PDA

View Full Version : Laney AOR 100 Series II valt uit op hoog volume



Unicron
22 mei 2006, 19:29
Mijn pas aangeschafte Laney AOR100 valt uit op hoog volume, eerst speelt ie 5 minuten prima (lekkere sound trouwens) en begint daarna moeilijk te doen, valt uit, komt weer terug etc.

Deze zwarte weerstand (zie foto) heb ik reeds vervangen (voor een 5-watter ipv 2-watter), andere twee hadden nog de goede waarde. Maar dit trio blijft nog steeds heel erg warm (zelfs op huiskamer volume), ook zijn de uitval problemen niet weg.

http://i64.photobucket.com/albums/h193/Jerommbah/laney.jpg

Ik moet er nog nieuwe buizen in stoppen, kan het een biasprobleem zijn? Het pcb ziet er verder prima uit.

Unicron
31 mei 2006, 12:22
De weerstand is vervangen en de eindbuizen ook (Svetlana), klinkt nu weer fantastisch en valt niet uit. (De oude buizen stonden op 10mV gebiassed en waren tot maximaal 28mV op te pompen dus die waren gewoon op denk ik). De weerstand is ook niet meer zo heet nu.

Nog een vraag:

Als ik de bias afstel maakt het een verschil van 7 mv (met de 1ohm op pin8 meetmethode) of ik de bas boost knop uit- of inschakel.

Ik heb hem maar met de basboost uit op 30mV gebiassed om veilig te zitten. Kan ik hem makkelijk hoger zetten of is een voltage van 45mV niet aan te raden? (de top heeft 450 volt op pin 3-8 )