PDA

View Full Version : Kane



Dila
5 november 2001, 18:41
ik ga morgen naar kane wat jullie ongetwijfeld een zware kut band zullen vinden. maar die gitarist, dennis v. leeuwen, is ontzettend goed toch? ik weet ook wel dat kane een commercieel bandje is wat met een lelijke zanger nooit zo ver was gekomen, maar ze zijn toch best goed?? of ligt dit echt aan mij???

Jimi Hendrix
5 november 2001, 19:37
mwa

taylor
5 november 2001, 20:33
hmmmm ik weet nie tis wel aardig(om op tmf ofzo te zien 1 keertje) maar niet meer dan dat vind alleen die zanger kut(zijn stem)

poeyerke
5 november 2001, 21:19
Ach, als jij het goed vind, moet je daar heen gaan. Ik vind overigens ook dat die zanger een ongelooflijk kut accent heeft, het klinkt erg nep.

smaken verschillen.

Ik ga woensdag naar Bo Diddley, en vrijdag naar Therapy?

Dila
5 november 2001, 21:53
die zanger heeft wel n mooie stem vind ik alleen is het irritant dat je bij een concert altijd tussen gillende twaalf jarige meisjes staat die alleen maar voor die 'lekkere' zanger komen terwijl ik gewoon die muziek wil zien. ach ja.

poeyerke
6 november 2001, 10:06
Op 2001-11-05 20:53, schreef Dila:
die zanger heeft wel n mooie stem vind ik alleen is het irritant dat je bij een concert altijd tussen gillende twaalf jarige meisjes staat die alleen maar voor die 'lekkere' zanger komen terwijl ik gewoon die muziek wil zien. ach ja.


Ik vind het altijd vrij irritant als mensen 'hard' staan te praten bij een concert. Je kunt ervoor praten en erna, maar liefst niet onder een concert.
Pas was ik bij Walter Trout, dan gaat zo'n muts achter me JUIST bij de rustige stukjes met haar vriend staan praten over haar loonstrookje, lekker belangerijk. :grin:
Gewoon erg vervelend, net zo vervelend als bij de Film.

Ik zou het niet fijn vinden dat wanneer ik in een 'zogenaamde' rockband zou zitten en mijn publiek bestaat uit 12 jarige meisjes, die je muziek niet eens begrijpen. Lijkt me erg frustrerend voor een band, tevens betekent het ook vaak dat je eigenlijk helemaal niet zo goed bent, want dan zouden er wel veel 'serieuze' mensen naar je muziek komen.
Maar ach, smaken verschillen. :grin: :grin:

sleep_to_saturate
6 november 2001, 13:59
Is me wel opgevallen dat dat laatste nummer van Kane wel beter klinkt. Doet ie wat minder alsof ie moet schijten terwijl die zingt.

taylor
6 november 2001, 16:53
ja lache man

Dila
6 november 2001, 18:17
hahahaha ja ik weet wel hoe t voelt als mensen bij een optreden alleen maar naar je staan te kijken omdat ze je zo mooi vinden bleeeh dat is kut heb je je hele ziel erin gelegd en zo goed mogelijk gespeeld krijg je na afloop te horen 'goh wat zie je er goed uit' 'kan dat nirvanashirtje ook uit?' bleeeh dat haat ik!!! gelukkig ben ik niet zo knap als onze bassiste...

anoniem
6 november 2001, 18:39
ach tsja... ik heb Kane een keer in de arena gezien voor het optreden van Bon Jovi (WEL goeie gitarist!!!) maar dat was buiten de akoestiek om nog geheel kut. Nou moet ik zeggen dat ik er stiekum ook een ceedeetje van heb liggen thuis. Maar ik begrijp eigenlijk niet echt waarom iedereen altijd zo wild is van dennis van leeuwen. Tsja, ik mog willen dat ik er stond. maar toch, kan iem. mij dat uitleggen? En i.d.d: op de nieuwe single zingtie beter maar beetje jammer dat het weer zo gelikt is. maar goed, wat helpt mijn gezeik ook eigenlijk. Enne, Poeyerke, ik ga ook naar therapy? dond.tivoli. mzzl!

