PDA

View Full Version : Moderator Al



Al
22 mei 2006, 09:36
Ik overweeg te stoppen als mod hier. Ik doe dit werk belangenloos en zo leuk is het hier niet. Mijn lol hier is helpen om mensen op het goede spoor te zetten. Ik denk dat ik dat afgelopen jaren ook getoond heb.

Vintage is een rustig en fatsoenlijk subforum. De problemen die hier geweest zijn kwamen structureel uit één hoek. Het gaat me eerlijkgezegd te ver om vanwege dat negativisme te vertrekken. Het zou betekenen dat de schreeuwers gelijk zouden krijgen en de leugen zou regeren.

Vanaf begin 2004 zijn er krachten aan het werk om mij als moderator hier weg te krijgen . Ik ben dat zat. De reden dat ik weg zou moeten is dat ik het forum vanuit commerciële belangen modereer. Zo zou ik structureel negatief zijn t.o.v. Nederlandse versterkerbouwers/reparateurs en gedreven door eigenbelang de 'professionals' die hier posten wegpesten. Dit met als doel om hier klanten te werven voor mijn eigen toko cq bedrijf.

Dit zou niet alleen gebeuren op het forum maar ook zou ik in real life de dealers van een hier bekende professionele ampbouwer bezoeken en proberen af te pikken, dit om mijn eigen amps te naar voren te schuiven.

Echter:

ik bouw geen eigen amps.
Ik heb geen bedrijf.
Ik ben geen soldeerboer/reparateur.
Ook heb ik geen handel in parts.

Ik ben muzikant. Ik heb het conservatorium doorlopen, ben bevoegd docent klassiek en electrisch gitaar. Amps vind ik rete-interessant. Als muzikant heb ik ontdekt dat sommige speeltechnieken met een foute amp niet lukken. Het is leuk om je daar mee bezig te zijn en dat heeft me gegrepen. Ik heb wat dat betreft jarenlang veel onderzocht, ben voornamelijk van oude troep gaan houden en dat deel ik hier.

De kennis die ik heb stel ik gratis beschikbaar aan dit forum. Op grond van wat ik hier meedeel krijg ik regelmatig post van mensen die mij vragen om advies, dat geef ik, die moeite neem ik. Ook komt het voor dat mensen me benaderen om hun versterker te servicen. Als ik daar tijd voor heb, leuk vind en ik het een amp vind die ik de moeite waard vind dan doe ik dat. Daar staat uiteraard een vergoeding tegenover.

Over Chris.

Chris is hier een veelpleger. Elk jaar is stront met hem omtrent de manier waarop hij zich profileert.

Nav problemen omtrent zijn gedrag hier zijn betreffende commercie in 2003-2004 zijn afspraken met hem gemaakt. Daar heeft hij zich niet aan gehouden. Dat had tot gevolg dat nav de rel 2005 harder en minder vriendelijk op dingen ingegrepen moest worden. Chris heeft op Vintage een geschiedenis. Met veelplegers ga ik als mod anders om dan met newbies. Geduld is eindig!

Nu in 2006 wordt alles uit de kast gehaald om de boel te laten escaleren. Ik voel me gedwongen me op een laag nivo te verdedigen. Ik heb gemerkt dat ik me in gesprek met Chris niet kan verdedigen, het wordt alleen maar toegespitst op "jij werkt aan amps en daarom hoor jij niet als mod op gitaarnet."

De groep die zich met de jaarlijkse escalatie inlaat wordt steeds iets groter. Zij worden beïnvloed door de verhalen die Chris over mij verteld zoals de commerciele belangen van mij, het afpakken van dealers, hoe ik het forum voor mijn doeleinden gebruik, alles ten behoeve van mijn vermeende Toko.

Ik zie Chris vs Al niet als een persoonlijk conflict. Ik ben hier in de eerste plaats NIET op persoonlijke titel.

Wel wordt ik persoonlijk gezocht, dat is wat anders! Toch is het geen persoonlijk conflict, daar heb je twee personen voor nodig die allebei in 'the same ball park" staan. Dat is bij ons hier niet het geval, ik handhaaf GN regels en afspraken. Ik ben hier in functie --> moderator.

De regels commercie GN heb IK opgesteld. Ik weet dus heel goed waar men zich wat dat betreft aan moet houden. Dat zou ook voor mij gelden als ik commerciele belangen zou hebben. Als mensen menen mij te kunnen betrappen op commerciele activiteiten hier dan hoor ik dat graag.

MIJN taak is dat er in Modern en Vintage rustig, fatsoenlijk, objectief(!) en belangenloos (!) gediscussieerd kan worden.

