PDA

View Full Version : Aanraders Wahwah pedalen?



Ronaldd
21 mei 2006, 16:15
Hallo.
Ik heb interesse in een wahwah pedaal, maar heb nog geen topic kunnen vinden met verschillende merken en type´s kwaliteit enz.
Wat zijn de dingen waar je op moet letten bij het kopen van een wahwah pedaal. Als ik het feedback boekje open sla dan zie ik velen merken en type´s en vooral veel verschil in prijzen, zoals:
Dunlop GCB 95;
Dunlop JH 1;
Dunlop GCB 535 Q;
Dunlop dimebag darrel;
Dunlop zakk wylde;
Dunlop cry baby classic;
Vox V 847;
Morley classic wah;
Morley bad horsie 2;
Boss PW 10 wah;
Ibanez WD 7.
Welke merken zijn onder de Wahwah super? Zijn er aanraders die heel goed zijn??(hoeft niet tussen dat lijstje te staan hoor).

almarvk
21 mei 2006, 16:20
Morley Bad Horsie?? ;)

robert-gitarist
21 mei 2006, 16:34
Morley Bad Horsie2
Dunlop Dimebag wah
Dunlop Wylde Wah
Dunlop Classic
Vox.
En wat ook erg goed is maar wat niet erbij staat is RMC wah's.

stumpy
21 mei 2006, 16:58
Ik ben persoonlijk ook erg te spreken van de Dimebag Wah en 535Q, de dimebag klinkt naar mijn mening nog net wat beter, maar je moet van de looks houden.

De Beer
21 mei 2006, 19:27
de dimebag klinkt naar mijn mening nog net wat beter, maar je moet van de looks houden.Nee hoor ik vind hem ook lelijk, maar dat was voor mij geen reden om hem niet te kopen.

Ronaldd
21 mei 2006, 19:55
Morley Bad Horsie2
Dunlop Dimebag wah
Dunlop Wylde Wah
Dunlop Classic
Vox.
En wat ook erg goed is maar wat niet erbij staat is RMC wah's.

Okey. Dus de dunlop's zijn wel een van de betere.??
Die RMC's, ik heb daar wel wat vaker over gehoord, die zijn over het algemeen beter als de anderen??
Ik heb een vermoeden dat die bad horsie een stuk duurder is dan nodig is omdat hij onder de naam van steve vai draagt...
Qua looks maakt het mij niet echt uit, het gaat mij om het geweldige geluid.
Wat is dan het lijstje van kwaliteit over het alemeen?
1=rmc
2=dunlop
3=bad horsie
4=vox

patricia
21 mei 2006, 20:17
morley bad horsie1.

werkt prima,niks mis mee...gebruik je oren en oordeel zelf.
goodluck.
patricia

the sure thing
21 mei 2006, 20:25
Ik heb een cry baby (dunlop) gehad, maar was er niet tevreden over. Heb nu de VOX en bevalt me stukken beter. De verkoper zei: de VOX "kwaakt" meer. Ik dacht "jij bent gek" maar ik zou het niet beter hebben kunnen omschrijven. RMC staat echter op mijn verlanglijstje vanwege de vele instellingen. Maar ja... kost wel een paar centen meer...

skabouter
21 mei 2006, 20:30
ik heb ook sinds kort een Vox V487! echt een hele fijne wahwah, prima ding. maar ik moet wel klagen over het tonesucken, je merkt heel duidelijk een vermindering in hoog als je dat pedaal in je chain hebt. geluid wordt iets doffer. met een goeie trebleboost of een buffer ofzo is dat te verhelpen (heb ik ook, en dat maakt veel verschil). mar de beste optie is denk ik true bypass maken in dit geval, ik zou dat ook wel willen laten doen..............

Tristan
21 mei 2006, 21:28
Fulltone maakt ook vette wahs (www.haarguitars.nl) en je hebt ook nog Area51, die worden geimporteerd door Gvees (www.gvees.com)
Dat Area51 is misschien ook wel interessant voor jou Skabouter, want die hebben volgens mij ook true bypass en/of modificatie inbouw kitjes...
Voor mij zijn de wah merken: RMC, Fulltone, Dunlop, Vox, Area51 maar zeker niet Morley die vind ik niet zo te gek, die klinken mij te klinisch... Ik weet niet hoe het met die Bad Horsey is, maar die andere wahs van Morley vind ik echt ruk...
Er is trouwens nog een wah pedaal dat misschien interessant is: de MSD Silvermachine, nog nooit gehoord, maar de features klinken interessant (www.gtrgear.com)