Jeroen
6 november 2001, 18:40
die vorige was ik dus

Ibanez
7 november 2001, 17:07
Ik vind dat ze sommige leuke nummers hebben. Alleen die zanger die zingt echt ongelooflijk debiel. Voor de rest vind ik die dennis best goed, niet echt fantastische solo's ofzow maar wel leuke gitaarpartijen.
:smile:

Dila
7 november 2001, 17:49
een heleboel vrouwelijke gitaristen zijn misschien ook wel zo weg van dennis van leeuwen omdat ie gewoon knap is :smile:

Ibanez
7 november 2001, 18:37
Hoe kon je dan met hem praten na een concert?

Dila
7 november 2001, 19:22
gewoon als een domme groupie op de parkeerplaats gaan wachten

Ditmar
7 november 2001, 21:36
Dennis van Leeuwen is naar mijn idee niet zo'n technische gitarist, maar hij staat prima in dienst van de song (daar kunnen mijn helden -Petrucci, Vai etc- nog heel wat van leren). Alleen vraag ik me af, wat moet Kane met drie gitaristen ??? (van Iron Maiden kan ik het me voorstellen, maar Kane ???)

Kitaarhiero
7 november 2001, 23:03
Ze doen er ineteressant mee..."Om een extra vibe tû gevû aan dû muziek weetjûwel.(Dinant;))"

Eerst vond ik Kane wel vet, dat eerste hitje had een mooie dynamiek (zachtjes: keep my head down, gevolgd door Tuntuntuntundudun op een gitaar, was best vet), maar na een tijdje ontdek je dat er alweer miljarden van dat soort bandjes zijn en dat het al 10x gedaan is. verder die stem hè?

Jeroen
8 november 2001, 00:12
zoals ik al zei: ik zou willen dat ik er stond en dat ik het zou verzinnen (en dat ik groupies op de parkeerplaats had, :smile:))... maareh, hebben ze tegenwoordig 3 gitaristen joh?!?!?! vertel

Kitaarhiero
8 november 2001, 09:22
3 gitaristû geeft dû muziek meer mogûnlûkheid, weetjûwel? meer dieptû, weetjûwel?

tenminste dat heb ik er van begrepen. Niet dat ze nu allemaal leuke tegendraadse loopjes gaan doen (Zoals Surf en indo bands vroeger), maar ze rammellen wat akoorden en in het midden komt het 7e bandlid met z'n synthesyser een house deuntje doen...en dan gaan ze weer vrolijk verder...tenminste zo zie ik ût, weetjûwel? maar als zij dat leuk vindûn om tû doen...wie houdt ze tegen? ik niet, weetjûwel?

ekkerman
8 november 2001, 10:27
jongens ik denk toch dat dilla hard op weg is om een probleem te krijgen met haar complex jegens haar bassiste ....ik hoor alleen maar dat die veel knapper is en de mannuh uit de zaal nooit naar haar kijken en alleen het shirtje van de bassiste uit willen zien .
ligt hier voor sommige van ons een schone taak ???????

Jeroen
8 november 2001, 11:03
Op 2001-11-08 08:22, schreef Kitaarhiero:
3 gitaristû geeft dû muziek meer mogûnlûkheid, weetjûwel? meer dieptû, weetjûwel?


whahaha!!! humor... misschien nog iets meer accent op de errrrrrrrrrrrrr. :smile:

Dila
8 november 2001, 13:34
hahahaha ik wil je alleen als je op kurt cobain lijkt hoor!! hoewel ik met dennis v leeuwen ook best genoegen zou nemen... de dinand imitatie is zwaar melig hahahhahaha kane heeft drie gitaristen inderdaad en daar zie ik het nut niet helemaal van in want op de nieuwe plaat staat niet zo gek veel gitaar. met twee hadden ze het makkelijk gered. maar goed het is wel leuk ofzo ze hebben in elk geval dikke lol met zn zevenen. ik vind sinds dinsdag eigenlijk dat kane gewoon zwaar rules maar goed smaken verschillen.

sleep_to_saturate
8 november 2001, 13:49
Zittûh wûh nah ûn bèhtje ovûh Hâggeneejsen lòhl tûh trappûh..