Op agressieve en GVD posts reageer ik in de regel niet, ook al vinden de posters die toon heel normaal. De post van IJzerbroot was er zo een. Ik heb hem er afgeflikkerd. Nee, ik beargumenteer dat niet en ga niet op dat nivo in discussie. Opvallend was dat omtrent mij niet werd gereageerd op/met PM maar dat enkel de PUBLICITEIT werd gezocht. Laat ik wat GVD posts betreft het er maar op houden maar op houden dat ik anders opgevoed ben/mijn gevoel van fatsoen hanteer.

Dat moderators posten over moderators bevalt me niet maar daar wordt aan gewerkt. Je kan er als mod bijna niet onderuit om te reageren als zoiets gebeurd.

Wat betreft de topic over de vintagemeeting --> ik vind zo'n initiatief niets anders dan ok! Ik heb ongevraagd die topic in vintage een sticky gegeven zodat ie de status BELANGRIJK kreeg en bovenaan bleef kleven. Dit deed ik als positief signaal van mij voor de deelnemers w.o. franc en Chris, degenen waarmee het hier in 2005 ontspoorde.

Wel viel me op dat het prgr wat controversieel bleek uit te pakken, het bestond op een gegeven moment uit 2 "weet ik nu ff niet meer RI amps" en 5 CMW amps, niet wat je noemt een vintage prgr maar misschien meer Werkbank gehalte.

Gezien de ervaring van vorig jaar voelde ik al wat aankomen. Dat ik niet de enige was (er werd via mail op gereageerd) doet er niet echt toe, maar is bij deze vermeld. Ik heb in desbetreffende topic daar voorzichtig wat van laten blijken waarbij ik in eerste instantie het initiatief om de meeting te organiseren prees maar wel een signaal wilde afgeven niet nog een keer met een spamprobleem geconfronteerd te worden.

Uiteraard is er op dat moment niet ingegrepen, ook was ik NIET zoals sommigen denken het NIET eens met het prgr. cq dat ik dat niet wilde. De topic heeft gewoon zijn status belangrijk gehouden, is ook NIET ter discussie geweest. That's all.

Meeting geweest --> Chris post onder de naam 1959SLP een evo vd meeting (voornamelijk zijn amps) met de ouderwetse signering van zijn bedrijf eronder.

Prima, maar die signatie daar hadden ik en Chris afspraken over en signeerpostings waren de oorzaak waar in het verleden op vintage grote problemen over zijn ontstaan. Chris weet dat heel goed. Het was een provocatie. Ik heb die topic een slotje gegeven en via PM om opheldering gevraagd. Dat had snel afgewikkeld kunnen worden maar 1959 wilde niet via PM reageren en zocht de groep en daarmee de publiciteit. Ik wilde die ruis niet (nogmaals) op het forum en heb toen de topic daarover niets dan gesar opleverde de boel opgeschoond. Ik verwijt dat groepje dat ze heel goed de pijnpunten van het forum wisten en dat ze uit waren om publiekelijk de confrontatie te zoeken.

Dat dingen gevoelig liggen is vanwege het feit dat vintage en CMW een verleden hebben, er is een spanningsveld is. Dat te bewaken is mijn taak. Het is wat dat betreft heel makkelijk voor me geworden. Zo gauw CMW weer begint te kloten en het randje te zoeken gaat het eraf. Dat is geen persoonlijk verhaal, dat is een beleid. Het is geen persoonlijke vete maar iets tussen een gebruiker en een moderator. Hoe je het ook wend en keert, de regels en afspraken staan. In discussie daarover gaan kan, maar niet op het forum.

Val ik persoonlijk Chris aan?
Val ik franc aan?
Val ik IJzerbroot aan?
Provoceer ik?
Waar baseren zij hun aanvallen op?
Waarom zoeken ze zo de publiciteit?

Ijzerbroot startte hier een GVD topic en meent later als die topic weg is samen met Franc dat hij NETJES iets gevraagd heeft. Hoe hypocriet kan je zijn.

Tot gisteren hebben de fora waar ik modereer nergens last van gehad. Goed gemodereerd zal ik zelf maar zeggen, ik laat het niet meer toe dat de sfeer verziekt wordt. Maar alles heeft zijn grenzen.

Ter verdediging heb ik me gedwongen gevoeld een mail van Chris te posten. Ik zag geen betere manier om openbaarheid van zaken te geven. Lees de frustratie, de insinuaties en de druk die hij op gitaarnet uitoefent. Ik hoop dat het mensen, voor zover ze franc's forum nog niet hebben gelezen duidelijkheid verschaft van de dingen die gaande zijn.