robert-gitarist
21 mei 2006, 21:42
Nja wat is het beste..
In dit geval is er geen beste omdat het allemaal top merken zijn.Ik heb aantal Dunlop's en een Morley en vind de Morley erg fijn omdat je deze kan gebruiken zonder eerst "teactiveren"(zit geen switch in als bij Dunlop,vox etc) en hij heeft een wat grotere sweep volgens mij.Maar het geluid vind ik gewoon super.De Dunlop Dimebag wah heb ik ook en ik vind de looks wel helemaal top(ben erg gek op camou) en het geluid vind ik super.Je kunt er veel aanveranderen ook en het leuke is is dat er 6 soorten wah's inzit die je allemaal dus ook kan veranderen doormiddel van de rang instelling etc.Plus er zit een boost op.Ook wel leuk.Veder heb ik nog de Wylde wah van dunlop,deze klinkt het zelfde als de Classic wah van Dunlop alleen zijn de looks wat anders en is deze paar tientjes goedkoper als ik me niet vergis.De Hendrix wah van Dunlop heb ik ook en vind ik ook een erg fijne wah voor cleane dingen enkel,vind ik hem iets te dof ofzo klinken.Het is niet mijn favoriet.Waar ik ook veel goeie dingen over hoor is de Weeping Demon ofzo van Ibanez.
maar even een vraag,wat voor stijl muziek speel je of ga je ermee spelen en welke eisen moet ie aan voldoen?

vinni
22 mei 2006, 15:16
Volgens mij komt dit topic elke week wel een keer langs.


Maar goed....

de Beste ?......silvermachine MK2.

Heb er zelf uiteraard 1.

Groet,
Vinni

Ronaldd
22 mei 2006, 19:05
Nja wat is het beste..
In dit geval is er geen beste omdat het allemaal top merken zijn.Ik heb aantal Dunlop's en een Morley en vind de Morley erg fijn omdat je deze kan gebruiken zonder eerst "teactiveren"(zit geen switch in als bij Dunlop,vox etc) en hij heeft een wat grotere sweep volgens mij.Maar het geluid vind ik gewoon super.De Dunlop Dimebag wah heb ik ook en ik vind de looks wel helemaal top(ben erg gek op camou) en het geluid vind ik super.Je kunt er veel aanveranderen ook en het leuke is is dat er 6 soorten wah's inzit die je allemaal dus ook kan veranderen doormiddel van de rang instelling etc.Plus er zit een boost op.Ook wel leuk.Veder heb ik nog de Wylde wah van dunlop,deze klinkt het zelfde als de Classic wah van Dunlop alleen zijn de looks wat anders en is deze paar tientjes goedkoper als ik me niet vergis.De Hendrix wah van Dunlop heb ik ook en vind ik ook een erg fijne wah voor cleane dingen enkel,vind ik hem iets te dof ofzo klinken.Het is niet mijn favoriet.Waar ik ook veel goeie dingen over hoor is de Weeping Demon ofzo van Ibanez.
maar even een vraag,wat voor stijl muziek speel je of ga je ermee spelen en welke eisen moet ie aan voldoen?ahh hey bedankt voor je reactie. Ah ik denk dat je m´n stijl aardig kan plaatsen onder rhcp. De wahwah moet zeker "true bypass" hebben. Ik heb wat zitten zoeken, maar een rmc 2 of 3 lijkt mij wel behoorlijk interessant. Ik weet eigenlijk alleen niet waar je die kan testen.
Ahh,. uiterlijk maakt me niet uit, al het maar goed klinkt...
ALLEN BEDANKT

lespaul57
23 mei 2006, 08:10
Ik speel met een RMC Custom 3 dat dat vind ik een super wah.Heb nog een ZW wah liggen en een hendrix en die zijn ook leuk maar de ZW en hendrix lijken wel veel op elkaar.

LordRiffenstein
23 mei 2006, 09:58
Ik heb net mijn RMC3 Lim Edt eruit getrapt en vervangen door een Silvermachine. DE RMC3 is erg goed maar had toch enkele nadelen (ruis, om te tweaken moet je hem open draaien). De Silvermachine klinkt minstens evengoed en zelfs de vetste stand blijft prima overeind in een bandmix, geen ruis en je kan hem makkelijker tweaken.

