PDA

View Full Version : Blues van Helter skelter (videoclip)



Helter Skelter
22 mei 2006, 16:11
na een tijd niet meer 'The Blues' te hebben gespeeld begint het toch weer te kriebelen en ga ik waarschijnlijk na de zomer weer in een bluesband zitten, maar voordat ik dat doe post ik eerst een clipje om de meningen over mijn blueszijn bij de zeer kritische GN'ers te peilen, het is een eenvoudig improvisatietje over een snellere 12-bar bluesshuffle in E

Ik ben nog niet helemaal er uit wat voor gear ik ga gebruiken maar de setup in het videootje is:

- USA Richie Sambora signature strat, ik gebruik alleen het Texas Special hals element

- Barber Tonepress

- Jekyll & Hide Overdrive (uiteraard de TS-808 kant met drive op 50%)

- Fender Hotrod

De geluidskwaliteit is niet denderend maar het gaat om het idee uiteraard

Hier ===> http://www.youtube.com/watch?v=uOj7PPvH4Gw

de clip duurt 44 seconden..


ik mag me idd wel eens scheren...

Negative K3 fan
22 mei 2006, 16:49
leuk, apart dat je je plectrum met duim+2vingers vasthoudt, verder weinig op aan te merken.

Bouke
22 mei 2006, 17:24
hey, gaaf stukkie man, lekkere sound, soepel gespeeld, de juiste nootjes voor deze backing, klinkt zeker oké! Laat dat bluesbandje maar beginnen!

Bouke

Bram+
22 mei 2006, 17:33
Lekker geluid, prachtige strat.

Helter Skelter
22 mei 2006, 21:05
leuk, apart dat je je plectrum met duim+2vingers vasthoudt

Ik heb nooit les gehad en tegen de tijd dat iemand me er attent op maakte was het al (veel) te laat...

dat het je trouwens opvalt! :satisfie:

Ik ben ook redelijk tevreden over de sound, de Barber Tonepress is het geheime wapen, die trapdoos is een absolute aanrader voor clean en low-gain gedoe!

Roy K.
22 mei 2006, 21:57
Je hebt ze hoor Helter!! :cooler:

piezo
22 mei 2006, 22:26
Hartstikke slecht, die opdruk op 0:17





Ja, ik ben groen van jaloezie, mag dat ook al niet meer soms? :angry:

Tof, Helter. :)

Fumi SG
22 mei 2006, 23:08
Godverdomme!!! Ik wil dit ook kunne.. dit is zoiets dat iedere redelijke gitarist enigszins kan, maar ik niet. Gewoon lekker improviseren, lijkt me echt machtig!! Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om er mee aan de gang te gaan. Als ik er aan begin geef ik het vaak al snel weer op...:confused:

Helter, complimenten!! Aangezien jij het héél aardig kunt... heb je tips voor deze jongen??:nervous::)

patricia
22 mei 2006, 23:35
gaaf helter!!

kicken man!!!!!!!!!!!!!!!

Negative K3 fan
23 mei 2006, 00:03
dat het je trouwens opvalt! :satisfie:


dat is het eerste wat mij opviel eigenlijk.... ik kan me de tijd herinneren dat ik dat ook eed, vroeger, lang geleden... ik denk dat het nooit te laat is om zulke verschrikkelijke gewoontes af te leren :)

Sonno
23 mei 2006, 10:36
Nou nou, zo verschrikkelijk is die gewoonte niet hoor. Ik speel al jaren zo en dat gaat prima!

Scali
23 mei 2006, 11:56
Steve Morse speelt ook zo. En dat is toch wel iemand die technisch behoorlijk onnavolgbare dingen doet.
Probeer Tumeni Notes eens te spelen, en dan zoals hij dat doet, met alternate picking, niet met sweeps (dat scheelt een hoop in het geluid, het klinkt niet als Tumeni Notes als je het sweept).

Helter Skelter
24 mei 2006, 01:25
bedankt voor de reacties so far :)

@Piezo: die bend op 0.17 was zo bedoeld, dat was mijn ode aan John Frusciante ;)

@Fumi: gewoon veel oefenen en niet opgeven :)

@Patricia: ik had van jou geen reactie verwacht, het lijkt namelijk in de verste verte niet op Steve hehe!