Niks mis met een beetje Haags accent!
:smile:

Dila
8 november 2001, 14:54
hahaha praat jij soms ook al zo haags? ik vind r ook nix mis mee hoor t klinkt wel leuk

Sofman
8 november 2001, 15:37
Hahahah Ibanez volkome met je eens
Die zanger zingt als een debiel
soms denk ik dat die gozer aan sepasme lijdt :smile:

Dila
8 november 2001, 15:56
hahahha ik vind dat ie wel n mooie stem heeft eigenlijk

ekkerman
8 november 2001, 20:14
waarschijnlijk dila , gaat ie ook voor jullie bassiste ....

Dila
8 november 2001, 21:10
hahahah ja vast wel laat zij dinand maar lekker versieren dan neem ik dennis :grin: just kiddin

Kitaarhiero
8 november 2001, 22:31
zijn hier nog meer vrouwelijke gitaristen?

Die op Lenny Kravitz/Jimi Hendrix vallen?;)

gangsta
8 november 2001, 23:35
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2002-02-24 20:23 ]</font>

Dila
9 november 2001, 11:08
lenny kravitz is wel een lekker ding...

taylor
9 november 2001, 13:20
je bent erg gericht op de looks he.

poeyerke
9 november 2001, 14:05
Op 2001-11-09 12:20, schreef taylor:
je bent erg gericht op de looks he.


Dat is wel typisch voor vrouwen i.c.m. muziek. Mijn zusje en die vriendinnen hebben het ook altijd over 'dat lekkere ding van'.
Meestal zien die gasten er dan ook niet uit... ik ben weleens bang met wat voor iets mijn zusje nu weer thuis gaat komen. :grin:
Als het aan haar ligt de zanger van de Deftones, ofso.

Wij mannen houden dat meer gescheiden denk ik. Wij luisteren naar muziek en kijken naar mooie vrouwen. Als het dan ook nog een leuke vrouwelijke artiest is is het helemaal compleet. :grin:

Dila
9 november 2001, 14:08
:grin: me moeder snapt ook al nie dat ik op kurt cobain val. maar kitaarhiero vroeg gewoon of iemand hier op lenny kravtiz viel dus ik zeg ja hoor die is wel leuk. you snap??

Dila
9 november 2001, 14:10
waarom ie het vroeg is me ook niet helemaal duidelijk. hij lijkt zeker op m.

Kitaarhiero
9 november 2001, 20:29
hehe...eerder op die 2e gitarist van 'm...maar die zie je niet zo veel 1) omdat Lenny zelf de meeste camera aandacht krijgt en 2) omdat hij zo'n bos haar heeft.

met een grote zonnebril echter...(en als ik m'n bleekscheetneus dikker laat maken en allemaal piercings neem...);)

Dila
9 november 2001, 22:18
hahahaha suckses!!

steeph
26 november 2001, 17:50
Er is slecht 1 vrouw die NIET voor lul (ofzo) staat met een gitaar en dat is PJ Harvey. Integendeel zelfs...ze is absoluut niet knap ofzo, maar zij...op het podium...met een gitaar...mmmmmmmmmmmm

Kitaarhiero
26 november 2001, 18:20
ow jaaaaaaaah....Peejay harveeeee......mét een telecaster........oooooooooooh

best wel een breedbekkikker eigenlijk...

maakt wel coole muziek...

zit in het hokje van Kravitz, niet origineel maar wel cool.

