PDA

View Full Version : Maxon OD808 True Bypass



Johnny Ramone
23 mei 2006, 00:45
Hallo,

Ik heb weer eens hulp nodig. Ik heb een Maxon OD808 en wil graag de ingebouwde switch vervangen door een True Bypass switch.

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, en hoe dat in z´n werk gaat? Dus, welk kabel moet waar, enz...

Bedankt, groet, Johnny

Dirk_Hendrik
23 mei 2006, 08:36
Ervaring Ja.

Ideentificeren wat in en uitgang op de printplaat zijn en de bedrading aanpassen en aansluiten op de standaard manier om zo'n 2pdt of 3pdt te bedraden.

Johnny Ramone
23 mei 2006, 15:57
Ervaring Ja.

Ideentificeren wat in en uitgang op de printplaat zijn en de bedrading aanpassen en aansluiten op de standaard manier om zo'n 2pdt of 3pdt te bedraden.

Zover gaat m'n inzicht niet, is er misschien iemand die dit al eens heeft gedaan, en dit geheim misschien met mij (en anderen) wil delen??

xshredx
23 mei 2006, 16:33
Dit diagram vertelt je alles wat je moet weten...
begrijp je dit niet, dan vrees ik dat je beter iemand anders je pedaal laat aanpassen...
daarnaast betwijfel ik dat je veel verschil zult horen als je een 3pdt in je maxon steekt...

http://generalguitargadgets.com/diagrams/switch_lo_3pdt_ig_dcjack.gif

Johnny Ramone
23 mei 2006, 16:42
Dit diagram vertelt je alles wat je moet weten...
begrijp je dit niet, dan vrees ik dat je beter iemand anders je pedaal laat aanpassen...
daarnaast betwijfel ik dat je veel verschil zult horen als je een 3pdt in je maxon steekt...

http://generalguitargadgets.com/diagrams/switch_lo_3pdt_ig_dcjack.gif

Geweldig, hierop had ik gehoopt! Dank je wel!

Ik denk dat dit wel moet lukken ik onthoud gewoon hoe de oorspronkelijke bedrading was, als het dan toch niet werkt dan herstel ik gewoon mijn geknutsel.

Ik heb alles True Bypass, daarom moet dit pedaal er nu aan geloven, is gewoon een psychische tik van mij.

d'oh
23 mei 2006, 19:59
Ik denk dat dit wel moet lukken ik onthoud gewoon hoe de oorspronkelijke bedrading was, als het dan toch niet werkt dan herstel ik gewoon mijn geknutsel.



maak er een tekening van hoe het eerst was, dan kan je niet de fout ingaan als je terug wilt

Lord Abortion
23 mei 2006, 21:00
Ik heb alles True Bypass, daarom moet dit pedaal er nu aan geloven, is gewoon een psychische tik van mij.

Waarom niet één buffer houden? Dan kan je meteen ook een langere kabel van je pedalen naar je amp doen.

Johnny Ramone
24 mei 2006, 10:37
Waarom niet één buffer houden? Dan kan je meteen ook een langere kabel van je pedalen naar je amp doen.

De Maxon zit in een loop met aan het eind een buffer, dus dat probleem is al verholpen. Bedankt voor het advies.