PDA

View Full Version : Boss GE 7



the feable
22 mei 2006, 19:26
Heeej, Ik had vandaag eens mijn Ge 7 aangesloten voor mijn versterker om mijn clean sound wat op te pimpen. Opzic werkte het goed kreeg een iets dikkere sound en net die hogere input die ik nodig had. Een nadeel echter er zit zo'n irritante ruis in. Hoe extremer ik em afstel hoe erger de ruis...

Is dit normaal en is er wat tegen te doen..?

Speeddemon
22 mei 2006, 19:33
Daar is wat tegen te doen ja. Alle 4 de JRC 022D op-amps vervangen door TL072's.

the feable
22 mei 2006, 19:40
En hoeveel gaat dat grapje kosten?
Kan ik dat zelf doen?
Is het dan helemaal verholpen?
Is het dus normaal dat geruis?

Heb jij dat ook gedaan bij jouw GE 7 Speedy?

Speeddemon
22 mei 2006, 19:51
Als je precies kan solderen, dan kan je dat zelf doen ja.

niet alle ruis is weg, maar je kan wel nu ALLE frequentie-sliders maximaal zetten, met nagenoeg geen extra ruis. Uiteraard voegt de level-slider nog wel ruis toe.

Aangezien ik 't nu stervensdruk met andere zaken heb, kun je je voor prijs enzo misschien beter richten tot Dirk_Hendrik.

lespaul57
23 mei 2006, 08:20
Ik heb het ook zelf gedaan en het maakt wel een verschil uit hoor. Als je een beetje netjes kan solderen (ook al vaker hebt gedaan) dan hoeft dat geen probleem te zijn.

BartL
23 mei 2006, 10:29
En waar kan je die andere opamps krijgen?

Dirk_Hendrik
23 mei 2006, 11:15
Bij elke elektronicawinkel

lespaul57
23 mei 2006, 14:55
Ik heb ze bij de lokale electronica boer gekocht.

Speeddemon
23 mei 2006, 17:48
Ik heb 2 Japanse GE-7's (allebei met doosje en boekje :cooler: ), waarvan 1tje begon te kraken. Na de op-amp swap was ie stiller en z'n kraak kwijt.

De 2e (die is nagenoeg mint) is gek genoeg even stil ZONDER mod. En na 6 GE-7's gehad te hebben, is voor mij wel hier gebleken dat MIJ heerscht over MIT.