PDA

View Full Version : Buckethead+ fx



Orpheo
23 mei 2006, 12:37
Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik zware buckethead fan. Die gast speelt niet alleen top, maar heeft ook nog eens een supervette gear (kijk maar naar die les paul, marshalls en mesa's!). maar daar gaat dit topic niet over.

buckethead heeft een pedaal, wah like (dus niet een drukknop maar zwelpedaal) en als ie dat intrapt dan octaveert ie t geluid en filtert het in een keer al het laag eruit. hij gebruikt t behoorlijk vaak, en ik zoek dat pedaal, ware t niet dat ik niet weet wat voor soort pedaal het is! iemand een idee? ik kon t natuurlijk in t effecten subforum zetten, maar daar komt bijna niemand. iig niet zoveel mensen als hier.

Orpheo
23 mei 2006, 12:46
even doorspoelen naar de 5e minuut. dan hoor en zie je precies wat ik bedoel...

p.s.: dit topic moet echt over dit effect gaan, en niet over de vermeende non-muzikaliteit van die gast... ik denk, ik zeg t er maar bij...

Bram+
23 mei 2006, 12:47
Niet gewoon een Digitech Whammy of zo? Of is dat heel raar gedacht?

Edit: wat moet ik doorspoelen? Heb je ergens een link geplaatst die ik niet zie?

JvD.
23 mei 2006, 12:53
even doorspoelen naar de 5e minuut. dan hoor en zie je precies wat ik bedoel...

waar is de clip ?

Orpheo
23 mei 2006, 13:00
waar is de clip ?

echt DOM van me... ik schrijf de post wel, maar plak de link er niet in!! :satisfie:


die is t dus....

klik (http://video.google.com/videoplay?docid=-7370023627894437872&q=buckethead)

Orpheo
23 mei 2006, 13:01
Niet gewoon een Digitech Whammy of zo? Of is dat heel raar gedacht?

Edit: wat moet ik doorspoelen? Heb je ergens een link geplaatst die ik niet zie?

hmm... ik d8 dat whammypedalen 'knop'pedaaltjes waren als chorus/od/etc; druk op de knop en tis er. niet als zwelpedaal... maar op de vid. zie je t pedaal een beetje...maar ja, ik ben echt totaal niet bekend met pedalen!

bert k
23 mei 2006, 13:07
Tja, hoezeer het me ook spijt, dit gaat toch echt naar effecten...

Bram+
23 mei 2006, 13:08
Whammy's zijn weldegelijk 'zwelpedalen'. Ik zal eens luisteren.

Bram+
23 mei 2006, 13:14
Klinkt als een Whammy, ik weet niet of het het digitechpedaal is, maar dat is in ieder geval het type effect dat je moet hebben, een octave-achtig iets met een expressiepedaal

guvnor
23 mei 2006, 13:40
Aan het pedaal te zien volgens mij een Whammy2

ranvan2000
23 mei 2006, 13:42
Inderdaad de Whammy 2:

http://www.guitarsandeffects.com/images/2whammyII.jpg

Dirk_Hendrik
23 mei 2006, 13:50
k kon t natuurlijk in t effecten subforum zetten, maar daar komt bijna niemand. iig niet zoveel mensen als hier.

Vreemde aanpak. Effecten is vrij druk ;)

Wicked Willy
23 mei 2006, 13:55
Is die Whammy zo klein of zijn BH poten zo groot?

lespaul57
23 mei 2006, 14:38
zou het niet ook een space station kunnen zijn.Samen met de Whammy kwamen deze als eerst in mij op.

lespaul57
23 mei 2006, 14:42
BTW is er ergens een site met buckhead zijn gear en vooral met een leuke foto erbij??

B_2_the_a
23 mei 2006, 15:51
gave solo btw :P


tis een wat oudere whammy(de gele)

Nocki
23 mei 2006, 16:41
Leuk.. k krijg ook wel zin in zn whammy. vroeger met mn G-major deed ik dat soort dingen ook altijd. maar dan viel het volume erg ver weg dus nooit gebruikt in mn band...

iemand een te koop?