De afwijkende 'plectrumvoering' heeft trouwens mij nooit dwarsgezeten, ik doe het ook wel eens zoals het hoort bij hybrid-picking stukjes :)

patricia
24 mei 2006, 08:58
hahah idd helter,

maar ik heb gelukkig een brede smaak,en ik ben ook gek op lekkere blues.
zoals:rory gallagher of srv.
en wat jij daar ff speelde klinkt gewoon freeking lekker!!!!!

duckman
24 mei 2006, 10:51
Klinkt erg goed man!!
Dat gaat helemaal goed komen met die bluesband :rockon:

cheers,
Arjan

MichaelSS
24 mei 2006, 17:11
KLinkt lekker man. welke Backingtrack heb je hier voor gebruikt ?

Vette gitaar ook. Mooie klank. Gave sterren :)

Dude
25 mei 2006, 10:21
het loopje omlaag vind ik ERG cool, wat ik vaak mis bij gitaristen (en mezelf) is het zo lekker vloeiend door kunnen spelen van de riedel. Jij doet dat erg lekker en erg goed.

Echt ! top,


en die gitaar is ook completely geil !

Squier4ever
25 mei 2006, 12:41
you still got the blues helter!
je hebt echt een lekkere, bijna SRV sound (zal wel door de Tex special komen).
ik ben met gitaarles nu de methode blues you can use aan het doen, is zeer leerzaam en erg leuk, alle aspecten van de blues komen voorbij

Helter Skelter
26 mei 2006, 00:22
KLinkt lekker man. welke Backingtrack heb je hier voor gebruikt ?

Vette gitaar ook. Mooie klank. Gave sterren :)

geen idee hoe ik aan de BT kom maar de liefhebbers kunnen hier (http://home.tiscali.nl/homedona/blues/blues.mp3) het MP3'tje downloaden

sandman4justice
26 mei 2006, 10:09
Heel leuk!!!!! Niets op aan te merken, en jah die bend op 0:17, het valt niet echt zo hard op.

drap
26 mei 2006, 13:36
Ik ben geen groot bluesliefhebber, maar het mp3tje klinkt absoluut lekker. En die bend, perfectheid is voor mietjes :)

Letsgo21
26 mei 2006, 13:49
very, very, very NICE!!!!!!!

Set Wenker
26 mei 2006, 14:12
Lekker om naar te luisteren dit. Beetje SRV stijl, mede door de Texasblues backing natuurlijk. Sommige stukjes mogen van mij wel iets vinniger gespeeld worden. Het is nu allemaal vrij vloeiend. Aan de ene kant vind ik dat juist het knappe. Het loopt als een trein, bijna geen happeringen of twijfel in de improvisatie, maar aan de andere kant wordt de luisteraar daardoor niet echt in zijn bek geschreeuwd dat hij moet opletten. De noten volgen elkaar vrij rap op. Een lange vinnige uithaal die net iets langer blijft hangen dan verwacht zou de luisteraar bij de les houden.

Het mooiste stukje vind ik die lage John Lee Hooker rolls, waarna je weer naar de 12e fret slide. Verder is het gewoon een lekker stukje gitaarspel. Helemaal in de stijl die ik zelf graag op dusdanige wijze wil beheersen. Klinkt lekker dus en die bluesband moet geen probleem worden, denk ik!

meul
26 mei 2006, 15:21
mwahh lekker bloesje wel, lekker backing, is die ook van je zelf?
toffe gitaar ook, die sterren in de toets....

groet

d'oh
28 mei 2006, 13:41
fuckin' hell ,

dat klinkt geweldig helter zo soepel en vloeiend. echt lekker

meer van dit? GRAAG

groet roel

Helter Skelter
29 mei 2006, 00:14
Een lange vinnige uithaal die net iets langer blijft hangen dan verwacht zou de luisteraar bij de les houden.

grappig dat je dit opmerkt, dat dacht ik namelijk ook toen ik het voor de eerste keer terughoorde. :)