Ik hoop de mensen die hier afgelopen jaren een goed en fatsoenlijk forum hebben gevormd, waarbij regelmatig een hoog nivo werd bereikt, hier te kunnen blijven behouden. Ik distancieer me van schreeuwers en ruziezoekers en wil verder niet op die groep publiekekijk op reageren. Ik weet dat ik door de posting van gisteren polarisatie in de hand werk. Voor de transparantie hier vond ik dat nodig. Mijn excuses voor de overlast aangaande mensen die er geen bal mee te maken hebben.

Dat was het.

Al

ijzerbroot1
22 mei 2006, 09:53
Al,

Als eerste bedankt voor je uitleg, die wat mij betreft helder en afdoende is. Blijft staan dat we beiden verschillen van mening over wat al dan niet provocerend en dies meer zij is. Deels is dat ook een kwestie van hoe vat je iets op, hoe komt het op je over. Daarin verschilt ieder mens nou eenmaal.

Wat mij betreft nu klaar ermee, geen gekissebis meer.

OK?

Dude
22 mei 2006, 10:06
Edit:

ik laat het even gaan.

Gr bart

Mitch
22 mei 2006, 11:31
Bedankt voor de uitleg. In ieder geval is nu goed duidelijk hoe het vanuit jouw perspectief is. Dat er uiteindelijk van twee kante met modder is gegooid is ook al lang duidelijk en dat alle recente posts ernsitg beïnvloed zijn door het verleden was ook al wel duidelijk.

Details die niet zo belangrijk zijn, maar die ik toch wil vermelden: dat de Vintage Amp meeting uiteindelijk meer moderne versterkers had dan vintage had alles met de late afzeggingen te maken. de evaluatie die Chris had geschreven en 1959SLP (Ray) had gepost bevatte een link naar zijn eigen site, maar er zijn hier zoveel mensen die een eigen commerciële site hebben staan, dus om daar dan weer over te vallen is typisch de afdeling: oud probleem, iedere kleine toevoeging explodeert en dat is niet nodig.

Punten die ik belangrijker vind:

De regels over commercie vind ik erg krampachtig. Als jij ze hebt opgesteld en ze dus ook wil handhaven prima, maar je wordt nu een beetje een Verdonk-lookalike. "Ik handhaaf de regels en constateer de feiten dus ik sta in mijn recht". M.a.w.: tijd dat er anders met deze regels wordt omgegaan. Ik heb al een quote van Ido in één van de andere topics geplaatst. Mijns inziens is dit een belangrijk, algemeen punt wat het hele forum aangaat. VOor de duidelijkheid: daarmee pleit ik niet vóór CMW, maar voor deelname van meerdere professionals aan dit forum. Aanbieden van producten of gericht marktonderzoek is goed voor beide partijen, niet alleen maar voor het bedrijf.

Tweede punt: ik merk aan een hoop dingen dat omdat ik me een paar keer positief heb uitgelaten over CMW, ik automatisch bij de 'groeiende groep CMW' wordt geschaard. E.e.a. bleek al enigszins toen ik mij aanmeldde als 2e moderator voor de Versterkers fora, maar dat bleef hangen bij vermoedens, dus daar zal ik verder niet op ingaan. Dat was wel de eerste keer dat ik erg duidelijk met je stijl van schrijven te maken kreeg: korte antwoorden die qua inhoud ook nog eens vaag waren. Die lijn is daarna steeds duidelijker geworden en da's allemaal niet bevorderlijk voor een goede communicatie en dus ook de sfeer.
Als ik me daarna in discussies meng en daar voor 'gestraft' wordt met tegenstribbelen als ik als moderator voor Effecten wordt voorgedragen is mij wel duidelijk dat je dingen erg snel als een aanval of bedreigend ziet. Verdiepte je je een beetje meer in mijn totale staat van dienst dan had je waarschijnlijk anders geoordeeld. Van het snel aangevallen voelen zijn wel meer posts getuige, o.a. in dit topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74040&page=8&pp=20

Dat je je als mod niet diplomatiek opstelt en vrolijk meedoet aan welles/nietes spelletjes met Welles/Nietes Kampioen Scali wordt aardig gedemonstreerd in dit topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72122&page=3&highlight=blackface

Heb ik dus iets tegen je als persoon en als deelnemer aan het forum: nee. Je hebt plenty goede tips en posts geplaatst. Hou dat vooral zo.
Vind ik je goed als moderator: nee. Daarvoor sta je te weinig boven de discussie en voel je je veel te snel aangevallen. In hoeverre dat relevant is voor Gitaarnet in het algemeen en voor jou persoonlijk moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

1959SLP
22 mei 2006, 13:13
Meeting geweest --> Chris post onder de naam 1959SLP een evo vd meeting (voornamelijk zijn amps) met de ouderwetse signering van zijn bedrijf eronder.

