PDA

View Full Version : Accoorden oefen progje



general.failure
22 mei 2006, 19:49
Laatst was ik bij een kennis en die had een klein oefenversterkertje met een leuke feature: Je kon er een begeleidingstrack op laten lopen (en loopen) in het tempo en de toonsoort naar keuze. Er waren een stuk of 50 verschillende tracks.
De tracks waren eigenlijk strontsaai, maar wel heel handig om improvisatie- en solo technieken mee te oefenen.
(12 bar blues. 8 bar blues, rock progressions etc.)

Nou heb ik een prima versterker, dus inruilen is niet aan de orde, maar mij leek toch wel dat dit geintje ook met een PC-progje moet kunnen.
Ik heb al eens gegoogelt maar tot nu toe nog geen resultaat.

Wie weet?

Ik kan natuurlijk wel zelf wat gaan opnemen/downloaden en evt. pitchen met cooledit (probeerversie :-) ) maar dit lijkt me wat flexibeler.

Ik heb deze vraag gepost bij 'recording' omdat ik denk dat daar de meeste "wizkids" zitten, vandaar...

bert k
22 mei 2006, 20:51
Klinkt naar Band in a Box. Is een prima begeleidingsprogje.

Ic3gl0vE
22 mei 2006, 21:18
en mocht je gewoon akkoorden willen oefenen: voor 5 euro heb je bij thomann een electronisch 'akkoordenboekje'. Een apparaatje waarbij je akkoorden kunt invoeren en dan laat'ie zien hoe je ze speelt

harrie-beton
23 mei 2006, 18:13
als je in google zoekt op sequencer dan vind je een hoop gratis programma's.

Ik heb al een hele lijst van die dingen versleten.
Band in a Box, Fruity Loops, Cool edit, max presto, Magix Music maker.
Vast nog wel meer.

Ic3gl0vE
23 mei 2006, 18:55
als je in google zoekt op sequencer dan vind je een hoop gratis programma's.

Ik heb al een hele lijst van die dingen versleten.
Band in a Box, Fruity Loops, Cool edit, max presto, Magix Music maker.Vast nog wel meer.

die vet gedrukte zijn sowieso niet gratis... cool edit ondersteund trouwens geen midi dus die is dan misschien iets minder handig.

harrie-beton
23 mei 2006, 23:31
er zijn wel demo versies van.

Dat ze geen midi hebben bedoel ik niet, ze kunnen stukken (beats) en basnoten loopen en dat gebruik je om oefenliedjes te maken.

Ic3gl0vE
24 mei 2006, 01:06
Dat is zo!