Ronaldd
23 mei 2006, 13:10
Ik heb net mijn RMC3 Lim Edt eruit getrapt en vervangen door een Silvermachine. DE RMC3 is erg goed maar had toch enkele nadelen (ruis, om te tweaken moet je hem open draaien). De Silvermachine klinkt minstens evengoed en zelfs de vetste stand blijft prima overeind in een bandmix, geen ruis en je kan hem makkelijker tweaken.

##lespaul57## Heb jij ook last van dezelfde problemen?

Ahh ik zat ff te kijken op de site http://www.silvermachine.de/ Maar de tekst is wat vreemd, maar hij is dus echt "true bypass" er staat enkel iets over: Features -> Bypass switch.
Ik zie soms dat die wah anders vernoemd word, is er nou 1 type, maar verschillende uitvoeringen ofzo, welke raden jullie me aan?? Waar kan je m in nederland kopen, feedback en nederlandmuziek hebben m niet.

duckman
23 mei 2006, 14:13
##lespaul57## Heb jij ook last van dezelfde problemen?

Ahh ik zat ff te kijken op de site http://www.silvermachine.de/ Maar de tekst is wat vreemd, maar hij is dus echt "true bypass" er staat enkel iets over: Features -> Bypass switch.
Ik zie soms dat die wah anders vernoemd word, is er nou 1 type, maar verschillende uitvoeringen ofzo, welke raden jullie me aan?? Waar kan je m in nederland kopen, feedback en nederlandmuziek hebben m niet.

zag op de website dat dit een nederlandse dealer is, http://www.gtrgear.com/MusicianSoundDesign/Silvermachine/Silvermachine-NL.htm

277 euro, hmmmmmm....

Ronaldd
23 mei 2006, 14:46
zag op de website dat dit een nederlandse dealer is, http://www.gtrgear.com/MusicianSoundDesign/Silvermachine/Silvermachine-NL.htm

277 euro, hmmmmmm....
Ahh ja idd.. Tnx voor de link. Ik denk dat dit idd een zeer goede optie gaar worden ivm een rmc3.. Alleen een twee-de-handsie zou wel leuk wezen..

lespaul57
23 mei 2006, 14:53
Ruis valt wel mee maar ik speel eigenlijk met mijn wah alleen hi gain dus dat is al een hoop lawaai. Verder als je niet speelt en je trapt hem in plopt hij hard.Ik speel altijd op les pauls met EMG humbuckers en zit nu te kijken naar de RMC Wizard wah alleen moet ik hem nog eerst eens testen.

Ronaldd
23 mei 2006, 15:47
Ruis valt wel mee maar ik speel eigenlijk met mijn wah alleen hi gain dus dat is al een hoop lawaai. Verder als je niet speelt en je trapt hem in plopt hij hard.Ik speel altijd op les pauls met EMG humbuckers en zit nu te kijken naar de RMC Wizard wah alleen moet ik hem nog eerst eens testen. Ahaa okey. Ja dan is jouw situatie iets anders als de mijne, Ik heb geen enkel ruisje (behalve als mijn pc monitor aan staat, maar dat heeft iedereen) dus dan denk ik toch dat ik voor de Silvermachine ga omdat ik graag ruis vrij blijf.
Btw, het aan en uit zetten lijkt mij idd ook handiger dan de rmc.

new deep
23 mei 2006, 16:31
ik ben erg content met de rmc1 een hele vooruitgang tov mijn ter ziele gegane crybaby, je zou kunnen zeggen dat deze in principe (mede door de hoge output) meer geschikt is voor single coils maar met humbuckers klinkt hij ook erg goed alleen niet altijd even subtiel

Droffie
23 mei 2006, 16:36
Ik heb de Vox v848 Clyde McCoy en ben er zeer blij mee.
Persoonlijk vind ik 'm beter dan elke RMC na test.
Natuurlijk is de 848 true bypass.

Probeer 'm uit...!


succes

Ronaldd
23 mei 2006, 19:32
Ahhhhaa... Bedankt voor de reactie..
Ik denk dat nu met redelijk wat info op stap kan..

gegroet.

vinni
23 mei 2006, 20:59
Heren.....

Een Silvermachine is NIET True bypass!

Maakt geen fuck uit hoor.....je hoort het verschil echt niet.

Vinni

Ronaldd
23 mei 2006, 21:26
Heren.....

Een Silvermachine is NIET True bypass!

Maakt geen fuck uit hoor.....je hoort het verschil echt niet.

Vinni
Nou nog een tweedehands zoeken, gaat ook nog wel ff duren denk ik, anders toch maar een nieuwe. maar voor het mooie is hij ff te duur