PDA

View Full Version : HWA Maui Fuzz(minireview)



thieske
22 mei 2006, 21:45
Haha! daar is ie dan.. na enige wachttijd.. de maui fuzz... een heerlijk klein mooi doosje met een gevaarlijk karakter.
Heb nog niet de tijd gehad om m uitgebreid te testen, maar wat kloten met mn sg en london city met de maui en een ts9 doet me naar meer snakken!
De fuzz is aan de schelle kant, dus oppasen met mn vox(wil een abtje hebben zodat ik m naar het wat donkerdere normal channel kan sturen)
Heel erg dynamisch, wist eerst niet eens wat dat was, maar dat leer ik nu van dit pedaal, zachtjes aanslaan geeft compleet ander geluid dan doorrossen. Ik vind m extreem geschikt voor solowerk, en lange licks, je geluid blijft interessant en word niet rommelig. Ik ben er enorm blij mee wil remco errug bedanken.. ik ben nu officieel een fuzz-freak!

phx
22 mei 2006, 21:51
En nu natuurlijk de ultieme vraag (die vooral mij bezighoud): wat is het verschil tussen de maui fuzz en de miami fuzz? Lijken me allebeide redelijk tropisch...

thieske
22 mei 2006, 22:13
kan ik niet helemaal goed uitleggen geloof ik.. heb alleen de maui.. ik geloof echter dat de miami iets moderner is, iets meer high gain..

Speeddemon
22 mei 2006, 22:23
Gracias Thijs, ik dacht al, issie niet aangekomen?

In m'n eigen setup merk ik alleen dat ie fel is, met de fuzz voluit. Zodra je 'm terugdraait wordt ie ronder. Eerst had ik een 22uF Fuzz-elco, maar die maakte alles zo zompig, dat ik 'm verkleind heb naar 10uF. Nu vind ik 'm ideaal.

't grote verschil tussen de Maui en de Miami is het karakter, en de Maui cleant een stuk mooier op als je de volume-knop van je gitaar terugdraait.
Daarentegen 'zoemt' de Miami lekkerder, voor de stoner-rockers onder ons.
Heb trouwens net Miami Fuzz #008 klaar, dus die is te koop.

phx
22 mei 2006, 22:28
Dat is inderdaad een groot nadeel aan de Miami fuzz: de fuzz moet helemaal openstaan om een lekker geluid te krijgen (anders wordt hij dof). Bovendien cleant hij heel slecht op als je de volumepot van je gitaar terugdraaid. Dus alleen de fuzzknop op 10 en de gitaarpotmeter ook op 10, anders krijg je een dof lowgain overdrive. Verder is het een super mid/high-gain fuzzpedaal.

Heeft de maui fuzz nou meer of minder gain dan de miami, speedy?

Baby Evil
22 mei 2006, 23:04
Die Miami cleant idd niet, maar wat hij wel doet als je de volume van je gitaar terugdraait is strakker en helderder worden. Met de volumeknop open heb ik een rauw en vet geluid dat perfect is voor single notes, een beetje minderen, en ik heb een prima ritmegeluid met veel definitie.

Jan

farstreetblues
22 mei 2006, 23:07
Haha! daar is ie dan.. na enige wachttijd.. de maui fuzz... een heerlijk klein mooi doosje met een gevaarlijk karakter.
Heb nog niet de tijd gehad om m uitgebreid te testen, maar wat kloten met mn sg en london city met de maui en een ts9 doet me naar meer snakken!
De fuzz is aan de schelle kant, dus oppasen met mn vox(wil een abtje hebben zodat ik m naar het wat donkerdere normal channel kan sturen)
Heel erg dynamisch, wist eerst niet eens wat dat was, maar dat leer ik nu van dit pedaal, zachtjes aanslaan geeft compleet ander geluid dan doorrossen. Ik vind m extreem geschikt voor solowerk, en lange licks, je geluid blijft interessant en word niet rommelig. Ik ben er enorm blij mee wil remco errug bedanken.. ik ben nu officieel een fuzz-freak!


Heej,....heb je gisteren nog gesproken na jullie optreden. Toen ik binnekwam viel de HWA maui Fuzz meteen op in je pedalboard. Klinkt erg vet over die VOX van je. Mooi spul die fuzzies !!

Jasper

Speeddemon
22 mei 2006, 23:12
Die Miami cleant idd niet, maar wat hij wel doet als je de volume van je gitaar terugdraait is strakker en helderder worden. Met de volumeknop open heb ik een rauw en vet geluid dat perfect is voor single notes, een beetje minderen, en ik heb een prima ritmegeluid met veel definitie.

Jan
Precies!

De Miami Fuzz is ook niet bedoeld als een mooi op-cleanend pedaal, puur omdat ie 2 à 3x zoveel gain heeft als de Maui Fuzz.
Daarbij cleanen silicium transistors altijd iets anders op dan germanium varianten.

de Maui Fuzz is dan ook als SRV-achtige blues-overdrive te gebruiken, als je een neck-singlecoil selecteert en je volume-knop een stukkie terugdraait.

Overigens, de tussen-weg is de Fuzzwork Orange. Wel silicium, maar medium gain, en vanwege de filtering en de Violence (Bias) knop kan ie ook overdrive achtig en smooth.

thieske
22 mei 2006, 23:13
eej das leuk jou hier te zien, En tof te horen dat t lekker klonkt, ik had opt poduim t idee dat ie te schel was, maar ik had dan ook bagger geluid opt podium(ivm heel klein zijn en mijn vox te zacht moest! en dus gitaar over de monitor moest wat een kut geluid is)
Ik gebruikte m tijden helter skelter en birhtday en revolution, en daar klonk ie ok??
Ik ga zo mn vox naar boven slepen(ai mn rug!!) om echt te gaan testen.. dan volg wel weer een uitgebreidere review(en misschien een bestelling voor een abswitchje)

farstreetblues
22 mei 2006, 23:28
eej das leuk jou hier te zien, En tof te horen dat t lekker klonkt, ik had opt poduim t idee dat ie te schel was, maar ik had dan ook bagger geluid opt podium(ivm heel klein zijn en mijn vox te zacht moest! en dus gitaar over de monitor moest wat een kut geluid is)
Ik gebruikte m tijden helter skelter en birhtday en revolution, en daar klonk ie ok??
Ik ga zo mn vox naar boven slepen(ai mn rug!!) om echt te gaan testen.. dan volg wel weer een uitgebreidere review(en misschien een bestelling voor een abswitchje)


Denk aan de buren...........of houden die ook van Fuzz ? Die van mij althans niet !

Speeddemon
22 mei 2006, 23:49
PS. als jullie tijd over hebben... :satisfie:

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Hot_Wire_Audio/Miami_Fuzz-1.html

reviewtje meer daaro kan geen kwaad. :hippie:

thieske
23 mei 2006, 00:15
K speedy ik zal er vandaag of morgen eens een hc review tegenaangooien..
en wat betreft buren.. had je erg gelijk jasper... net boze buurvrouw aan de deur...had niet in de gaten dat t al rond twaalven was.. en dat mijn vox errug snel erg hard staat...Gelukkig het hele gebeuren kunnen sussen..
pff.. morgen verder..

phx
23 mei 2006, 08:45
Kzal meteen ff review schrijven op hc