PDA

View Full Version : Hot Rod vs Blues Deville



AMkrisis
23 mei 2006, 09:51
Hallo

Ik zit met een vraagje:

Is het verschil qua sound tussen een 4x10 Hot Rod en een 4x10 Blues Deville groot?

Als ik het goed begrijp is de Blues een reissue van de eerste HotRod, met dus 'slechts' 2 kanalen ipv 3 bij de Hot Rod.

De blues zou ook warmer klinken?

Heeft iemand beide al gehoord of bespeeld?

Momenteel hel ik over naar de Blues (grotendeels door de looks :p) maar heb nog geen van beiden bespeeld (ga wel opzoek naar beiden binnenkort)

Squier4ever
23 mei 2006, 09:52
de hot rod is een jawel hotrodded versie van de blues, dus deze heeft iets meer gain en dergelijke

gitarist17
23 mei 2006, 10:00
ik heb gehoord dat het clean van allebei exact hetzelfde is. En daar doe je het toch wel voor bij die amps. Ook al is de drive zeker goed voor blues

erik

Shifty
23 mei 2006, 10:02
Ik heb ze beide getest en volgens mij zit er weinig verschil tussen beide amps. Behalve het gain/ kanaal verhaal van hierboven zit er een verschil in de reverb. De Hotrod heeft een long spring reverb en de Blues heeft een spring reverb.

Die van de Blues vind ik persoonlijk stukken beter klinken.

Kim Wilson
23 mei 2006, 10:18
Reverb van de Hotrod (heb zelf een Dlx 1x12) is idd niet om over naar huis te schrijven. Op 1,5 is het nog te pruimen, maar op 3 is het al veel te ver, en dan wordt het een zooi. Het galmt net iets te lang...

almarvk
23 mei 2006, 10:29
Dat merkte ik ook. Ik heb 'm getest bij Feedback en je kreeg er ook ontzettende feedback van bij het opendraaien van de reverb. Hadden ze er net zo goed niet op kunnen doen.

mikee
25 mei 2006, 23:25
Ik vind de reverb wel goed vd hotrod, als je de mooie Fender clean wil en goed door de mix van je bandje wil komen, mag er wel een beetje reverb in.

Ik draai hem tegenwoordig weer meer open. Die van de Blues lijkt mij een beetje beperkt...