PDA

View Full Version : Boss



Kassie123
21 mei 2006, 17:24
Ik ben(misschien) van plan om dit te kopen:

http://www.peterverspuy.nl/xx/images/catalogus/o5647.jpg


voor de de duidelijkheid, dit zit erin;
Boss Super Phaser
Boss Digital Delay
Tokai Chorus
Boss Turbo Distortion
Boss Super Feedback & Distortion'
Boss Power Supply & Master Switch'
Boss Tuner
en de koffer Boss BCB6

en daarnaast heb ik een TS9 (Ibanez)
Mijn vader denkt dat ik te veel moet trappen, als je van distortion naar clean moet moet je ongeveer 3 pedalen indrukken, hij denkt dat de koffer niet stevig genoeg is.. Raden jullie me dit aan, of is er iemand die deze koffer ook heeft of 7 pedalen? Ik wil namelijk graag weten of de pedalen goed zijn, of het echt te veel trappen word ofdat het koffertje na een maand uit elkaar valt.. Het koffertje is verder wel handig, ik wil nog in de toekomst een WahWah en een Flanger, koffertje kan je van binnen verbouwen zodat er ook een WahWah bijkan :soul: Reageer A.U.B

robert-gitarist
21 mei 2006, 17:47
Koffertje is echt wel stevig genoeg ;)
Alleen het tapdansen valt opzich wel mee..ligt eraan welke pedalen enzo je gaat gebruiken ;)

nielsduursma
21 mei 2006, 17:50
ligt er idd aan hoeveel pedalen je tegelijkertijd aan en/of uit wilt zetten.

maar ik zou persoonlijk nooit zoiets kopen (tenzij het echt een spotprijsje is) want er is veel leukers (en beters) op de markt. ligt er maar net aan wat voor je geluid je zoekt.

Kassie123
21 mei 2006, 17:52
Het is idd een spotprijsje, ik heb geen groot budget, kost 349 euro, alles bij elkaar. Wil het toch wel graag.. Bedankt voor jullie reacties

nielsduursma
21 mei 2006, 17:58
Het is idd een spotprijsje, ik heb geen groot budget, kost 349 euro, alles bij elkaar. Wil het toch wel graag.. Bedankt voor jullie reacties

maar wil je het graag hebben omdat dit de pedalen zijn die je zoekt en die je wilt hebben, of omdat er boss opstaat?? ;)

met jou budget zou ik gewoon naar een grote winkel gaan en heel veel pedalen testen, en daaruit de beste halen.

robert-gitarist
21 mei 2006, 18:04
Over de case zelf hoef je je niet druk te maken.Die is echt stevig zoals ik al zei.
Maar 349 euro zou ik er niet voor betalen...teduur vind ik.
Ga eens denken welke pedalen je echt kan gebruiken.Staat wel leuk z'n bak voor je neus maarr als je de helft maar gebruikt ofzo.Wat voor stijl speel je zelf?haal je de overdrive/distortion uit je versterker?etc etc.

Dirk_Hendrik
21 mei 2006, 18:18
Ik zie op die foto een oude Tokai Chorus. ;) Jammer dat je die in je boodschappenlijstje vervangt door nog een boss. T'is een fijne chorus.

Persoonlijk laat ik me bij het kopen van effecten niet leiden door het merkje en is "alles van hetzelfde merk" m'n laatste drijfveer.

Je vader heeft gelijk en ongelijk tegelijkertijd. De eerste weken is het inderdaad wat tapdansen. Op het moment dat je meer met je pedalenset ervaren raakt is je probleem er ineens niet meer. Persoonlijk nadeen van zo'n koffer vind in dat ik m'n pedalen niet in een (ongeveer) 75 graden hoek t.o.v. elkaar kan leggen. Daarmee trap je er 2 tegelijk in als dat nodig is maar zijn ze ook los te bedienen.

Kassie123
21 mei 2006, 18:34
Ik speel vaak Pop/Rock, distortion gebruik ik graag(m'n Ibanez), delay vind ik te gek evenals de Phaser, de Chorus is volgens m'n vader ook goed.. Dus 4 pedalen gebruik ik al te graag.. Wat ik niet per se hoeft te gebruiken maar wel aan de kant kan leggen is die FeedBack distortion en die Turbo distortion, metal is niet mijn stijl.. Ik ga ook zeker niet op het merk af, de digital delay is een enorm goeie pedaal van boss(heb ik gehoord), ik wil namelijk nog ee Ibanez Flanger en een Dunlop WahWah, dat maakt dus 3 Boss, 2 Ibanez en 1 Dunlop(zonder master switch en Tuner), dus dat kan toch wel?? Het is een prachtig prijsje, vind ik, de totale waarde is 767 euro.. Maar als het echt troep is, dan hoeft het niet.. Ik weet nu in ieder geval dat de Flightcase goed is evenals de Digital Delay

