PDA

View Full Version : zoemend geluid uit de versterker



jeroenmoore
12 november 2002, 16:44
Even een vraagje, ik heb steeds een zoemend geluid als ik speel, als ik de snaren aanraak is het meestal een stuk minder, maar als ik open akkoorden speel, dan hoor een je een soort knetterend geluid, heeeeeeel irritant, ik weet dat als je de action iets lager zet, dat het dan wel eens kan gaan gebeuren dat het gaat zoemen, maar dat is heel nihil. Zou het te maken hebben met het soort snoer wat ik gebruik, het snoer naar mijn effectpedaal is een vrij duur snoer, maar het snoer vanuit het effect naar de versterker is een stuk minder kwaliteit. Wie kan mij adviseren

aadplagiaat
12 november 2002, 16:49
Je hebt geen aarde. Gebruik de zoekfunctie voor meer over dit onderwerp.

jeroenmoore
12 november 2002, 17:46
Thanx

nickelwound
12 november 2002, 18:22
Mijn versterker zoemt ook. Komt door een buis uit de preamp die versleten is. Heb alleen even geen geld om ze te vervangen.

Marshallover
12 november 2002, 18:26
Dan zou ik als ik jou was een lening of zo afsluiten, want weet je hoe slecht het is om met een kapotte Buis te spelen ?

sebass
12 november 2002, 19:01
Ik heb dit topic van randapparatuur verplaatst naar versterkers.

Mitch
12 november 2002, 22:26
Ik weet niet wat voor versterker je hebt, maar een voorversterkerbuis kost hoegenaamd geen drol !

Zoek dat zoemen trouwens niet alleen in de aarde van het lichtnet, maar ook in de electronica van je gitaar (bedoelde Aad waarschijnlijk ook ?). Laten afschermen van je bedrading/elementen met isolerend materiaal scheelt stukken in de brom.

Dude
13 november 2002, 01:12
een goedkope voorbuis kost 14 euro een dure 27...

Butcherbaby
13 november 2002, 11:22
Hallo, ik had hetzelfde. Het lag aan het snoer. Misschien is jouw snoer niet zo goed gesoldeerd o.i.d. Stop je snoer 1 voor 1 in je versterker, zonder gitaar. En kijk of je dat zoemend geluid nog hoord. Als het aan het snoer ligt, zoemd het bij het ene snoer harder dan bij de ander. Succes.....
Oja het kan ook zijn dat je versterker niet goed geaard is. Pamela