PDA

View Full Version : zachter spelen met 't volle geluid ?



Upstream
22 mei 2006, 22:25
Ik ben op zoek naar een pendaal die het volume terug brengt naar oefenruimte niveau,maar de dynamiek van de overige pendalen en versterker bewaard,alsof je met vol gas speelt...(zachter spelen met 't "volle" geluid).
suggesties ? graag !

the feable
22 mei 2006, 22:55
THD hotplate
Marshall Powerbreak (?)
Koch Loadbox

Kijk eens naar deze 3 apparaten ik denk dat dat is wat je zoekt!

skabouter
22 mei 2006, 23:38
nou zijn dit alleen geen pedalen. pedalen die jij misschien bedoelt zijn volume pedalen, maar daar kan je niet "zacht op volle toeren" mee spelen, dan zal je inderdaad een loadbox (zoals bovenstaande) moeten gebruiken. of een buizenamp kopen met een laag wattage.

Upstream
23 mei 2006, 01:58
Bedankt voor de reakties. :dance:
Na enig speurwerk ben ik bij The Ultimate Attenuator (http://www.ultimateattenuator.com/home.html) terecht gekomen,prijzig
attenuatorretje,wel lovende reviews...

rocker_71
13 juni 2006, 15:48
Ik ben hier niet zo in thuis , maar volg het met interesse, maar is het geen optie om van één pedaal de LEVEL omlaag te draaien, zodat het signaal ook minder wordt? Want zo'n extra attenuator is nogal prijzig, of zijn er ook goedkopere?

Wat heeft zo'n attenuator dan extra eigenlijk, please explain to noob!

fullorder
13 juni 2006, 22:36
Ook geen pedaal, maar ik heb sinds kort zeer goede ervaringen met de Marshall SE100. Doet alles wat bijvoorbeeld de loadbox van Koch ook doet. 6,12 of 18 dB van je signaal af en bovendien een gebalanceerde uitgang zodat je het signaal direct op een mixer of geluidskaart kunt aansluiten. Resulteert in prima opnames mag ik wel zeggen!
Ik weet niet hoeveel hij normaal zal kosten, maar ik heb 'm voor slechts 50 overgenomen :satisfie: