PDA

View Full Version : Pedal gekte



skabouter
22 mei 2006, 20:03
ik ben inmiddels ook aan de pedals:) kheb er nu 4, en er komen nog een aantal bij! meeste zijn al betaald/onderweg. Zo gaat mn pedalboard eruit zien, hoop ik :) gaat natuurlijk even duren enzo, maar is wel mooi plan zo he!

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/PEDALBOARDDRIE.jpg

wat ik nu heb is:
-HWA SKabooster (groen)
-EHX Small Clone Chorus (paars)
-VOX V487(rode wahwah)
-Line 6 Echo Park (niet afgebeeld)

De Echo Park gaat eruit, voor een DL4 (wel afgebeeld, groen groot pedaal)
Onderweg zijn:
-EHX Small Stone Phaser (rood links)
-EHX Holy Grail reverb (blauw rechts
-EHX Pulsar Tremelo (blauw Links)
-Dunlop Rotovibe (Is rood, maar ik ga hem geel spuiten, rechter pedaal)

Een Boss GE-7 staat op de verlanglijst, en een koosjere voeding, bijv Pedalpower 2 ofzo. Het pedalboard zelf moet ook nog komen, maar ik ben op zoek.

Er kan natuurlijk van alles veranderen, maar dit is het nu het plan :) ik heb er zin in!!

rhcp_schipper
22 mei 2006, 20:39
Hallo,

Ik heb wel een vraagje over jou ontwerp, wat moet die balk rechtsbovein je pedalboard voorstellen? En hoe ga je dit maken, ik zie dit vaker, en het lijkt me mooi om zelf ook zo te maken.

Robbert
22 mei 2006, 20:39
Met verhoging of zonder?

Erikt
22 mei 2006, 20:59
je bedoelt dat gedeelte waar de fx loop zit en shizzle naar gitaar/amp enzo gaat?

rhcp_schipper
22 mei 2006, 21:08
je bedoelt dat gedeelte waar de fx loop zit en shizzle naar gitaar/amp enzo gaat?


Ja dat ja, is dat ook zelf te maken?

Robbert
22 mei 2006, 21:09
je bedoelt dat gedeelte waar de fx loop zit en shizzle naar gitaar/amp enzo gaat?

Yeah, anders moet je je voet goed mikken om bv. de Line6 in te schakelen. Bovendien kan de PP2 eronder (ruimte besparend) en kun je die jacks wegwerken in een stalen dekseltje oid.

thieske
22 mei 2006, 21:34
eej man ziet er goed uit, en een verhoging lijkt me handig. Ben zelf ook bezig met een board, maar moet het een en ander ook nog aanschaffen, en loop daar tegen een probleem aan dat jij mischien ook gaat krijgen: de holy grail is niet makkelijk te poweren, hij vreet 225ma.. en die pedalpower geeft 110 of 200(bij de plus editie) dus weet niet zeker of dat kan..
En verder.. hoe ga je de doos maken, en wlke kabels?
Ben benieuwd naar het verder verloop!

The Fourth Horsemen
22 mei 2006, 21:38
geen tuner?

skabouter
22 mei 2006, 22:02
Hallo,

Ik heb wel een vraagje over jou ontwerp, wat moet die balk rechtsbovein je pedalboard voorstellen? En hoe ga je dit maken, ik zie dit vaker, en het lijkt me mooi om zelf ook zo te maken.

die balk is een verhoging, waaronder dan snoeren kunnen lopen. en de bovenste rij pedalen zouden ook iets hoger moeten komen dan de onderste rij, maar dat is op de foto niet te zien. en onder de pedalen moeten de snoeren komen, dubbele bodem met gaten zeg maar.


eej man ziet er goed uit, en een verhoging lijkt me handig. Ben zelf ook bezig met een board, maar moet het een en ander ook nog aanschaffen, en loop daar tegen een probleem aan dat jij mischien ook gaat krijgen: de holy grail is niet makkelijk te poweren, hij vreet 225ma.. en die pedalpower geeft 110 of 200(bij de plus editie) dus weet niet zeker of dat kan..
En verder.. hoe ga je de doos maken, en wlke kabels?
Ben benieuwd naar het verder verloop!