Prima, maar die signatie daar hadden ik en Chris afspraken over en signeerpostings waren de oorzaak waar in het verleden op vintage grote problemen over zijn ontstaan. Chris weet dat heel goed. Het was een provocatie. Ik heb die topic een slotje gegeven en via PM om opheldering gevraagd. Dat had snel afgewikkeld kunnen worden maar 1959 wilde niet via PM reageren en zocht de groep en daarmee de publiciteit. Ik wilde die ruis niet (nogmaals) op het forum en heb toen de topic daarover niets dan gesar opleverde de boel opgeschoond. Ik verwijt dat groepje dat ze heel goed de pijnpunten van het forum wisten en dat ze uit waren om publiekelijk de confrontatie te zoeken.

Kijk eens aan. Dus hier zit het probleem van dat hele gelazer. Waarom heb je dit niet in die 1e PM naar mij gepost i.p.v. alleen "waar is dit nou voor nodig? Al". Dan had ik die signering direct verwijderd en was er verder helemaal niks aan het handje geweest. En waarom moet dit de reden zijn om het complete topic (met behoorlijke kijkcijfers) dan maar boem paf te sluiten? Ik denk dat je met deze acties de hele shit over jezelf hebt afgeroepen. Zwijgen is niet altijd goud, zo blijkt hier.

tillens
22 mei 2006, 16:06
nog maar een keer dan gezien de ander zomaar op slot ging... en kreeg net pas door dat chris ook dus blijkbaar 1959slp is... dan geldt het zelfde als voor nico V.

Een van de redenen dat ik sinds korte tijd weer actief op het forum werd, was de reden dat de sfeer weer wat beter werd.. Momenteel lijkt het tij te keren helaas... Ik heb wat topics door zitten nemen over Al, Chris etc..Ik kan die vete niet meer terugvinden, maar desalniettemin snap ik via de diverse subfora wel ongeveer waar het over gaat Ik snap beide partijen wel, maar heb toch wat vraagtekens/suggesties...

Al met alle respect, maar destijds zonder opgaaf een topic sluiten etc, dat kan gewoon niet. Vervolgens een topic openen waar prive email etc naar voren komt dat kan ook niet.. Dat je je functie wil neerleggen als mod, vind ik dan ook een toonbeeld van dapperheid.. Het volk vraagt, u draait.. dit klinkt misschien stom, maar ik heb het gevoel dat je hiermee een hoop agressie en zeurderigheid mee gaat wegnemen... Laten we hopen dat dat zo is, en dat je niet voor niets je functie neerlegt..
Chris, het is geloof ik duidelijk dat men het niet waardeert dat je continu reclame maakt voor je zaak..Wat men wel waardeert is je input op de fora, en dergelijke.. Zet het in je sig, geef antwoord als je wil and the rest will follow.. In een ander forum stelt Chris zich voor en vervolgens wordt er weer op de man gespeeld..
Nico; jammer dat je dacht dat het nodig was om een andere gebruikersnaam aan te nemen, nergens voor nodig. gewoon posten onder je eigen naam/gebruikersnaam, onder normale omstandigheden met normale bewoordingen. ..is wel zo constructief lijkt me zo, en daar hebben we allemaal wel aan...
Franc; inderdaad jammer als hier een leegloop zou ontstaan onder de oude garde.. zoals eerder al aangegeven, ik heb toen een tijd ook niets gepost gezien het hoge zuurgehalte hier... af en toe post ik dus nog wel...
@ all; hoe oud zijn we nu eigenlijk.. waarschijnlijk van de bovengenoemde mensen ben ik de jongste.. ik snap niet dat er zo omgegaan wordt met elkaar... ik vind het juist leuk om te lezen dat er hier mensen zijn zoals Chris en Franc die flink aan de weg aan het timmeren zijn.. Ik snap ook dat zakelijke belangen meespelen, en dat je dus graag wat klandizie wil.. maar hou het leuk.. bestook ons niet, maar enlighten ons! En dat doen jullie allemaal goed! Zelfde geldt voor Speedy! Die doet het ook goed, zonder website zonder opzichtige reclame te maken.. Het is allemaal mond-op-mond reclame! Han, de schouders eronder is prima! Mitch ik denk ook inderdaad als we allemaal iets meer de tijd nemen om onze mening van fundering te voorzien dat het niveau hier met flinke sprongen vooruit gaat!

Afsluitend; laten we proberen dit forum naar een hoger plan te tillen, niet alleen dit sub-forum maar ook de rest.. We weten genoeg, als we dit met elkaar delen, is dat alleen maar fijn.. Ere wie ere toekomt is daar ook onderdeel van!

Dan wens ik u nu een fijne dag!

