door andere knutselaars onze muziek hebben laten mixen hebben we nu eens de hand aan ons zelf geslagen..!!! Graag effe wat ongezouten kritiek..!!!! Het nummer getiteld Mr Murphy (http://home.zonnet.nl/a.vdzee/opmaak/MrMurphy2.mp3) is op 8 sporen in de oefenruimte opgenomen en thuis afgemixt..!!!

Don Capo
23 mei 2006, 14:45
Alvorens mijn kritiek TE serieus wordt genomen, ik heb niet veel verstand van opnemen, nul verstand eigenlijk. Ik kan gelukkig wel luisteren en vond de zang erg bedrukt klinken, had wat meer op de voorgrond gemogen. Of je hebt het bewust zo gelaten omdat je mijn mening deelt dat er op zang/tekstueel gebied nog een hoop verbetering te halen valt. Vind de gitaarsolo prima, mooi geluid past goed bij het nummer.

Basseytje
23 mei 2006, 15:39
de drums klinken heel dof. en jah de stem heel bedrukt maar de gitaren klinken heel lekker ietsje meer treble zou ik erbij doen maar voor de rest klinkt het heel super na een tijdje klinkt de stem wel lekker

Solidkick
23 mei 2006, 16:09
Graag effe wat ongezouten kritiek..!!!!

- De drumsound kan beter. kwestie van mics goed plaatsen(?)
- Riff gitaarsound mag iets minder buzzy. Klinkt in 't begin wel lekker maar gaat (mij) vlot irriteren.

Om maar us wat te noemen.
Voor de rest helegaar niet gek! <bier>

Put
23 mei 2006, 19:55
niet gek.
dit zou een mooie demo kunnen zijn waar je mee voor de dag kunt komen
Goed .
De solo is inderdaad ook gewoon goed.
het nummer wordt ook goed afgerond

ik zou graag willen weten met wat je dit alles gedaan hebt

TIMBER
24 mei 2006, 14:28
niet gek.
ik zou graag willen weten met wat je dit alles gedaan hebt

Het nummer is in 1e instantie in de oefenruimte live ingespeeld waarbij alleen de drum en bas werd opgenomen. Doordat de gitaren en basgitaar via amp-simulaters werden opgenomen en via een koptelefoonversterker alleen maar op de koptelefoon hoorbaar waren was er voor de drum totaal geen overspraak of het moet het kletteren van de snaren zijn geweest. De gitaren deden dit elk via een POD2 v Line6 en de basgitaar maakte gebruik van een Boss ME-50B. Al tijdens het inspelen bleek dat de ME-50B een dermate clean en zuiver geluid afgaf dat de basgitaar gelijk met de drum kon worden vastgelegd. De beide amp-simulaters van de gitaren werden alleen geregistreerd als een soort guide voor het nummer. De gitaren en zang hebben we later 1 voor 1 realtime via een Marshall JMC 2000 en een JCM 900 en zangversterker ingespeeld..!!! Alles is opgenomen met mijn PC welk een AMD Athlon XP 2400+ 2,5 Ghz is met 500 MB RAM geheugen is. Daarop draaiend Windows XP Pro en Cubase SX 2.0. Zoals gezegd 8 sporen dus doormiddel van de al wat verouderde Terratec EWS88 MT geluidskaart en tussen mics en Terra had ik een Behringer UB2442 FX Pro mengpaneel om zo tijdens de opname al een ruwe voormix te maken..!! De eindmix is gedaan in Cubase SX 2.0

Verder allen bedankt voor de idd soms wat ongezouten kritiek haha..!!!
THANKS..!!!!



.

Gitaro
24 mei 2006, 18:05
* Geen verstand van opnemen, productie, etc

+ Ik hoor de basgitaar! Pluspunt
+ Ik vind de drums goed klinken (zeker vergeleken met veel non-studio opname's)
+ Solo klinkt goed

- Zang vind ik iets te 'aanwezig'
- Zang heeft een toch wel een subtiel Nederlands accentje... niet echt opvallend maar ja.

Maare klinkt goed hoor!

El Capitain
24 mei 2006, 18:44
Kun je niet beter de Direct-out's gebruiken van de mengtafel? Zo maak je geen voormix en kun je gewoon alles met Cubase doen.

Het klinkt wel ok, maar het kan nog veel beter denk ik.
Hoe heb je de drums opgenomen? Die klinken namelijk echt heel zacht en dof. Ook de bas vind ik persoonlijk iets te weinig body hebben.
Gitaren vind ik wel lekker klinken, alleen je mag die solo wat mij betreft nog wel iets meer naar voren halen.
Goede zanger ook wel.

Maar ik denk eigenlijk vooral dat als je het drumgeluid veel beter krijgt (die snare mag veel meer boven op de mix liggen denk ik), dat het nummer al meteen een stuk vetter gaat klinken.

Ik vind het wel een leuk nummer! :)

TIMBER
3 juni 2006, 13:04
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en zal eens proberen om de drums wat vetter en helderder in de mix te krijgen..!!!

Martien
3 juni 2006, 14:35
is beetje reverb niet een ideetje ? vooral over de zang heen
en trekt het geluid niet een beetje naar rechts toe?