Ja, ik weet ook bij God nog niet hoe ik alles moet/ga voeden, lijkt me een moeilijk verhaal met al die losse pedalen. maar misschien een paar losse adapters erbij, verwerkt in de verhoging ofzo........of misschien Daisychains. maar dat moet wel goedkomen uiteindelijk :)
Ja, een tuner wil ik eigenlijk ook nog wel hebben. maar dat is voor later zorg.

Het board zelf maken ga ik niet doen. kost me teveel tijd en moeite, ik zoek eigenlijk een kant en klaar board met verwijderbare deksel. nou hoorde ik dat Gio misschien iets heeft, ik hoop alleen dat het de goeie maat heeft dan.

Les Paul
22 mei 2006, 22:37
Ja, ik weet ook bij God nog niet hoe ik alles moet/ga voeden, lijkt me een moeilijk verhaal met al die losse pedalen. maar misschien een paar losse adapters erbij, verwerkt in de verhoging ofzo........of misschien Daisychains. maar dat moet wel goedkomen uiteindelijk :)
Ja, een tuner wil ik eigenlijk ook nog wel hebben. maar dat is voor later zorg.


Ik kan je de Visual Sound One Spot aanraden. Kost een paar tientjes en met een daisy chain kan je heel wat pedaaltjes voeden.

amon
23 mei 2006, 00:19
Ik ben mn board noodgedwongen aan het verkleinen en jij steekt mijn ogen even uit met je plannetjes... :mad:


Maargoed, ziet er wel leuk uit dat idee van je! EHX fan?
Waar wil je die in/out voor gebruiken? Is dat je fx-loop van je versterker die je naar je pedalboard wilt hebben?

skabouter
23 mei 2006, 00:31
exact, ik plug mn gitaar in op de "guitar input" van het board. dan krijg je Wahwah en driver/booster. dan via amp out, naar amp in. dan van FX loop Send naar pedalboard IN, dan de modulatiesectie en via Pedalboard out naar de FX Loop return naar de amp.

dus pedalen voor en na de preamp van de amp. en als je de "to amp" met de "pedalboard in" verbind via een patchkabeltje dan heb je gewoon alles op een rij:)

Arnie
23 mei 2006, 07:55
Het board zelf maken ga ik niet doen. kost me teveel tijd en moeite, ik zoek eigenlijk een kant en klaar board met verwijderbare deksel. nou hoorde ik dat Gio misschien iets heeft, ik hoop alleen dat het de goeie maat heeft dan.

Ik heb een board van Rockcase (http://www.thomann.de/thoiw7_rockcase_rc23010a_prodinfo.html). Zelf heb ik er een verhoging in gemaakt voor de footswitch van m'n amp. Dat ding is echt superdegelijk, stevige sloten, groot handvat, enz... De hele 'vloer' van dat ding is klitteband. Je krijgt er 2 stroken klitteband-tape bij voor onder je pedaaltjes. En ik kan je verzekeren... je pedaaltjes zitten echt goed vast. Dus geen zorgen tijdens het rocken :rockon:

The Chief
23 mei 2006, 08:40
ik heb met een alu profiel die verhoging gemaakt op mijn pedalboard, en met hetzelfde soort profiel in verstek gezaagd het schuine vlak met de taptempo switch...

http://deimos.curious.be/~10DmbeRoot/msgboard/myfiles/414/pb4.jpg http://deimos.curious.be/~10DmbeRoot/msgboard/myfiles/414/pb3.jpg http://deimos.curious.be/~10DmbeRoot/msgboard/myfiles/414/pb2.jpg

schizo910
23 mei 2006, 09:49
Het board zelf maken ga ik niet doen. kost me teveel tijd en moeite, ik zoek eigenlijk een kant en klaar board met verwijderbare deksel. nou hoorde ik dat Gio misschien iets heeft, ik hoop alleen dat het de goeie maat heeft dan.

Ik zal hem vanavond meteen even meten en foto schieten... komt goed.

