PDA

View Full Version : delay aanschaffen



dreadhead
21 mei 2006, 22:51
hee

binnenkort ga ik een beetje shoppen bij de feedback denk ik. Ik zoek vooral een delay en heb op dit moment de digidelay van digitech op het oog, lijkt me wel een mooi ding en is ook nie zo heel erg duur.

Het maakt mij voor de rest niet zoveel uit of het anoloog of digitaal is

Wat zijn jullie ervaringen met de digidelay?
is het een goede keus of een grove fout?

(welke zou anders de moeite kunne zijn? de boss dd-6 lijkt me in principe ook wel een mooi ding alleen een beetje duur en kgeef voor een delay toch liever niet zo heel veel uit :) )

robert-gitarist
21 mei 2006, 23:04
Veel goeie dingen over gehoord.
Zelf nooit geprobeerd omdat ik 2 super Delay's van Boss heb dus vandaar ;)
Maar goed zoals je zelf al zegt,ik ga binnekort na Feedback toe.Mijn advies: ga gewoon ff goed testen.Er is niks beters dan eigen ervaring.Sluit het pedaal gewoon paar keer op een andere versterker aan en neem dan ook paar keer andere gitaar.

Tristan
22 mei 2006, 01:06
De meeste reacties die ik hoor is dat het een erg goed ding is voor de prijs, dus verkeerd kan je er niet echt mee gaan...
Je kan ook nog even kijken naar de Ibanez DE7 en de Line6 Echo Park, daar hoor ik ook veel positieve verhalen over en die zijn ook niet super duur volgens mij....

nielsduursma
22 mei 2006, 10:28
ik heb de digidelay, ben er echt supertevreden mee. alleen zou ik me nu 2 keer bedenken omdat de delay van line6 er ook goed uitziet, die is veelzijdiger en kan meer voor een paar tientjes extra. (ik heb hem alleen niet uitgeprobeerd)

dreadhead
22 mei 2006, 14:52
ik zag alleen ergens anders op het forum iemand die zei dat die line6 echopark hoe je hem ook hebt ruist

zou dat kloppen?



(ps. aan dat uittesten op verschillende gitaren en versterkers had ik nog niet gedacht, is inderdaad wel goed om te doen :) )

dreadhead
22 mei 2006, 15:08
ik lees inderdaad ook wel goede dingen over die echopark, dus die moet ik zeker ook even uitproberen in de winkel

phx
22 mei 2006, 18:54
Euhm het verschil tussen een analoge en digitale delay is erg groot. Probeer ze beiden eens uit, voordat je het een of ander kiest. De echo park, heeft idd zowel analoge als digitale delays.

nielsduursma
22 mei 2006, 19:15
Euhm het verschil tussen een analoge en digitale delay is erg groot. Probeer ze beiden eens uit, voordat je het een of ander kiest. De echo park, heeft idd zowel analoge als digitale delays.

de echo park simuleert een analoge delay :stop: er zit dus geen echte analoge delay in.