PDA

View Full Version : Gitaarrack



tijs12
22 mei 2006, 21:54
Heey , Ik had eens de vraag welke rack jullie me zouden aanraden? ik zoek eenr ackje waar ik een speaker kan inbouwen 2 x12 maar ik weet nog niet welke versterker en preamp ik erin zou plaatsen hebben jullie mss tips ga rond 1500 euro uitgeven aan deze rack

Welke preamp en eindtrap raden jullie aan en welke 2x12 speaker?
speel millionaire stuff , queens of the stone age tot zelfs wat hardere hardcore stuff .

greets tijs

jw009
22 mei 2006, 22:47
Als je een rack wilt met speakercab erin gaat dat je echt wel meer kosten dan 1500 want dat zal op maat gemaakt moeten worden.

En dan heb je nog niet eens een pre + poweramp en een cab.

Ronaldd
23 mei 2006, 12:51
Kun je het niet beter los vervoeren, krijg je minder rug klachten

Bram+
23 mei 2006, 12:53
Waarom überhaupt een rack eigenlijk?

vester86
23 mei 2006, 13:06
2x12 IN een rack?? ga dan maar sparen voor een 20HE ofzo :-p kun je die staand vervoeren.

maarja, dat gaat ziekelijk veel wegen, dat wil je niet.
Als je zo'n budget hebt dan heb je waarschijnlijk al een tijd geleden besloten om dit te willen gaan kopen. wat voor research heb je in die tijd al egdaan?? waarom wil je per se een rack??
als het geluid wat ik zoek in een top zit (ok, de framus cobra kost mij net te veel) dan had ik een top gehad, echt stukken makkelijker!

voor die muziek van jou zou eeen QUAD preamp van mesa boogie het wel goed doen denk ik, samen met een 2x50 watt eindversterker of iets van die orde en grootte

wil je er ook nog effecten bij??

tijs12
23 mei 2006, 18:26
Dat moet nu niet perse was gewoon op zoek naar een degelijke gitaar rack maar heb eens rondgezien naar die randall lampeheads waar je telkens de drie lampe preamps kan vervangen ...
die lijken me ook wel vet ,

jw009
23 mei 2006, 18:50
het lijkt me idd een goed plan, als je je wat meer orienteerd op het gebied van rack en versterkers. Want zo te horen ben je ook geintresseerd in een top, en weet je de voordelen van een rack nog niet echt. Lees veel info en vraag je dan af wat voor eisen je aan je gear stelt.

tijs12
23 mei 2006, 19:23
kun je ook enkele voor een nadelen opsommen?

jw009
23 mei 2006, 19:45
Voordelen:
-zelf je voor en eindversterker samenstellen dus meer mogelijkheden qua geluid.
-uitgebreide midi mogelijkheden ( sommige tops ook trouwens)
- Makkelijker met effecten


Nadelen;
-niet echt plug & play
-gas verwekkend

Naja dit is mijn mening erover, lees lekker wat rond op dit forum en je komt genoeg te weten.

vester86
23 mei 2006, 19:49
en sommige eindversterkers en preamps klinken écht niet lekker bij elkaar. bij een top is het op elkaar afgestemd, bij een rack moet je dat zelf doen en dat kan best wel oplopen qua kosten


verder onnoemelijk veel gesleep (mijn kleine rack weegt nu 35 kilo) dat til je nog maar net van en naar de auto, maar zelfs dat liever niet.

voordelen: "mijn" geluidje zit in precies deze preamp, en ben nog geen andere versterker tegen gekomen waar dat geluid ook inzit (afgezien van de framus dragon van ska dan), het is een veelzijdige setup

BartT5R
23 mei 2006, 20:15
Destijds (ong 15 jaar geleden) had peavey een racksysteem waar je een speciale 12" speakercab kon inschroeven.
Ik weet echter niet of die in Europa ooit zijn geleverd.
Maar ze bestaan wel.