PDA

View Full Version : Dubbel onderwerp: Ruiger geluid



blitzblum
22 mei 2006, 19:10
Sorry voor de dubbele plaatsing maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen. Ik heb deze vraag, hij is iets duidelijker geformuleerd hoop ik:

Ik heb een Alvarez massieve gitaar met Elixir light 12 Nanoweb snaren er op
Klinkt fantastisch mooi en lang door. Maar eigenlijk zou ik een wat "ruiger" strum geluid willen. Niet harder, maar wat rauwer, meer richting blues/rock. Kan dat door er andere snaren op te zetten? Of is dat puur een kwestie van dempen of anders spelen? Iemand een advies, anders dan dat ik electrische gitaar moet gaan spelen (die ik ook heb)?

Misschien heb ik de "verkeerde" gitaar daarvoor en is een Gibson J45 meer geschikt voor dat geluid.

Ik plaats 'm nog eens omdat de antwoorden meer de wending kregen richting wat gecoate snaren zijn. En dat is niet wat ik zoek als antwoord... :rockon:

guitarGirlie
22 mei 2006, 20:00
Nou ik zou als eerste eens beginnen om er andere snaren op te zetten, D 'addarios bv. En dan eens kijken hoe dit klinkt. Eventueel een EQ pedaal'tje kopen (Behringer 19 euro) om de klankkleur te veranderen ....

kornelius
22 mei 2006, 22:01
je kan ook gewoon in je eerste topic vragen of mensen weer on topic willen gaan ;)