PDA

View Full Version : Wat moet ik nou....



Jax
21 mei 2006, 16:19
Ik ben in dubio...

Ik heb op het moment drie gitaren in mijn bezit die ik gebruik, mijn charvel model 6, mijn epiphone pro-1 en mijn epiphone g-400. Nou ben ik zo tevreden met mijn charvel dat ik besloten had zoiezo één van mijn epiphones weg te doen. Het zou mijn SG worden, aangezien die al een tijd lang stof aan het happen is en de kleine frets bevielen mij toch al niet, dus die ging eruit. Heb de gitaar op marktplaats gezet, kreeg wat biedingen en kwam met een geintereseerde tot een mooie prijs. Hij zou de gitaar dan dinsdag ophalen. Nou mailde die jongen vanochtend om te zeggen dat hij toch van de koop af wilde zien, omdat ie ergens een goedekopere g-400 had gevonden. Nou, ok, niks aan te doen. Ik wilde de gitaar dus weer op internet gooien, maar kreeg toen opeens het gevoel dat ik de gitaar helemaal niet kwijt wilde. Het is eigenlijk mijn eerste echte gitaar, heb er jarenlang op gespeeld, en zou het daarom ook gek vinden als ie verkocht zou worden. Meteen probeerde ik dit sentimentele gezeik uit mijn hoofd te krijgen; Ik wil het geld uit de gitaar, ik speel er toch niet meer op, in de verkoop ermee! Maar toch kan ik het niet doen... Wat moet ik nou? Hem houden om sentimentele redenen, of verkopen?

hoofd
21 mei 2006, 16:26
Och, met advies hier kan je geen reet. Time will tell. Ik heb mijn eerste gitaar ook al lang geleden verkocht om een andere te kopen, eentje waar ik nu nog steeds plezier van heb. Geen spijt van gehad. Als je overal sentimentele waarde aan gaat hangen heb je straks een huis vol troep waar je niks mee doet.

MichaelSS
21 mei 2006, 16:28
Wij kunnen hier niet over oordelen.

Je geeft al aan dat de gitaar een best hoge waarde voor je heeft.
Verkoop hem dan niet...

Geld is ook niet alles. Ikzelf heb liever mooie spullen dan geld, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

DarknessAwaits
21 mei 2006, 16:31
Het is een beetje afwegen hoeveel hij/zij voor je beteken en hoeveel je ervoor krijgt en in mijn geval ook meestal hoe lang het duurt voordat ik dat bedrag zelf heb verdient door te werken.

Aan de andere kant, 1 van mijn allereerste gitaren heb ik ook verkocht voor iets over de 100 euro en daar heb ik eigenlijk nooit spijt van gehad hoewel ik toch het meeste op die gitaar speelde.

frekie
21 mei 2006, 16:33
(Opa vertelt over vroegah mode :))

Ik heb eens een Ibanez AS200 in consignatie gegeven bij een niet nader te noemen muziekwinkel in Den Haag. Een kleine week later ging ik daar weer heen met het knagende gevoel dat ik die gitaar eigenlijk niet kwijt wilde. Was ie dus al weg. Ik naar de balie om mijn poen te vangen. Dat dacht ik tenminste. Bleek dat de koper een kleine aanbetaling had gedaan en daarna met mijn gitaar de winkel uit was gewandeld.... Men begreep niet dat ik bijna ontplofte. Ik heb uiteindelijk weken op mijn geld moeten wachten.
Kortom bij knagende onzekerheid en bij ontbreken van acute geldnood, gewoon houden die gitaar.

Blen-D*?
21 mei 2006, 16:41
verkoop hem niet zou ik zegge
als je der toch sentimentele waarde aan hegt maar je vind hem niet echt geweldig knap hem op duhh :stop:

BartL
21 mei 2006, 18:31
Nja...moeilijk. Ik heb een Peavey Predator Plus als eerste gitaar. Is misschien nog wel 100 - 120 euro waard, maar daarvoor ga ik hem niet wegdoen. Hij ligt overigens wel helemaal uit elkaar, want de singlecoils uit die gitaar komen waarschijnlijk in mijn Fender strat (Sssht...niet verder vertellen dat die pickups verschrikkelijk goed zijn hoor ;))

Shifty
21 mei 2006, 18:45
Ik zou zeggen: verkoop 'm niet want je krijgt er spijt van in the long run

Ik heb zelf nog een Animal strat, echt een waardeloze gitaar, maar ik doe 'm niet weg omdat 't mijn eerste gitaar was en er dus een emotionele waarde aan heb.

