PDA

View Full Version : Beginner



Leafy-dono
12 november 2002, 18:14
Ik ben zelf een paar dagen begonnen met gitaar spelen dmv tabs enzo. Ik heb nou niet echt zin in noten te leren enzo, wel kunnen wat vrienden van me me helpen met akoorden leren, juiste manier van spelen etc. Zou 't nog nodig zijn om noten te leren, want alles gaat tegenwoordig met tabs (lekker makkelijk ook, binnen een paar minuutjes zat ik al come as you are van nirvana te spelen :smile:)

savecracker85
12 november 2002, 19:12
hangt er natuurlijk vanaf wat voor muziek je speelt...bij klassiek moet je toch al gauw noten kennen...maar bij rock,metal, pop or whatever..zie ik er niet echt de noodzaak van in....ik speel zelf al 2 jaar gitaar met les en lees ook geen noten...mn gitaar leraar vond t ook niet echt nodig...

Luca P
12 november 2002, 20:09
Leavy, als je nou gewoon een jaar of wat les, serieus les neemt, dan speel je je vriendjes later vierkant onder de tafel.
Als ik het over kon doen zou ik zeker les nemen.
Niet alleen les, maar ook gewoon mee spelen met andere.
Nu nog sta ik soms met m'n handen in het haar, want ik kom niet verder lijkt het.

Leafy-dono
12 november 2002, 20:13
Mjah, les is in de verre omgeving niet te krijgen, tenminste geen prive les.... desnoods leert m'n ma me wat; speelt al 25 jaar oid -- ik wou eigenlijk weten of velen van jullie 't ook zonder noten (no pun intended ppl :grin:) kunnen redden

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Leafy-dono op 2002-11-12 20:14 ]</font>

Bins
12 november 2002, 20:24
Ik heb ooit noten kunnen lezen, ben ik inmiddels al lang weer vergeten. Tis leuk als je het kan, maar niet noodzakelijk. Leer wel namen zoals A B C enz akkoorden. Soms zeg ik tegen de andere gitarist van de band "dat is een G", en dan kijkt ie me zo aan van "huh?". Dan moet ik dus "3e vakje boven zeggen" :smile:

vulvasonic
12 november 2002, 23:47
Er is een groot verschil tussen noten lezen en noten lezen. Van papier af lezen en gelijk spelen is voor de meesten van ons niet zo heel interessant.
Belangrijk is wel de theorie die achter het notensysteem zit, of liever, de harmonieleer.
Met alleen een paar accoorden weten te benoemen kom je er niet, tenzij je hele lage technische eisen stelt aan wat je ermee wilt.
En tenzij je tot een van de zeer zeldzame personen behoort die het nooit nodig schijnen te hebben gehad.
;}

Ic3gl0vE
30 november 2002, 23:59
notenlezen heb je alleen nodig bij klassiek gitaar.

Ik kan noten lezen omdat ik toetsen speel maar voor gitaar heb ik het echt niet nodig

maar zoals vulvasonic al zei: harmonieleer is wel belangrijk

Leafy-dono
1 december 2002, 00:17
Wai~! Stemding gekocht.... m'n acoustische gitaar drop D getuned met bovenste bassnaar op C.... nu lekker System Of A Down spelen :grin:

dirkw83
11 december 2002, 23:14
Op 2002-11-12 20:24, schreef Bins:
Ik heb ooit noten kunnen lezen, ben ik inmiddels al lang weer vergeten. Tis leuk als je het kan, maar niet noodzakelijk. Leer wel namen zoals A B C enz akkoorden. Soms zeg ik tegen de andere gitarist van de band "dat is een G", en dan kijkt ie me zo aan van "huh?". Dan moet ik dus "3e vakje boven zeggen" &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


:smile: HILARISCH! Idd, dat kan ik me erg goed voorstellen. Dat soort dingen moet je gewoon goed beheersen. Scheelt ook bij het herkennen van toonladders. Maar notenlezen, neen, dat hoeft echt niet. Leer maar tabs jongeman :smile:.

Harry
12 december 2002, 09:30
Op 2002-12-01 00:17, schreef Leafy-dono:
Wai~! Stemding gekocht.... m'n acoustische gitaar drop D getuned met bovenste bassnaar op C.... nu lekker System Of A Down spelen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


ja, ik zie het al. Jij hoeft echt geen noten te leren lezen.