Grooveyard21
27 november 2001, 09:50
Persoonlijk vind ik Heather Nova met gitaar ook super sexy!

steeph
27 november 2001, 10:40
mmmm...heather nova...nou je het zegt...maar die is ook gelijk weer mooi...en pj harvey is eigenlijk gewoon lelijk (vind ik), maar haar uitstraling met die gitaar, heel stoer op het podium laat mij smelten. Maar ok...heather nova is gewwon lekker (sorry dames...ik laat me gaan)

Dila
27 november 2001, 20:41
volgens mij ben k de enige dame hier...de enige actieve in elk geval. pj harvey is coool vinnik wel ze is stoer, heather nova is n beetje slap. vinden jullie kittie ook niet cool?? of zijn die te lelijk? heb k geen verstand van...dus zeg t maar ff.

steeph
28 november 2001, 10:37
kittie???? ken ik niet...wie is/zijn dat?

Heather nova is slap...ok...zou best kunnen, maar ze ziet er zeker...ehm...aangenaam uit (ja there are ladies in da house, so watch you language)...ben je zelf een kittie?

Dila
28 november 2001, 18:12
kitte, ja moet je maar ns downloaden, tis n vrouwen metal band, maar tis goed hoor nix mis mee. maar wat bedoel je met of ik EEN kitte ben, wat is EEN kittie precies?

Dila
28 november 2001, 18:14
by the way, kitaarhiero ik zag laatst lenny op teevee en ik heb die tweede gitarist gezien en hij is best leuk uit hoor :wink: :razz:

steeph
29 november 2001, 11:31
ik wist niet wat/wie een kittie was, dus ik dacht dat het een of ander koosnaampje was ofzo, maar ok...kzal ze ff checken.

Kitaarhiero
29 november 2001, 17:37
Op 2001-11-28 17:14, schreef Dila:
by the way, kitaarhiero ik zag laatst lenny op teevee en ik heb die tweede gitarist gezien en hij is best leuk uit hoor &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">


Bloosbloos...

hihi

ahum...oké...

THE DONNA'S!!! (Niet die dikke bassiste;))

Maikel
14 januari 2002, 00:25
Ben een paar weken geleden bij Kane geweest in Nijmegen. Het geluid was kut. Zal wel aan de zaalmix gelegen hebben maar het was zoooo hard, qua volume dan. Als die bal gehakt ging zingen dan vervormde het geluid al, ken je nagaan als de hele band gas gaf. Da was gewoon jammer, zonde van de poet.

anoniem
22 januari 2002, 16:27
Kane is nep, bottomline. Stelletje commerciele geldwolven. Totaal geen respect voor de muziek en hun fans weerspiegelen dat.:smile:

Kitaarhiero
22 januari 2002, 23:23
Ik vind Kane wel irritant eigenlijk, waarom noemen ze nou een nummer "let it be"? ik was bijna bang dat ze een beatles cover zouden gaan doen en het hele liedje gaan verneuken.

de betreffende clip doet me trouwens erg denken aan My Vitriol... de eerste beelden dan.

Yorrit
22 januari 2002, 23:53
ja inderdaad, met die gast op dat eenzame b-weggetje.

Dila
23 januari 2002, 17:17
jah die clip hebben ze behoorlijk van my vitriol afgekeken. let it be is best een mooi nummer opzich, maar het hele album valt behoorlijk tegen... de eerste ceedee was beter. live klinkt het allemaal behoorlijk rock, maar op de plaat is het slappe pop. best wel vaag eigenlijk... maar okee.

dirkw83
29 januari 2002, 11:53
Mmm, was ook al bang dat het een cover zou worden>> niet dat het nu beter is.