Als je 't geld niet mist of nodig hebt dan zou ik 'm houden

Tupelo
21 mei 2006, 18:54
Je moet 'm niet verkopen, maar weggeven. Weggeven aan iemand die er gruwelijk blij mee is zodat je dat 1e moment nog eenmaal kunt herleven. :roll:

DarknessAwaits
21 mei 2006, 20:38
Dat is pas goed advies. Tenzij je jezelf bedoelde natuurlijk.

Tupelo
21 mei 2006, 20:42
Met een SG maak je mij niet blij. Helaas. :)

turboblues
21 mei 2006, 22:26
Mijn 5de gitaar heb ik nog omdat het een echt goede gitaar is. Mijn eerste en tweede waren pure rommel, heb ik nu na 20 jaar zeker geen spijt van. Geen sentimentele bullshit!! Mijn derde en vierde waren goede gitaren die ik ingeruild heb voor een nog betere en duurdere, die vijfde dus.
Ik vind dat je alleen spijt moet hebben als je iets echt goed hebt weggedaan en/of je er te weinig geld voor hebt gekregen ..

Wormaap
21 mei 2006, 22:30
Mijn eerste gitaar gaat sowieso nooit weg, of er moeten al écht rare dingen gebeuren.
Mijn Epiphone Goth LP Studio :P Matzwart, maar de hals is ondertussen hoogglans, evenals het deel waar m'n arm meestal ligt. Setje Gibson 498T/490R erin, 11 erop en relatief hoge aktie maken het mijn best klinkende gitaar (naast m'n Dean USA Professional Hardtail en Charvel Model 6 met DiMarzio MegaDrive, dus dat wil echt wel wat zeggen ;) )
Binnenkort eens een Piëzo erop, en waarschijnlijk ook'n MIDI-pickup :P

Gearjunkie
21 mei 2006, 23:10
Niet verkopen als je niet direct het geld nodig heb. Wat je misschien wel kan doen is een nieuw doel voor de gitaar bedenken. Ik vind het wel handig om een gitaar in Eb gestemd te hebben bijvoorbeeld.

Nickname
22 mei 2006, 12:22
Niet verkopen als je niet direct het geld nodig heb. Wat je misschien wel kan doen is een nieuw doel voor de gitaar bedenken. Ik vind het wel handig om een gitaar in Eb gestemd te hebben bijvoorbeeld.

Dit is inderdaad wel een goede tip.. je kan ook die gitaar bijvoorbeeld gebruiken als knutselobject om dingen te proberen.. :)

Kim Wilson
22 mei 2006, 12:53
Je moet doen wat je goed lijkt, maar als je hem toch al niet fijn vindt spelen, ga je hem wsl ook niet missen. Ik heb mijn Epi Les Paul (eerste elektrische gitaar, het nodige aan versleuteld) verruild voor een Fender Strat, en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.

Ik heb destijds een '76 Twin Reverb met nogal wat achterstallig onderhoud verkocht en voor dat geld een nieuwe Hotrod gekocht. Ik moest op dat moment een goeie versterker hebben, en had geen geld om die Twin op te lappen. Daar heb ik nog elke dag spijt van...

Jax
22 mei 2006, 16:59
Bedankt voor de reacties, hij gaat denk ik maar niet in de verkoop totdat ik zeker weet dat ik hem echt weg wil doen. Die tip om er eens aan te gaan klussen, zodat ie meer bevalt, is zeker geen slecht idee! Zal kijken of dat nog wat wordt.

telecastermaster
22 mei 2006, 18:51
Maak er je slide gitaar van. Met een hogere topkam erin.