PDA

View Full Version : Wat voor gitaar heb ik? 60s italia ELITE ?



Jay75
22 mei 2006, 13:29
Ik heb deze ELite ooit gekregen, lag uit elkaar en heb deze door een vriend van me bespeelbaar laten maken. Er zat geen brug meer op dus die is vervangen en de tremelo arm is een gebogen tentharing!! ( waar die al niet goed voor zijn ) De knopjes zijn gibson knopjes geworden want die oude waren kapot. Er zitten ook vreemde vlekken op, maar deze zitten onder (?) de lak, ik krijg ze er niet af in ieder geval. TIPS om deze eraf te krijgen? De gitaar is made in Italia en waarschijnlijk uit de jaren 60. ( Vast een V&D gitaar daarzo??)

In het midden tussen de 2 elementen zit een rare vlek waar lijkt een sticker of iets anders te hebben gezeten? Meer info zou ik leuk vinden, ik kon er zelf niks over vinden dus wie wel???

Hij klinkt lekker warm trouwens maar is niet betrouwbaar, soms dan stoort ie en ik wil 'm op zich wel laten maken, maar volgens mij kost dit een paar 100 euro ofzo?

Hier de foto's!

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/DSC01145.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/DSC01144.jpg

Ik ben benieuwd, ik weet dat er wat kenners rondhuppelen hier dus alle info is welkom!

Johnny V
22 mei 2006, 13:53
Ik persoonlijk denk dat het een Eko is, maar ben niet 100 procent zeker. Moet je anders maar eens vragen aan Wietse hier op het forum, hij is nogal een kenner op dat vlak.

:hippie:

Jay75
22 mei 2006, 13:56
Wat zou deze trouwens waard zijn, niet veel denk ik he, omdat ie verre van origineel is?

Okay Wietse, laat maar eens wat van je horen dan, wat heb ik voor (plastic?)monster?

:D

Nickname
22 mei 2006, 15:06
Wietseeeee!!!! ;)

Johnny V
22 mei 2006, 15:37
ik denk dat ik het gevonden heb, het is een Crucianelli élite. Het is een merk waarvan de productie nogal leek op de Eko gitaren.

Klik hier voor afbeeldingen en meer info (http://www.fetishguitars.com/html/crucianelli/earlysolid/1962strutturato2.html)

Jay75
22 mei 2006, 20:45
Enig idee wat ie waard zou zijn iemand??

:D

wietse
22 mei 2006, 21:26
denk dat iemand in het midden ooit eens een element bij heeft willen plaatsen, mischien er ooit eens zo'n super plat teisco elementje bijgelijmd.
erg jammer dat nu de slagplaat zo beschadigd is. dat drukt de waarde nogal, mischien kan je eens een nieuwe slagplaat maken?
is een vrij simpele slagplaat van vorm alleen die lettertjes moet je even iemand voor vinden die wel graveert die schrijft zulke lettertjes er zonder problemen in.
die vlekken is erg jammer lijkt toch meer of het er op zit dan er in, vinyl trekt namelijk niet zo snel iets in, lijkt wel opgedroogd bloed trouwens:D ooit als moordwapen gebruikt?
leuke gitaar van elite een tonemaster, dat storen zullen wel die keuze schakelaars zijn, dat zijn namelijk meestal de boosdoeners, effe goed inspuiten met contactspray doet soms wonderen.
het is echt wat de gek er voor geeft, deze gitaren zie je niet veel en in mooie en bespeelbare staat moet je niet schrikken van een 300 tot 400 euro, in deze staat houdt het echt wel op met een 200 euro max als je mazzel hebt volgens mij.
als hij lekker speelt en klink gewoon houden, heb je een echte blikvanger op het podium.
je vindt er namelijk niet snel weer zo één.

Jay75
22 mei 2006, 23:18
Thanks guys!

Ja, ik was ook niet van plan om deze te verkopen. Of iemand moet er echt 400 euro voor willen geven natuurlijk, maar ik heb 'm ooit gekregen van een maat van me, die vond 'm op zolder bij een oude oom van hem. Toen heeft mijn broertje nogeens de hals eraf geschroeft en toen heeft een tijd in 2 stukken op zolder gelegen bij ons, totdat ik zelf kon spelen.

Ik speel in een 60s garage bandje dus hij is goed terecht gekomen.

Waar zou ik iemand in Eindhoven vinden die zo'n slagplaat kan maken, misschien kan ik het zelf met een figuurzaag en een schuurpapiertje, maar waar koop je dat materiaal? Die bloedvlekken zitten er volgens mij toch echt onder, jammer he! Geen idee hoe ze daar komen of hoe ze daar weg komen!

Ik kan natuurlijk altijd een leuke pin-up sticker erover heen plakken, dat 3e elementje zegmaar.

Ik kick echt op dit soort gitaren, als iemand er nog zo een of iets dergelijks heeft, let me know!