Peter

JoostBaksteen
22 mei 2006, 16:21
Chris = http://gitaarnet.nl/forum/member.php?u=4728

1959SLP is iemand anders, maar Chris heeft 1 keer een post onder zijn naam gepost.

Mitch
22 mei 2006, 18:07
Chris had een meeting evaluatie geschreven, net als andere bezoekers van de meeting en die had Ray (1959SLP) integraal gepost. Dus inclusief emailadres of website, whatever...
Hier geen dubbele identiteit dus, Peter.

bat
22 mei 2006, 19:51
Volgens mij had het veel gescheeld als je een dergelijke post een week of wat eerder had gepost, Al. Ik moet wel zeggen dat het meteen een heel ander (weloverwogener) beeld van je schetst dan ik op basis van je kortaffe, weinigzeggende eerdere posts van je had gekregen. Misschien een idee om in het vervolg iets meer tijd aan je posts te besteden zodat we wel een compleet verhaal krijgen.

Maar:

Ter verdediging heb ik me gedwongen gevoeld een mail van Chris te posten. Ik zag geen betere manier om openbaarheid van zaken te geven. Lees de frustratie, de insinuaties en de druk die hij op gitaarnet uitoefent. Ik hoop dat het mensen, voor zover ze franc's forum nog niet hebben gelezen duidelijkheid verschaft van de dingen die gaande zijn.
Dat had je niet moeten doen. Het was echt nergens voor nodig. Dit niet doen en alleen met een weloverwogen post als die waarmee je dit topic opent plaatsen had aangetoond dat je boven de kwestie staat. Nu stapte je er middenin en bediende je van de (pardonnez mon french) laagbijdegrondse methoden die je 'tegenstanders' ook gebruiken. Maar goed, dat is een fout, een domme fout, maar zonder fouten leer je niet.

Soms helpt het om even een frisse kop te halen. Misschien dat een pauze je goed doet en je de tijd en rust geeft te bedenken of je door wilt gaan of het wel goed vind zo.

Voor de rest vind ik enerzijds het verhaal over de netiquette dat in dat topic in Algemeen staat erg veel hout snijdt. Voor beide kanten van de lijn, zowel moderators als gebruikers van het forum.

Anderzijds is en blijft het allemaal hobby. Wanneer je hier met tegenzin je 'werk' als moderator moet doen, houdt het gewoon op.

tillens
22 mei 2006, 19:54
@mitch, sorry! Niet goed begrepen, ik zal ook beter lezen.. ( maar ja het waren wel meer dan tien topics hierover hoor... )

drap
22 mei 2006, 20:07
Lachen man, 1 reeds gesloten en 2 aktieve topics over deze bullshit wat de meeste forummers totaal over het hoofd gaat. Goed bezuuuuuug!!!... Nico, Al, Chris, ik heb helemaal niets tegen jullie, maar zoals jullie je nou profileren op dit forum is te zwakzinnig voor woorden en heeft helemaal niemand wat aan jullie kennis van zaken. In die zin zou ik er dan ook he-le-maal niet rouwig om zijn als jullie optiefen met jullie gezeik en ik vind het haast raar om te lezen dat er mensen beweren dat er now how verloren gaat als ook maar één van jullie optieft. Op deze manier wordt er namelijk weinig aan het delen van ervaring gedaan en zijn jullie alleen met jezelf bezig. Ik zou zeggen, post nuttig, deel ervaring EN HOU OP MET DIT GEZEIK WANT HIER HEEFT NIEMAND WAT AAN!!!... Nog jullie zelf, want dit is alleen maar uiterst slechte reclame

Han S
22 mei 2006, 20:18
Lachen man, 1 reeds gesloten en 2 aktieve topics over deze bullshit wat de meeste forummers totaal over het hoofd gaat. Goed bezuuuuuug!!!... Nico, Al, Chris, ik heb helemaal niets tegen jullie, maar zoals jullie je nou profileren op dit forum is te zwakzinnig voor woorden en heeft helemaal niemand wat aan jullie kennis van zaken. In die zin zou ik er dan ook he-le-maal niet rouwig om zijn als jullie optiefen met jullie gezeik en ik vind het haast raar om te lezen dat er mensen beweren dat er now how verloren gaat als ook maar één van jullie optieft. Op deze manier wordt er namelijk weinig aan het delen van ervaring gedaan en zijn jullie alleen met jezelf bezig. Ik zou zeggen, post nuttig, deel ervaring EN HOU OP MET DIT GEZEIK WANT HIER HEEFT NIEMAND WAT AAN!!!... Nog jullie zelf, want dit is alleen maar uiterst slechte reclame

Drap, zo ken ik je niet.