Jeee
23 mei 2006, 10:02
ik ben inmiddels ook aan de pedals:) kheb er nu 4, en er komen nog een aantal bij! meeste zijn al betaald/onderweg. Zo gaat mn pedalboard eruit zien, hoop ik :) gaat natuurlijk even duren enzo, maar is wel mooi plan zo he!

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/PEDALBOARDDRIE.jpg

wat ik nu heb is:
-HWA SKabooster (groen)
-EHX Small Clone Chorus (paars)
-VOX V487(rode wahwah)
-Line 6 Echo Park (niet afgebeeld)

De Echo Park gaat eruit, voor een DL4 (wel afgebeeld, groen groot pedaal)
Onderweg zijn:
-EHX Small Stone Phaser (rood links)
-EHX Holy Grail reverb (blauw rechts
-EHX Pulsar Tremelo (blauw Links)
-Dunlop Rotovibe (Is rood, maar ik ga hem geel spuiten, rechter pedaal)

Een Boss GE-7 staat op de verlanglijst, en een koosjere voeding, bijv Pedalpower 2 ofzo. Het pedalboard zelf moet ook nog komen, maar ik ben op zoek.

Er kan natuurlijk van alles veranderen, maar dit is het nu het plan :) ik heb er zin in!!

Als je je wah zo dicht bij je adapter zet, gaat ie volgens mij wel ruisen als gek.

skabouter
23 mei 2006, 14:08
Andere pedalen niet dan, als ik die dicht bij de pedalpower plaats? hij zal toch ergens moeten staan......................

en Arnie, dat rockboard, past dat een beetje in de hoogte? een pedaal is zo`n 4cm denk ik. en dan de verhoging ook 4cm.........is krap, maar moet kunnen toch? bovendien wil ik eigenlijk een dubbele bodem maken, voor de snoeren eronder. ook weer de vraag of het dan past.............

skabouter
23 mei 2006, 14:10
Oelala, misschien is dit wat voor me:) lekker groot, en ook voeding en loops ingebouwd..............iemand ervaring met dit ding?

http://www.thomann.de/thoiw7_rockcase_rc23120b_bodeneffekt_roadcase_prod info.html

dano
23 mei 2006, 14:17
zo groot issie niet toch? en ik vind hem behoorlijk prijzig?

mm mijn board (http://dano.nl.nu/sshots/pedalboard/album/) is 62*42*12 dacht ik, en wordt nu al te klein:P ik zou zeggen, bouw zelf wat en neem de ruimte:)

ben wel benieuwd, hoe ga je te werk met die inputs? Dus hoe maak je zo'n patchbay achtig ding zegmaar?

skabouter
23 mei 2006, 14:41
mwah, kvind t redelijk groot. groot genoeg zeg maar, voor 8/10 pedals, wat ik van plan ben. en ik vind het niet prijzig! als je het zelf maakt ben je alleen aan materiaal al dat kwijt, en dan heb je niet eens voeding, deze heeft 5x9v en 1x12v. handig toch:)

jij hebt trouwens wel een prachtig board, Dano, en heb je goed gemaakt zeg! tis dat ik niet zo`n knutselaar ben, dus liever voor zekerheid en een kant en klare ga, maar dit is erg netjes!! goed werk

Wicked Willy
23 mei 2006, 15:50
Waarom hebben ze geen kant en klare boards op 'keyboard' formaat. 1.20 bij 40 bij 15 ongeveer. Daar kun je pas een zooi pedalen in kwijt, dat zou ideaal zijn, maar goed tot nu toe doe ik het maar met mij omgebouwde keyboard koffer.

amon
23 mei 2006, 18:26
Wat voor kabels heb je eigenlijk? Het lijkt mij dat je nogal wat meters uit gaat leggen door die effectloop erbij te betrekken.