Kitaarhiero
29 januari 2002, 16:11
Opzich klinkt het wel lekker... maar hij is zo saai... en als er zo nog 8 tracks op een 12 tracks album staan...:sad:

gangsta
29 januari 2002, 21:52
kane?.... die doen dus duidlijk niet

Dila
29 januari 2002, 22:23
Op 2002-01-29 15:11, schreef Kitaarhiero:
Opzich klinkt het wel lekker... maar hij is zo saai... en als er zo nog 8 tracks op een 12 tracks album staan...&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif">


neuh dat valt wel mee er staan wel een paar leuke nummers op die ceedee, maar het is allemaal wat rustiger dan de vorige enzo

dirkw83
30 januari 2002, 10:44
Ik blijf me persoonlijk onthouden van Kane en luister liever naar muziek met kwaliteit. Gisteren was Within Temptation nog op TMF. niet dat ik care.

Insignificance
5 februari 2002, 23:15
Na de 1e single van Kane was ik heel benieuwd wat deze band in huis zou hebben....het album vond ik na 1x draaien nog wel leuk..... maar na een keer of 10 valt dat vies tegen. Ik ben 4x vlak 8er elkaar naar een optredentje van hen geweest.......4x uit m'n naat gegaan (kane is gewoon een goeie ruige rockband) Maar 't viel me wel op dat ze 4x over excact dezelfde set gespeeld hebben en toen verloor ik alle intresse in deze band. Moment of truth (b-side v/d keep my head down single) gaf mij een goed gevoel over de opvolger van ALAYWT, maar de band had allang afgedaan voor mij vanwege dat popie jopie gedoe op teevee en in de interviews enzo.
Oh god......en toen hoorde ik dus dat ze de marlboro flashbacks gingen verzorgen. Ik hoorde dat ze u2 gingen doen en ik d8 "dat is het einde van Kane" "mooi"!!!!
Damn, wat hebben die lui,totaal tegen mijn verw8ingen in, hun kwaliteiten geshowed.
Je ken lullen wat je wil, maar als je zo'n cover show weg kan geven van u2 heb je ook eg wel de kwaliteiten in huis.
Ik snap nogsteeds niet waarom ze die kwalitetien niet gebruiken.
De single so glad you made it lijkt trouwens als 2 druppels water op het nummer Daddy's gonna pay for your new car van u2.....wat een nepzooi.

Kortom, Kane is een band met individuele kwaliteiten die ze niet weten samen te voegen.....heel jammer. Jammer dat de drummer weg is,.....die was eg steengoed!!

ThnX 4 reading

~to resist is to piss in the wind,
anyone who does will end up smelling~

dirkw83
7 februari 2002, 11:30
Hoe speel je trouwens Damn those Eyes? Niet dat ik het echt wil weten maar ik zag op een internet site dit staan:

Dsus4 D Dsus
Damn Those Eyes

Terwijl het volgens mij respectievelijk G D A is. Natuurlijk is het wel de zelfde opeenvolging op de e snaar (G F# E) maar toch is het discutabel.

Kitaarhiero
10 februari 2002, 13:10
Ja idd het is zeer discutabel :razz:

Ditmar
10 februari 2002, 15:55
Op 2001-11-28 17:12, schreef Dila:
kitte, ja moet je maar ns downloaden, tis n vrouwen metal band, maar tis goed hoor nix mis mee. maar wat bedoel je met of ik EEN kitte ben, wat is EEN kittie precies?


Kittie heeft tegenwoordig een man als gitarist (ja, echt waar), maar het blijft een leuke band. Ik ga er volgende maand maar weer eens heen.

suzanne
10 februari 2002, 16:11
ik vond de 2e cd ook best wel tegenvallen!
er zitten bv wat nummers tussen waar ze zo'n monotonen stem doorheen gooien, dan heb je bij mij al afgedaan!! dat vink geen muziek! ik vind maar 4 nummers echt mooi van de cd!

ja de drummer, ciryl directie heet ie, die vind ik ook echt superrrrr goed!!! speelt nu weer bij total tuch, vind niet dat ie daar helemaal tot zn recht komt!jammer!

