PDA

View Full Version : Welke microfoon in live situatie ?



Martin D
23 mei 2006, 08:32
Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met een microfoon, voor het versterken van een akoestische gitaar uiteraard, in live situatie.
Ik heb dat nu een paar keer in een muziekwinkel gevraagd, maar behalve een een Neumann van Eur.2200,-- , schijnt er eigenlijk niets bruikbaars te zijn.
??

Harald
23 mei 2006, 08:48
Waarom kies je voor een microfoon? Je zo eens kunnen kijken naar een clip on microfoon voor je instrument. Eric Vaarzon Morel had in Apeldoorn in de schouwburg een fantastisch geluid met een microfoontje dat hij bij het klankgat vastclipte. Weet niet welke dat was.

Martin D
23 mei 2006, 09:38
Bedankt voor je reactie, waarom een microfoon :
Pick-up''s worden steeds beter, dat wel, maar het blijft het geluid binnen in de
gitaar, en een klankgatelement klinkt wel steeds beter, maar nog steeds anders dan..... Ik zie artiesten ( bijvoorbeeld Eric Clapton -unplugged en Alison Krauss - Union Station) de akoestische gitaren gewoon met
een microfoon ervoor versterken. Soms een combinatie van Pick-up + externe microfoon, langs 2 kanalen. Vandaar mijn vraag : wat is nu een bruikbare microfoon voor een redelijk ormaal bedrag ( ca. Eur.300,-- of zo.)
Ik zal in ieder geval proberen achter te komen waar Vaarzon gebruik van maakt.

kornelius
23 mei 2006, 10:07
een kennis van me zweert bij microfoons, hij vindt pickups maar niks. ik zal eens vragen wat voor mics hij gebruikt.

Mattia
23 mei 2006, 10:12
Een 'gewone' Shure Sm57 is ook prima te doen, voor live, wellicht een of twee AKG C1000 oid. Studio is net een wat ander verhaal.