Negative K3 fan
22 mei 2006, 20:24
ik ken drap alleen in vloeibare vorm uit dai's neus... of was dat wat anders?

Negative K3 fan
22 mei 2006, 20:30
hey al, even een concrete vraag zonder bijbedoelingen van mijn kant:

"Nav problemen omtrent zijn gedrag hier zijn betreffende commercie in 2003-2004 zijn afspraken met hem gemaakt. Daar heeft hij zich niet aan gehouden. Dat had tot gevolg dat nav de rel 2005 harder en minder vriendelijk op dingen ingegrepen moest worden. Chris heeft op Vintage een geschiedenis."

deze alinea geeft denk ik weer waar de problemen op dit moment vooral over gaan, het is alleen allerminst concreet, ik denk dat het in het belang van de transparantie is als je daar concreet opin zou kunnen gaan, want alleen die stellingen zeggen een beetje weinig, ik heb het op het vernet forum ook al aan chris gevraagd, wat bijvoorbeeld die afspraken waren maar daar heb ik ook nog geen antwoord op gehad...

drap
22 mei 2006, 20:37
Drap, zo ken ik je niet.

Het is dan ook één van de zeldzame keren dat ik me ergens werkelijk aan stoor op dit forum. Ik had eigenlijk geen behoefte hierop te reageren. Maar als je inmiddels 3 topics vol van deze rel mag genieten begint het enigzins wat te vervelen. Als ik of menig ander forumlid dit zou doen, werd onmiddelijk een topic gesloten, zo niet, alle drie + een grote kans op een weekje verlof. Of heb ik het nou mis? Het betreft hier zelfs een mod als één van de betrokkenen en daar kan Drappie niet bij. Begrijp me niet verkeerd hoor Han, van mij hoeft helemaal niemand weg, alleen kom ik in onder andere het versterkersgedeelte kijken om wat op te steken en niet om mee te mogen genieten van deze bitchfight. We hebben het hier nota bene over mensen die toch enige jaren ouder als ik zijn. Dan moet het één en ander toch anders op te lossen zijn, of niet dan.

matto
22 mei 2006, 20:38
Dat er af en toe nogal grof taalgebruik aanwezig is op het forum in zijn algemeen was me al opgevallen, ook was me opgevallen dat er op het vintageforum eigenlijk meestal in heldere en nette bewoordingen met elkaar van gedachten werd gewisseld, zelfs als men met elkaar in de clinch lag.
Dat is een van de redenenen dat ik regelmatig op het vintage forum een onderwerp zit te volgen.
De laatste tijd is het echter met het taalgebruik ook een stuk minder.......
Nou ja, zoveel interessante onderwerpen waren er de laatste tijd ook niet op het vintageforum om te volgen.
Misschien dat we daar met elkaar weer eens wat aan moeten gaan doen.

drap
22 mei 2006, 20:51
ik ken drap alleen in vloeibare vorm uit dai's neus... of was dat wat anders?

The one and only :cooler:

Al
22 mei 2006, 23:07
Wat mij betreft nu klaar ermee, geen gekissebis meer.

OK?

Ok Broot, Thanks

Al

Al
23 mei 2006, 00:44
Punten die ik belangrijker vind:

De regels over commercie vind ik erg krampachtig. Als jij ze hebt opgesteld en ze dus ook wil handhaven prima, maar je wordt nu een beetje een Verdonk-lookalike. "Ik handhaaf de regels en constateer de feiten dus ik sta in mijn recht".

De regels commercie vind ik goed en niet krampachtig, je zou denk ik kunnen zeggen dat ze krampachtig uitgevoerd worden. Dat bedoel je denk ik ook.

Ik pas die regels met de nodige tact toe. Met Chris was dit niet zonder problemen mogelijk. Om dat dicht te timmeren zijn afspraken gemaakt. Als die dan geschaad worden is dat wat anders. Ik houd me aan die afspraken. Het maken daarvan heeft zijn oorzaak gehad --> er ontstonden problemen Mijn taak is die afspraken te bewaken en voorkomen dat er soortgelijke problemen ontstaan.


VOor de duidelijkheid: daarmee pleit ik niet vóór CMW, maar voor deelname van meerdere professionals aan dit forum. Aanbieden van producten of gericht marktonderzoek is goed voor beide partijen, niet alleen maar voor het bedrijf.

Geen enkel probleem wat mij betreft.


Tweede punt: ik merk aan een hoop dingen dat omdat ik me een paar keer positief heb uitgelaten over CMW, ik automatisch bij de 'groeiende groep CMW' wordt geschaard. E.e.a. bleek al enigszins toen ik mij aanmeldde als 2e moderator voor de Versterkers fora, maar dat bleef hangen bij vermoedens, dus daar zal ik verder niet op ingaan.