Nocki

Orpheo
23 mei 2006, 17:22
ah top! weet ik genoeg! ga ik sparen voor een whammy :D de buckethead les paul komt er aan (verbouwing van de edwards) en zijn rig heb ik ook al bijna compleet.

ik vond wel ergens een site met al zijn shit erop, maar kan m nu nie meer vinden....

lespaul57
23 mei 2006, 18:05
ah top! weet ik genoeg! ga ik sparen voor een whammy :D de buckethead les paul komt er aan (verbouwing van de edwards) en zijn rig heb ik ook al bijna compleet.

ik vond wel ergens een site met al zijn shit erop, maar kan m nu nie meer vinden....

Wat heb je allemaal in jou rig zitten??

Orpheo
23 mei 2006, 20:53
Wat heb je allemaal in jou rig zitten??

mijn fout; ik had moeten zeggen; main rig. ik gebruik nauwelijks effecten, die whammy wordt denk ik mn eerste effect dat t langer uit gaat houden dan een paar dagen.

wat ik in mn rig heb is een les paul custom (binnenkort kopie van de buckethead les paul btw erbij) en een marshall jcm800. buckethead heeft die ook. niet dat ik perse buckethead's gear wil, absoluut niet. ik wil gewoon gear die ik mooi vind, en een paar dingen die hij heeft vind ik bij toeval ook top. de stiletto en recto van buckethead, daar kan ik bv weer helemaal niks mee.

B_2_the_a
23 mei 2006, 21:44
Enige echt geniale aan die les paul vind ik nog wel de killswitch :P gewoon een drukknopje, ik ben nog steeds opzoek ernaar!

Nitefly7
23 mei 2006, 22:31
..... het kon 'n quiz zijn:

"welke vragen komen in je op bij 't zien van deze gitaristen ?"

.... "welk pedaal gebruikt.... ?" zou echt NOOIT in me opgekomen zijn !

SODEKNETTER !

Buckethead's 1e en 2e clipje van hem is idd een Whammy 2..

Guthrie Govan op 9.36min op 't zelfde filmpje gebruikt in z'n 'solo' ook een Whammy btw... who said 'country sucks' !!! dát is nou weer leuk Whammy-gebruik...


- Christophe Godin die SLAPT op een gitaar
- de '11-string Tap thing'
- en al die andere gitaristen om Buckethead heen

WAT EEN ONT-ZET-TEND GAAF FILMPJE

mijn dank is groot

..sodeknetter...

nielsduursma
23 mei 2006, 22:36
Enige echt geniale aan die les paul vind ik nog wel de killswitch :P gewoon een drukknopje, ik ben nog steeds opzoek ernaar!

ik weet niet hoor maar ik heb thuis nog een X aantal schakelaartjes liggen die continu doorlaten en op het moment van indrukken verbreken. moet je maar kijken of je die nog makkelijk kan vinden en gewoon aan het einde van je schema plakken lijkt mij.

B_2_the_a
24 mei 2006, 13:08
ik heb er zelfs eentje naast m'n deur :P


maar zo'n stijl knop past niet op je gitaar :P

nielsduursma
24 mei 2006, 13:50
die naast jou deur laat waarschijnlijk alleen maar een signaal door wanneer je hem indrukt wijsneus.

B_2_the_a
24 mei 2006, 14:27
jah maar als je die anders soldeert laat ie aarde bij het singaal komen = kortsluiting = geen toon

Orpheo
27 mei 2006, 12:40
..... het kon 'n quiz zijn:

"welke vragen komen in je op bij 't zien van deze gitaristen ?"

.... "welk pedaal gebruikt.... ?" zou echt NOOIT in me opgekomen zijn !.


tja, die vraag kwam bij mij wel op, alleen maar omdat ik wel meer van die kerel ken, en hij dat effect vaker gebruikt, en ik t een gaaf effect vind :)

Nitefly7
27 mei 2006, 19:46
tja, die vraag kwam bij mij wel op, alleen maar omdat ik wel meer van die kerel ken, en hij dat effect vaker gebruikt, en ik t een gaaf effect vind :)

het is het gaafste, nutteloze effect IMHO... en ik MOET er één hebben..

Een Whammy vind ik het ultieme GAS-effect; je wéét dat je het eigenlijk nooit kan (mag??) gebruiken... maar je wil het HEBBENNNN..


met m'n post bedoelde ik btw, dat die 20mins dat die film loopt, Buckethead (voor mij) conservatiever in z'n spel lijkt, dan bijv. het slappen op 'n gewone gitaar of het tappen op een ELF-string...

terwijl Buckethead zelf de minst-conservatieve gitarist zou moeten zijn....