Of maakt het minder uit van welke kwaliteit je kabels in de fxloop zijn, aangezien het signaal dan toch al versterkt is en het verlies veel beperkter zal zijn? lijkt me op zich ook best logisch als ik er zo onder het typen over nadenk....

skabouter
23 mei 2006, 18:59
nu heb ik voor de pedaaltjes die ik heb als tussenoplossing van die goedkope gekleurde patchkabels. mn grote snoeren zijn wel goed (Spectraflex).
Dijkman in alkmaar heeft George L, daar ga ik denk ik mn pedalboard mee bedraden als het af is. maar de meters snoer hoef je je niet druk over te maken, zoveel is erg niet nodig, en zoveel kost t niet. de pluggen maak ik me drukker op. 4euro/stuk ofzo, en en met 10 pedaaltjes ofzo heb je er toch een aantal nodig. maarja, dat is nou eenmaal niet anders. als ik het doe wil ik t wel gelijk goed doen (als ik t geld ervoor heb tenminste)

ieme
23 mei 2006, 19:40
nu heb ik voor de pedaaltjes die ik heb als tussenoplossing van die goedkope gekleurde patchkabels. mn grote snoeren zijn wel goed (Spectraflex).
Dijkman in alkmaar heeft George L, daar ga ik denk ik mn pedalboard mee bedraden als het af is. maar de meters snoer hoef je je niet druk over te maken, zoveel is erg niet nodig, en zoveel kost t niet. de pluggen maak ik me drukker op. 4euro/stuk ofzo, en en met 10 pedaaltjes ofzo heb je er toch een aantal nodig. maarja, dat is nou eenmaal niet anders. als ik het doe wil ik t wel gelijk goed doen (als ik t geld ervoor heb tenminste)
zou ik maar doen als ik jou was!

dano
23 mei 2006, 19:45
mwah, kvind t redelijk groot. groot genoeg zeg maar, voor 8/10 pedals, wat ik van plan ben. en ik vind het niet prijzig! als je het zelf maakt ben je alleen aan materiaal al dat kwijt, en dan heb je niet eens voeding, deze heeft 5x9v en 1x12v. handig toch:)

jij hebt trouwens wel een prachtig board, Dano, en heb je goed gemaakt zeg! tis dat ik niet zo`n knutselaar ben, dus liever voor zekerheid en een kant en klare ga, maar dit is erg netjes!! goed werk

he skabouter kan je uitleggen hoe je zo'n patchbay wilt bouwen? Ik ben ook wel opzoek naar zoiets:)

amon
23 mei 2006, 23:26
kwestie van solderen lijkt mij...

Koop een stel (in dit geval 4) vrouwtjes pluggen die je in kunt bouwen en soldeer aan de puntjes een draadje met een mannetje aan het uiteinde die kun je dan in je eerste/laatste pedaal ingang/uitgang prikken....

rhcp_schipper
23 mei 2006, 23:38
he skabouter kan je uitleggen hoe je zo'n patchbay wilt bouwen? Ik ben ook wel opzoek naar zoiets:)

Anders ikke wel......

hoofd
23 mei 2006, 23:39
Dijkman in alkmaar

Het is compleet offtopic, maar Dijkman in Alkmaar zoekt nog part-time medewerkers, http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?cPath=22_69&products_id=2656
Mocht je nog een bijbaantje zoeken :D

skabouter
24 mei 2006, 01:25
he skabouter kan je uitleggen hoe je zo'n patchbay wilt bouwen? Ik ben ook wel opzoek naar zoiets:)

Zoals Amon zegt klopt aardig. het stelt weinig voor, gewoon een input ergens inbouwen, en zorgen dat er een snoer naar loopt. maar het is wel handig lijkt me, als je pedalen voor en pedalen na je preamp hebt. en dan een 4voudige snake maken, die makkelijk en snel in pedalboard en amp te steken is:) handig bij gigs

Einzeln
24 mei 2006, 07:48
Waarom hebben ze geen kant en klare boards op 'keyboard' formaat. 1.20 bij 40 bij 15 ongeveer. Daar kun je pas een zooi pedalen in kwijt, dat zou ideaal zijn, maar goed tot nu toe doe ik het maar met mij omgebouwde keyboard koffer.