Dila
10 februari 2002, 20:08
nee joh hij speelt bij birgit schuurman. best een goeie band heeft zij, ik heb r een keer live gezien op artquake.

suzanne
10 februari 2002, 20:31
dat kan wel, misschien speelt die bij meerdere bands! hij had nl al bij total tuch gespeeld en daar issie na kane weer terug gegaan! ik zag hem ook vrijdag nog bij de vrienden van amstel, bij total tuch!

dirkw83
21 februari 2002, 14:33
Ja, dat heb ik een tijdje geleden ook gezien. Dat was toch alleen trientje met die gitarist?

Dila
21 februari 2002, 19:31
hmm ja dan zal ie wel 2 bands hebben

suzanne
21 februari 2002, 22:00
nee dat was een paar weken geleden bij de finale van de vrienden van amstel, altijd heel mooi vind ik dat, vooral hoe ze verschillende artiesten en bands gaan combineren met elkaar!

dirkw83
22 februari 2002, 10:56
Ja, dan was er eentje die bij een andere band meespeelde (tweede gitaar ofzo) en daarna met zijn eigen band het heft in handen nam. Da's echt tof ja; da's wel waar. Zelfs Acda en de munnik vond ik wel cool.

suzanne
24 februari 2002, 20:25
ja acda en de munnik speelde dan een nummer samen met blof! dat vink gewoon cool om te zien! hoe die dan een nummer van een andere band zo cool mee kunnen spelen! maakt het heel apart!

dirkw83
24 februari 2002, 21:43
Ja, ik bedoel, op zich is die Nederlandse muziek zo geweldig nog niet maar zulke dingen maken er toch iets moois van. Op zo'n avond zou ik best wel aanwezig willen zijn; lijkt me echt heel mooi.

Kitaarhiero
25 februari 2002, 11:11
volgens mij is het idd erg cool.. ik had een keertje gezien dat Billy the Kid en Kane er waren, zaten ze met z'n allen op krukjes, 2 akoestische gitaren en bongo's en dan een beetje hun favoriete rock nummers spelen (heartbreaker van Zep, iets van Elvis etc.) was wel erg cool.

dirkw83
25 februari 2002, 11:27
ja, dat bedoel ik. Als je zoiets ziet dan krijg ik altijd zo'n wereldverbeteraar gevoel; zo van: waarom is er toch oorlog? als iedereen nou zo zou spelen... maar ja, ik weet wel beter want terwijl ik dit typ wordt er iemand in bosnie afgeschoten :sad:

sleep_to_saturate
25 februari 2002, 12:07
Tja alleen is het waarschijnlijk helemaal niet spontaan, maar juist allemaal voorgedacht en gerepeteerd. :sad:

Kitaarhiero
25 februari 2002, 12:26
het zag er nogal spontaan uit... ze werden geïntervieuwd door mvr. M. Kemp over welke bands ze beïnvloed hebben en wat hun favoriete bands/artiesten zijn. en dan kwam er zo iets van "speel dat dan maar" "uh... Kankah heej...Oké... 'you need foolin' gonna send you back to school in'" etc.

suzanne
25 februari 2002, 15:01
er zal best het een en ander van opgezet zijn maar er zullen ook vast wel dingen spontaan naar boven komen.

dirkw83
25 februari 2002, 22:21
nou het kwam allemaal erg gepolijst over, nergens een uitschietertje of zo. Maar toch, het is gewoon mooi.

suzanne
25 februari 2002, 22:48
juist!

dirkw83
26 februari 2002, 11:16
btw...weet iemand ondertussen al wie die act was met die jongen met een muts over zijn hoofd getrokken en een heel depri liedje - maar wel cool ?

Erik
19 maart 2002, 19:20
bedoel je 16Down?

dirkw83
20 maart 2002, 12:59
nee, die bedoel ik niet. Maar die zijn trouwens ook wel erg goed moet ik zeggen. Ik ken twee nummers van ze en vind ze allebei wel erg goed. Vooral subtle movements is steengoed.