Kassie123
21 mei 2006, 18:36
Sorry mijn fout, ik heb het veranderd in Tokai, Ik ben niet een pedalenexpert :satisfie:

FruscianteFan
21 mei 2006, 18:52
Ik speel vaak Pop/Rock, distortion gebruik ik graag(m'n Ibanez), delay vind ik te gek evenals de Phaser, de Chorus is volgens m'n vader ook goed.. Dus 4 pedalen gebruik ik al te graag.. Wat ik niet per se hoeft te gebruiken maar wel aan de kant kan leggen is die FeedBack distortion en die Turbo distortion, metal is niet mijn stijl.. met die distortionpedalen krijg je echt geen metalgeluid.

@ Dirk_Hendrik: Ik druk met gemak 2 pedalen tegelijk in, als ze recht naast elkaar liggen.

Kassie123
21 mei 2006, 19:01
Welke pedalen van deze 6 zijn nou echte toppers?

nielsduursma
21 mei 2006, 19:22
ik zou zeggen alleen de delay, maar dat is echt helemaal persoonlijk.
als een pedaal voor jou goed klinkt is het voor jou een topper.

phx
21 mei 2006, 19:32
:blast: :blast:

Kassie123
21 mei 2006, 19:32
Okee, de Phaser en de Chorus vind ik ook goed, maar denken jullie dat ik dan bijvoorbeeld beter dit kan kopen;

http://www.peterverspuy.nl/xx/images/catalogus/o5651.jpg

voor 205€

(Gitaar vloereffectpedaal met COSM techniek. 30 Presets met o.a. Delay, modulatie, reverb, compressor en pitcheffecten. Te gekke COSM overdrive/distortion met speciaal 'square' synthesizergeluid. Tone-modify functie zorgt voor snel aanpassen van de klank. On-board expressiepedaal voor bedienen van volume en effectcontrole. ME50 heeft 3 voetschakelaars om eenvoudig tussen programma's te schakelen. )

peeke001
21 mei 2006, 19:55
Yow kassie123,

Ik had al enkele boss pedalen en heb sinds enkele weken ook de bcb-6
tweedehands gekocht. Voor mij werkt het perfect, alleen heb ik toch een negatief punt: de loop van de psm-5 suckt ongelofelijk veel tone weg,
en dan bedoel ik "echt" ongeloofelijk veel.
Ik gebruik deze loop dan ook niet zoals het hoort en ga van de amp-jack naar de ingang van mijn eerste pedaal, en van de uitgang van mijn laatste pedaal
ga ik naar de amp.
In de send heb ik mijn stemapparaat zitten, dan kan ik mooi stil stemmen.

Losse pedalen of een multie-effect? Je kan het ene altijd nog uitbreiden met het andere, al zou ik dan wel voor een veelzijdiger model van pedalcase gaan.

Peeke001

Dirk_Hendrik
21 mei 2006, 20:09
@ Dirk_Hendrik: Ik druk met gemak 2 pedalen tegelijk in, als ze recht naast elkaar liggen.

OK, altijd baas boven baas. We begrijpen elkaar in elk geval;)


Jammerlij aan het relaas bevenstaand is dat de feedbacker van de gehele stapel boss-jes verreweg de interessantste is. En over een boss DD... tsja, sommigen zweren erbij. Persoonlijk vond ik em te clean. Geheel waar je naar zoekt dus.

Wat betreft ibbie flanger en dunlop wah, welke?

Kassie123
22 mei 2006, 14:52
Je kan zoveel leuke dingetjes voor je gitaar kopen ik weet het niet..Misschien moet ik wel doorsparen voor een London City Pershing, en koop nu nog voor naast me TS9 een Digital Delay van Boss

kassie
23 mei 2006, 23:15
eentje met dezelfde nickname als mij? wat krijgen we nu??? :stop:
mooie naam he? :hippie:

harrie-beton
23 mei 2006, 23:37
ben het met de adviezen eens. Kassie123, koop NIET die boss set.

Ga [a] losse pedalen kopen met effecten die jij zoekt
of [b] koop de multi effect.

Vergeet niet dat effecten - EFFECTEN zijn en dat een goed metal geluid wordt gemaakt met een goede gitaar met humbuckers en een vette buizen versterker.