Die bestaat wel degelijk:
http://www.tonebone.com/images/boneyard-boot-ani-180w.gif
http://www.tonebone.com/tb-boneyard.htm

Arnie
24 mei 2006, 07:48
en Arnie, dat rockboard, past dat een beetje in de hoogte? een pedaal is zo`n 4cm denk ik. en dan de verhoging ook 4cm.........is krap, maar moet kunnen toch? bovendien wil ik eigenlijk een dubbele bodem maken, voor de snoeren eronder. ook weer de vraag of het dan past.............

Als ik het me goed herinner heb je ongeveer 10cm hoogte voor je pedalen. Dat is genoeg voor een verhoging met een pedaal erop. Ik heb de verhoging +/- 5 cm gemaakt, achteraf denk ik dat het nog wel lager had gemogen. Dus mijn voorste pedaaltjes staan op de bodem en mijn versterker footswitch op die verhoging.

Ik moet wel zeggen dat er dan weinig plaats overblijft voor pedaaltjes (alleen op de voorste rij is plaats voor pedalen). Misschien 4/5 Boss-grootte pedaaltjes en 3/4 Barber-grootte pedaaltjes.

Ik weet niet hoe het met jouw dubbele bodem zal werken. Dan gaat er zowieso een paar cm van de totale hoogte af. En als je dan nog een verhoging voor de tweede rij pedalen wil maken hou je niet zo veel hoogte meer over.

Laters!

Wicked Willy
24 mei 2006, 09:56
Jammer dat daar dan weer geen voeding en patchbay in gebouwd zit, daar zou ik best wat geld voor neer willen tellen. Ach ja, ik ga over een jaartje dan toch PL maar eens aan het werk zetten.

schizo910
24 mei 2006, 10:08
Arjen ik heb je een pm gestuurd, maar post het hier ook even, misschien dat iemand anders er ideeen door krijgt.

De buitenmaat is 93 x 46 cm
De ruimte voor pedalen is ± 90 x 42 cm

Het werkt als volgt:
De bovenste deksel haal je eraf en dan haal je de grote bovenkant eraf. Het gevolg is dat je geen opstaande rand hebt waar je over heen moet "stappen" om je pedalen aan en uit te trappen.

http://img84.imageshack.us/img84/1870/pedalenkist2sy.jpg (http://imageshack.us)

Zelf gebruik ik hem niet meer omdat het zo alle jezus zwaar is. Voor optredens maakt me dat niet uit, maar als ik ga oefenen wil ik gewoon snel mn handeltje pakken zonder alle deuren die ik tegenkom te beschadigen en me een hernia te slepen :D

Ik gebruik zelf tegenwoordig zo'n geval (Dit is niet de mijne):
http://www.cookes.co.uk/images/products/417.jpg
http://www.cookes.co.uk/images/products/417_2.jpg

Het voordeel van die dingen is dat ze licht zijn, er een powersupplie ingebouwd zit, een tas die je over je schouder kan gooien... EN, je kunt ten alle tijden je hele setup makkelijk verwisselen zonder te boren o.i.d.

skabouter
24 mei 2006, 12:07
ahhhh is het keesje te zwaar voor kleine Gio? hehe, how much weight are we talking about? en heb je foto`s van de binnenkant. Ow en is er ook een Nineyardsticker-vrije versie? :D

dat Rockbag board ziet er ook goed uit, met voeding! hebben ze ook een grotere versie?

robzilla
24 mei 2006, 12:26
http://www.xs4all.nl/~zuiden/.guitar/DSC00381.jpg

mijn patchbay heeft Remco gemaakt voor 4 tientjes ofzo, is zeker handig..

skabouter
24 mei 2006, 12:32
ja is mooi ding! maar ik ga t gewoon inbouwen, en wat losse inputs/pluggen. goedkoper, en ook niet veel werk denk ik.

schizo910
24 mei 2006, 12:35
ahhhh is het keesje te zwaar voor kleine Gio? hehe, how much weight are we talking about? en heb je foto`s van de binnenkant. Ow en is er ook een Nineyardsticker-vrije versie? :D

dat Rockbag board ziet er ook goed uit, met voeding! hebben ze ook een grotere versie?


Ehr, ik waarschuw je... hij IS zwaar... ik vond het te veel gedoe zo'n zwaar ding....