Hiermee zeg je dat ik je sollicitatie, ik kan het niet anders opvatten, ongenuanceerd beoordeelde doordat ik in mijn achterhoofd zou hebben dat je wat met Chris te maken had.

Dat is niet zo, ik heb geen moment aan Chris gedacht. Ik begrijp dan ook niet je dat zo hebt kunnen opvatten. Het is een aanname van je, je kan hem nergens op baseren.

Ik wil hier verder niet publiekelijk op je sollicitatie ingaan maar omdat je het hier opengooit --> je maakte een wat ongenuanceerde indruk omdat je naar mij toe niet tot de kern vd door jouw aangehaalde zaak kwam. Ik vind dat een moderator daar juist scherp in moet kunnen zijn. Als je daar met me over wil PM'en dan kan dat.


Dat was wel de eerste keer dat ik erg duidelijk met je stijl van schrijven te maken kreeg: korte antwoorden die qua inhoud ook nog eens vaag waren. Die lijn is daarna steeds duidelijker geworden en da's allemaal niet bevorderlijk voor een goede communicatie en dus ook de sfeer.

Ik heb mijn berichten nog even nagekeken maar zie je punt niet. Leg het me maar uit via PM als je wilt.


Als ik me daarna in discussies meng en daar voor 'gestraft' wordt met tegenstribbelen als ik als moderator voor Effecten wordt voorgedragen

Het kwartje is bij deze gevallen.

Wat betereft de rest van je posting, als je wilt dat ik daar op in ga dan kan dat. Ik doe dat via PM. Ik heb niet zoveel zin om hier met je over de dingen die je aanhaalt te discussieren. Je staat van dienst ken ik niet, ik zie alleen hoe je binnenkomt en hoor hoe er over je gesproken wordt. Dat laatste is overigens positief. Ik moet het nog even zien en dan moet ik niet op een met aannames gestoelde discussie hoeven voeren. Als jij fair bent dan komen wij er mogelijk uit.

En omdat je het noemt wat Scali betreft, in de door jou naar mij toe afgekeurde topic in modern waren twee moderetors met hem in de slag. Die topic was vrij bizar, soms fel (corrigerend) op de persoon afwisselend met ZEER informatieve info. Uiteindelijk heb ik hem op slot gedaan. De scali discussie in vintage heb ik zelf gevoerd. Scherp aangezet op de feiten want DAT WAS MET SCALI NODIG. Dit met als doel te corrigeren en hem te laten merken waarom hij steeds de shit over zich afroept. Ik serveer hem NIET af, integendeel, ik heb hem laten merken dat ik vind dat hij wat te melden heeft en heb hem deels via PM proberen aan zijn verstand te peuteren (want dat heeft hij) hoe hij bezig is en hoe hij zich beter niet kan gedragen. Ik steek die energie er in omdat ik zie dat hij een aanwinst is voor het forum, hij weet het een en ander en is actief! Ik volg hem een beetje en ik zie dat het prima gaat nu. Ik zag dat hij zich ingeschreven had bij de bluescontest en dat hij in de finale zat. Leuk!

Zoals je merkt benader ik het dus heel anders dan jij en ga ik er niet primair corrigerend op in als mensen lopen te klagen over Scali. Jij ziet de scali topics in amps als negatief --> moet ingegrepen worden, weg ermee en laat me dat als kritiek via PM weten. Ik zie het anders, ik ben er op gericht kwaliteit naar boven te halen, tolereer waar ik kan, zolang er maar wat gemeld wordt en ben niet te beroerd om energie te steken in mensen waarvan ik merk dat ze wat te zeggen te hebben. Mijn lol is als ik zie dat dan werkt. Dat is een leuke kant van modereren.

Voel je?!

Deutschland Weltmeister 2006.

Al

Al
23 mei 2006, 01:36
Kijk eens aan. Dus hier zit het probleem van dat hele gelazer. Waarom heb je dit niet in die 1e PM naar mij gepost i.p.v. alleen "waar is dit nou voor nodig? Al". Dan had ik die signering direct verwijderd en was er verder helemaal niks aan het handje geweest. En waarom moet dit de reden zijn om het complete topic (met behoorlijke kijkcijfers) dan maar boem paf te sluiten? Ik denk dat je met deze acties de hele shit over jezelf hebt afgeroepen. Zwijgen is niet altijd goud, zo blijkt hier.

Ik begrijp je punt.

Ik heb de topic niet boem paf afgesloten --> ik heb contact met je gezocht. Dit via PM en in de latere topic heb ik met klem gevraagd of je wilde reageren. Ook is de topic later weer opengegaan.