Tijdje geleden een Italia mondial gekocht voor 140 euro!
http://www.graveyard-audio.com/ProductImages/italguitar/MONDIAL%20CLASSIC.jpg

Ik wil deze eigenlijk zwart verven trouwens maar kan dat? Waarmee zou dat kunnen?
Let me know!!

Ook die eastwood re-issue's zijn te gek, maar helaas weer aan de dure kant!

Nickname
23 mei 2006, 08:00
Ik vind die vlekken echt heel vreemd.. het zijn ook echt druppels. Dus als er blanke lak overheen zit.. wat ik aanneem van wel moet het met flink boenen dan wel eens goed polijsten veel beter moeten worden. :) of proberen op te schuren..(wees hier heel voorzichtig mee, gebruik fijn en nat schuurpapier) en daarna pas polijsten, goede kans dat het dan weg is.

P.S: ga dit alleen doen als je het aandurft, maar aangezien je hem toch sowieso wil bestickeren of verven zou ik het gewoon eens proberen :)

Jay75
23 mei 2006, 11:25
Hoi, ik heb hier echt geen verstand van, maar ik heb net met een aardappelschilmesje eens geprobeerd op een onopvallende plek of het eraf ging! Dat lukte maar dat is niet goed voor de lak uiteraard.

Ik ga 'm proberen te schuren, al zitten sommige druppels echt heel diep volgens mij, maar waarmee moet ik 'm na het schuren polijsten?
Is dat een soort van lak?

Kim Wilson
23 mei 2006, 11:52
Jay, Tonefactory.nl levert slagplaatmateriaal, in diverse kleuren en materialen.

wietse
23 mei 2006, 17:05
NIET SCHUREN!!!!

het is geen lak maar een laag vinyl net zoals er op accordions zit, dus als je gaat schuren verniel je het.
die vlekken effe goed laten weken met wat warm water, en anders een klein stukje proberen te polijsten met commandant om te zien wat dat met de vinyl laag doet.

Tupelo
23 mei 2006, 19:05
Ik kick echt op dit soort gitaren, als iemand er nog zo een of iets dergelijks heeft, let me know!

Tijdje geleden een Italia mondial gekocht voor 140 euro!
http://www.graveyard-audio.com/ProductImages/italguitar/MONDIAL%20CLASSIC.jpg

140 euro? :o

Dat is zelfs voor een Italia Modena geen geld. Geloof dat ze hier nieuw tussen de 4 & 6 honderd voor vragen.

Javaca
23 mei 2006, 19:16
Het is idd Crucianelli (herken de tremolo).
Gaaf ding, mooie elementjes...

wietse
23 mei 2006, 19:42
140 euro? :o

Dat is zelfs voor een Italia Modena geen geld. Geloof dat ze hier nieuw tussen de 4 & 6 honderd voor vragen.

kan ze in leeuwarden voor bijna inkoopsprijs wel kopen van bob de jong, hij wil ze kwijt, dingen verkopen niet.
mensen hier vinden ze te ongewoon, de meeste gitaristen zijn namelijk erg behoudend.
best wel jammer want het zijn mooie en goede gitaren.

Jay75
23 mei 2006, 23:40
Ja, vet ding en klinkt super!
Iedereen heeft al een Gibson of Fender ( including me ;) )

Maar eigenlijk wil ik een zwarte! Zit nog een sticker op van 600 euro van Conijn muziek :)

Gitaar4LifeDude
18 september 2007, 11:22
kheb zelf ook een élite crucianelli alleen dan met humbucker erin. ooit is een topic over geopend maar niet goed naar de elementen gekeken :S
die vlekken zijn echt zó jammer! als je ff naar de gitaarwinkel gaat kan je natuurlijk altijd vragen hoeveel de reparatie gaat kosten.
suc6

Blend
18 september 2007, 16:39
kheb zelf ook een élite crucianelli alleen dan met humbucker erin. ooit is een topic over geopend maar niet goed naar de elementen gekeken :S
die vlekken zijn echt zó jammer! als je ff naar de gitaarwinkel gaat kan je natuurlijk altijd vragen hoeveel de reparatie gaat kosten.
suc6

dude, dit topic is al meer dan een jaar oud... :chicken:

Jay75
18 september 2007, 21:53
Wel heel erg grappig dat je deze omhoog gooit, ik heb deze gitaar vorige week eens helemaal na laten kijken.
Hals laten stellen, frets gevlakt enzo, intoneren en electronica is vervangen.
Is nu dus betrouwbaar voor op het podium! En over die vlekken zit een pin-up sticker! Piet van Peter Pan Speedrock wilde 'm al overnemen haha

Saf
18 september 2007, 22:32
was het een dute opratie of viel het achteraf wel mee. Peter pan speedrock met zo'n glitter gitaar op het podium zou er wel gaaf uitzien denk ik.

Jay75
19 september 2007, 11:01
Neej was niet duur, voor 72 euro helemaal goed inclusief nieuwe snaren!

Bij stichting POPEI zit een jongen die echt goed is en helemaal niet duur!
Die heeft al mn gitaren afgesteld.