De stickers haal ik eraf voor je :D

Ik zal die Rockbag eens opmeten voor je, ik heb de grootste versie... zitten 2 in en uitgangen op dus is zelfs geschikt om je effectloop te blijven gebruiken.

skabouter
24 mei 2006, 12:41
klinkt ook goed! en gewicht is geen probleem, nu heb ik een 5HE 19" rack, dat is pas zwaar. zo`n pedalboard zou mee moeten vallen.
is je case btw met klitteband van binnen? of gewoon kaal.

schizo910
24 mei 2006, 12:45
klinkt ook goed! en gewicht is geen probleem, nu heb ik een 5HE 19" rack, dat is pas zwaar. zo`n pedalboard zou mee moeten vallen.
is je case btw met klitteband van binnen? of gewoon kaal.

Er zat schuim in waar ik de formaten pedalen had uitgesneden. Maar dat zal ik er uit halen dan heb je een kale plank...

skabouter
24 mei 2006, 12:47
das mooi, kan ik zelf de verhoging en de "in/out strip" maken:) en snoeren onderdoor verwerken enzo. lijkt me wel leuk werk!
wat is de hoogte eigenlijk? (binnenmaat zonder schuim)

schizo910
24 mei 2006, 13:15
geen idee, heb ik niet gemeten, zal ik vanavond even doen...

Lord Abortion
24 mei 2006, 13:57
Arjen ik heb je een pm gestuurd, maar post het hier ook even, misschien dat iemand anders er ideeen door krijgt.

De buitenmaat is 93 x 46 cm
De ruimte voor pedalen is ± 90 x 42 cm

Het werkt als volgt:
De bovenste deksel haal je eraf en dan haal je de grote bovenkant eraf. Het gevolg is dat je geen opstaande rand hebt waar je over heen moet "stappen" om je pedalen aan en uit te trappen.

http://img84.imageshack.us/img84/1870/pedalenkist2sy.jpg (http://imageshack.us)

Zelf gebruik ik hem niet meer omdat het zo alle jezus zwaar is. Voor optredens maakt me dat niet uit, maar als ik ga oefenen wil ik gewoon snel mn handeltje pakken zonder alle deuren die ik tegenkom te beschadigen en me een hernia te slepen :D


Waar kan je zoiets kopen en hoeveel kost dat? Dat zou ik wel zien zitten voor als ik aan mijn floorboard begin. Er moeten een Roland FCB200, powersupply en een Morley Bad Horsie inkomen, en dat lijkt me wel groot genoeg.

@ Skabouter: Jij hebt toch ook een Dragon, waarom niet alle pedalen in een rack en via midi werken?

schizo910
24 mei 2006, 14:04
pfew, ik heb geen idee meer wat ik ervoor betaalde. Ik heb hem op maat laten maken voor de gear die ik destijds had. Lag ergens rond de €300 euro. Dat was inclusief stroomvoorziening en schuimbodem. Behoorlijk prijzig dus, maar ik heb er vell lol van gehad. Toen ik andere pedalen ging gebruiken ben ik van dat zware ding afgestapt en daarom gebruik ik hem dus niet meer. Ik heb het laten doen door een vage kennis van me die toen een eigen bedrijfje had waar hij allerlei flightcases, speakers en lichtsystemen in elkaar knutselde. Helaas is hij noodgedwongen gestopt na problemen met de fiscus...

skabouter
24 mei 2006, 16:03
Hey Lord A, ik heb al een 19" rack, met 2 FX units, en een floorboard en dergelijke. Ik wil nu juist een compleet andere weg inslaan, met een pedalboard. de racksetup blijft ook hoor, dus ik kan gewoon afwisselen. maar nu wil ook es kijken hoe pedals nou eigenlijk bevallen. tot nu toe erg goed, leuke dingen. mis alleen wel het gemak van presets, en alles onder 1 knop, zoals wanneer je met midi werkt..............

skabouter
24 mei 2006, 16:04
ow, het plaatje is ge-edit:) Nu met Goosenecks, goed idee he :)

En Gio, hoe zwaar is dat board eigenlijk?