Ik kan me voorstellen dat, door de hectiek van dat moment, mijn oneliners waarmee ik je benaderde niet goed bij je zijn gevallen. Ik neem daar even in mee (ik doe een aanname..) dat je niet goed op de hoogte was van de dingen die ik bovenstaan genoemd heb omtrent het verleden van Vintage. Ik ben effe kwijt of je op er was op meeting 2005,ik dacht het wel. Als dat zo is heb ik mogelijk een punt over wat je zegt en wil ik daar graag even met je over PM'en. Laat me weten svp.

Verder moet je gemerkt hebben dat ik jouw topic steunde. --> status belangrijk.

Wat mij betreft verder no hard feelings

Al

Al
23 mei 2006, 02:05
EN HOU OP MET DIT GEZEIK WANT HIER HEEFT NIEMAND WAT AAN!!!... Nog jullie zelf, want dit is alleen maar uiterst slechte reclame

Om de positieve drap er uit lichten --> +1

Al

Mitch
23 mei 2006, 09:03
Ik zit de komende dagen wat krapper qua tijd om een wat langer bericht te tikken, maar zal je deze week nog wel PB'en.

marc_o
23 mei 2006, 10:25
Naar mijn mening moeten Mod's hier te vaak in de verdediging. Je kunt het nooit naar ieders tevredenheid doen overigens. Een aantal mensen hier, zijn net als in het dagelijks leven, te snel op hun teentjes getrapt en voelen zich te snel aangesproken.

Als je al zo lang modereert zoals bijvoorbeeld Al, zul je ongetwijfeld aanvaringen krijgen, dat zul je haast niet kunnen voorkomen in deze korte-lontjes-tijd.

Ligt het aan de regels? Wellicht.
Je kunt ze zien als verkeersregels, je houdt je eraan of niet, en dan moet je de consequenties ook maar accepteren. Ik zou ze qua "spam" ook graag wat losser zien, puur omdat het voor mij naast een hoop ongein vooral een informatief forum is gebleken.

"Niet klagen, maar dragen" zeggen ze hier in Zeeuws Vlaanderen, en dat lijkt me wat dat betreft een prima uitspraak.

Respect voor allen die tijd steken in het modereren van het forum. Er zijn vast leukere bezigheden en al je uitspraken worden met een vlooienkammetje uitgepluist....maar wanneer je er geen zin meer in hebt, door wat voor gebeurtenis ook, moet je er inderdaad mee stoppen.

groet,

Marc

Kim Wilson
23 mei 2006, 10:31
Hier ben ik het roerend mee eens, Marc. Je kunt het niet voor iedereen goed doen. En het is ook nog eens vrijwillig. Een beetje verdraagzaamheid is wel op zijn plaats. Hoe drukker het wordt, hoe meer je moet inschikken. Helaas werkt het tegenwoordig net andersom...

Toaster
23 mei 2006, 13:45
Deutschland Weltmeister 2006.

Al

Verdomme Al nu zoek je ruzie...


:D

cosmos
23 mei 2006, 20:56
Je kunt het nooit naar ieders tevredenheid doen overigens. Een aantal mensen hier, zijn net als in het dagelijks leven, te snel op hun teentjes getrapt en voelen zich te snel aangesproken.
Als je al zo lang modereert zoals bijvoorbeeld Al, zul je ongetwijfeld aanvaringen krijgen, dat zul je haast niet kunnen voorkomen in deze korte-lontjes-tijd.


+1!
Laten we het gewoon leuk houden met z'n allen. Ik bedoel, je zal maar Mod zijn bij Harmony Central! :) Dan hebben wij het nog best leuk!

Al
24 mei 2006, 00:28
Fijn dat het weer rustig is.

Ik sluit deze topic met als doel deze naar de vergetelhied te laten zakken.

Ik vind het vervelend voor ieder die zich hier aan de hele affaire heeft gestoord en vraag daar begrip voor. Ik hoop dat zoiets zich niet meer hoeft te herhalen en dat het kader hier de eenduidigheid kan vinden om het risico hierop klein te houden. Anders gezegd --> ik heb het gevoel dat dit te voorkomen was geweest als (...)

'Als' is altijd makkelijk achteraf maar kan ook een leerpunt zijn. Als dat leidt tot tot verbetering van het forum is dat prima. Ik denk ook dat er meer eenduidigheid en backing moet zijn in het kader hier. Ik beschouw daarom het instellen van het moderatorforum als een hele goede stap.

In algemeen wordt de topic "helaas klacht" momenteel gevoerd over moderatie, ik zie daar hele goede/wijze input.

Mocht er nog behoefte zijn te reageren dan kan dat via PM.

Herzliche Grüsse,
Al