PDA

View Full Version : Beginner



Leafy-dono
12 november 2002, 18:14
Ik ben zelf een paar dagen begonnen met gitaar spelen dmv tabs enzo. Ik heb nou niet echt zin in noten te leren enzo, wel kunnen wat vrienden van me me helpen met akoorden leren, juiste manier van spelen etc. Zou 't nog nodig zijn om noten te leren, want alles gaat tegenwoordig met tabs (lekker makkelijk ook, binnen een paar minuutjes zat ik al come as you are van nirvana te spelen :smile:)

savecracker85
12 november 2002, 19:12
hangt er natuurlijk vanaf wat voor muziek je speelt...bij klassiek moet je toch al gauw noten kennen...maar bij rock,metal, pop or whatever..zie ik er niet echt de noodzaak van in....ik speel zelf al 2 jaar gitaar met les en lees ook geen noten...mn gitaar leraar vond t ook niet echt nodig...

Luca P
12 november 2002, 20:09
Leavy, als je nou gewoon een jaar of wat les, serieus les neemt, dan speel je je vriendjes later vierkant onder de tafel.
Als ik het over kon doen zou ik zeker les nemen.
Niet alleen les, maar ook gewoon mee spelen met andere.
Nu nog sta ik soms met m'n handen in het haar, want ik kom niet verder lijkt het.

Leafy-dono
12 november 2002, 20:13
Mjah, les is in de verre omgeving niet te krijgen, tenminste geen prive les.... desnoods leert m'n ma me wat; speelt al 25 jaar oid -- ik wou eigenlijk weten of velen van jullie 't ook zonder noten (no pun intended ppl :grin:) kunnen redden

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Leafy-dono op 2002-11-12 20:14 ]</font>

Bins
12 november 2002, 20:24
Ik heb ooit noten kunnen lezen, ben ik inmiddels al lang weer vergeten. Tis leuk als je het kan, maar niet noodzakelijk. Leer wel namen zoals A B C enz akkoorden. Soms zeg ik tegen de andere gitarist van de band "dat is een G", en dan kijkt ie me zo aan van "huh?". Dan moet ik dus "3e vakje boven zeggen" :smile:

vulvasonic
12 november 2002, 23:47