PDA

View Full Version : Nieuwe 1*12 plus 1*12 setup



Mr.Bluesbreaker
22 mei 2006, 10:25
Ik ben van plan om a.s. donderdag een Mesa Caliber 50+ te gaan halen.
De versterker heeft een andere speaker erin dan standaard, een Electrovoice.
Ik zat er aan te denken om naast de open back 1*12 combo een closed back 1*12 aan te schaffen voor net wat meer druk.
Heel misschien 2*12, maar het nieuwe setje is echt om snel te kunnen vervoeren. Ik zat te denken aan een celestion speaker als combinatie met de EV, maar twijfel nog tussen de classic lead 80 en de G12H.

Tips? Andere types wat misschien goed combineert?

Negative K3 fan
22 mei 2006, 10:49
ik denk dat je beter eerrst moet afwachten hoe het uiteindelijk zal worden en dan pas bezig gaan met extra cabs enzo

AART
22 mei 2006, 11:38
Mesa zelf gebruikt veel de Classic Lead (C90 in mesa termen).

marc_o
22 mei 2006, 11:48
En luister goed naar de EV die erin zit. Zijn goede speakers, en zeker voor clean, maar velen (waaronder ikzelf) lopen niet echt warm voor de overstuurde sounds door een EV.

vester86
22 mei 2006, 13:05
gesloten cab met V30 is lekker, Sheffield 1200 vind ik zelf ook lekker en de G12H30 vind ik allemaal érg goed klinken. maar of het een goeie combi is met de standaard speaker durf ik niet te zeggen

Mr.Bluesbreaker
29 mei 2006, 13:17
Ik heb de Mesa getest met de EV black shadow speaker. Deze was vervangen door de standaard speaker die onder celestion werd gebouwd.
De eigenaar was meer een jazzliefhebber.
Ik vond het met overdrive helemaal nergens naar klinken, echt een teleurstelling. Clean nog wel ok, en het had ook niet echt veel power. Heel krasserig in het hoog, de extreme `V` in de 5 bands EQ maakte het nog wel enigszins bruikbaar, maar verre van wat ik zoek.

Morgen ga ik een Valvetech 1#12 combo open back met weber speaker uittesten. ik heb deze ooit eens op de meeting in Groningen mogen uittesten en was echt zeer onder de indruk. Ik denk dat dat hem wel kan worden.
I´ll keep you guys posted!

the sure thing
29 mei 2006, 19:58
.. je bent niet de enige die moeite heeft met deze MESA...

BLOK182
29 mei 2006, 20:00
Ik had in mijn Nomad combo zo'n Black Shadow, en daar leverde ie prima werk!

Mr.Bluesbreaker
29 mei 2006, 20:11
Er schijnen 2 types black shadow te zijn: eentje gemaakt ism. Celestion die standaard in de 50+ zit en de EV versie, die laatste zit dr standaard niet in.

Ik moet wel zeggen dat ik een amp pas echt goed kan beoordelen als ik wat gerommeld heb met verschillende pre amp buisjes en dat soort zaken. Standaard lukte het me op een of andere manier niet om uit de 50+ een goede OD te krijgen, wat me echt verbaasde omdat Mesa daar nu juist in uitblinkt. De F30 series vond ik wel te gek.