PDA

View Full Version : nieuwe amp



Axelll
22 mei 2006, 19:37
Hallo! Advies gevraagd a.u.b!

Ik zoek een nieuwe buizen-amp (budget tot +/- 1200 tweedehands)
Sounds van bands die ik gaaf vind: Danko Jones-The Hellacopters-The Von Bondies etc. Rauwe amp dus.

Ik heb het liefst een combo qua ruimtegemak enzo. En niet teveel watts, ik wil er eventueel wel een hotplate voor gooien.

De amps die ik tot nu toe getest heb waren het net niet (behalve Marshall JCM 800) dat waren Fender Hotrod+twin, Vox Ac30, Marshall JCM 200, Traynor, Mesa Boogie F30, koch Multitone+Studiotone.

Nu is mijn vraag welke amps zouden ook goed in het rijtje passen?

Ook niet geheel onbelangrijk, ik speel met een Fender Lite Ash Strat (die over een poosje weg gaat voor een tele) en er komt nog een Les Paul bij.
Dus een versterker die goed klinkt voor een Tele en Les Paul...

Bij voorbaat Dank

Axel

Johnny V
22 mei 2006, 19:41
marshall 1987X :soul:

AART
22 mei 2006, 20:01
Mesa/Boogie Studio .22+

erg rauw, 22 W en tweedehands te koop voor 400 euro.
probeer er wel een te vinden met een Grafic EQ.
erg veel mid en met de EQ is de mid er goed uit te filteren voor een wat zwaardere sound.

provisus
22 mei 2006, 20:09
Ik heb een Mesa boogie studio .22+ echt prima versterker mooie warme clean, lekkere dikke overdrive.
Ik heb em zonder EQ en dit doet helemaaaal niet onder de sound, en ik heb helemaal niet veel Mid, ik zat er zelfs over na te denken om een mid booster bij te doen...
En wat is het verschil tussen een studio .22+ met een EQ en eentje zonder maar met een EQ pedaaltje op de effectloop?

almarvk
23 mei 2006, 08:47
Hallo! Advies gevraagd a.u.b!

Ik zoek een nieuwe buizen-amp (budget tot +/- 1200 tweedehands)
Sounds van bands die ik gaaf vind: Danko Jones-The Hellacopters-The Von Bondies etc. Rauwe amp dus.

Ik heb het liefst een combo qua ruimtegemak enzo. En niet teveel watts, ik wil er eventueel wel een hotplate voor gooien.

De amps die ik tot nu toe getest heb waren het net niet (behalve Marshall JCM 800) dat waren Fender Hotrod+twin, Vox Ac30, Marshall JCM 200, Traynor, Mesa Boogie F30, koch Multitone+Studiotone.

Nu is mijn vraag welke amps zouden ook goed in het rijtje passen?

Ook niet geheel onbelangrijk, ik speel met een Fender Lite Ash Strat (die over een poosje weg gaat voor een tele) en er komt nog een Les Paul bij.
Dus een versterker die goed klinkt voor een Tele en Les Paul...

Bij voorbaat Dank

Axel

Danko Jones speelt zelf op een Hiwatt geloof ik.

Dude
23 mei 2006, 09:03
Danko Jones speelt live op een HiWat (of hoe heet dat) top over een 4x12 zwarte marshall 1960

Outrage
23 mei 2006, 10:00
Of laney? Bv. De LC50 ofzo

Johannes
23 mei 2006, 15:19
Of laney? Bv. De LC50 ofzo

Ok, nu wil ik het weten. Hoeveel verdien je per maand in het Laney promo-team?



























:cheerup: :D

Outrage
23 mei 2006, 16:11
Ok, nu wil ik het weten. Hoeveel verdien je per maand in het Laney promo-team?

:cheerup: :D



Nou, ik krijg thuis steeds een gratis testmodel opgestuurd. :punk:

Axelll
23 mei 2006, 21:39
Iemand?


Ik vind trouwens de sound van Mr. Bluesbreaker heel gaaf, ik denk dat het de Marshall word. Hiwatt is sowieso een beetje buiten het budget, Mesa Boogie is niet helemaal mijn ding. Laney vind ik interessant ga ik zeker ff proberen.

guitartub
24 mei 2006, 14:10
Nou, ik krijg thuis steeds een gratis testmodel opgestuurd. :punk:

Wil ik ook!! Hoedoeikdat VERTELLLLL!

Bunsen Burner
24 mei 2006, 14:21
ik heb een vintage peavy bandit 65 voor jams en was eigenlijk ook voor in een band maar dat wil maar niet van de grond komen . verder een peavy studio 40 voor thuis en dat bevalt heel goed . de clean sound is mooi en warm en gedefinieerd en een groot voordeel is de mogelijkheid tot bijvoegen van een saturation effekt wat heel vet en rauw is . het is een soort gepateerd overdrive systeem van peavy dat stamt uit de zeventiger jaren en uitgaat van verzadiging want dat betekent het dus ook en is duidelijk beter dan menige tubecreamer die ik tot nu toe gehoord heb dan maar dat is op zich niet zo heel veel o.a. boss bluesdiver en dan van ibanez / dod die nieuwe tubecreamer serie 808 en 9 en de mxr distortion plus dus . in ieder geval klinken die oude peavys gewoon heel goed zijn handzaam en totaal niet duur en de scorpio of black window speakers zijn ook gewoon heel bekend en betrouwbaar ze gaan keihard en niet stuk dus