PDA

View Full Version : Duncan vs. Bill Lawrence



jw009
21 mei 2006, 12:30
Hallo,

Voor mijn nieuwe LTD Explorer ben ik opzoek naar een ander brug element. Mijn oog is gevallen op de seymour duncan distortion, en de bill lawrence L500. Ook de super distortion van dimarzio is een optie. Maar neit veel 2e hands te vinden.

Kunnen jullie mij het verschil vertellen? Ik ben opzoek naar een gedefineerde sound die niet te schel is.

Ik ben 2e hands aan het zoeken dus als iemand er een te koop heeft laat het maar weten

no 1 hops
21 mei 2006, 13:42
als je de l500xl wilt gebruiken met een andere dan kom je in de problemen.
de BL' s zijn gewoon anders en niet plug en play.
je zult ervoor moeten gaan zitten en je amp instellingen moeten tunen.
gerrekat heeft een xl in een explorer die goed voldoet, maar in andere gitaren viel het tegen.

neem de tijd en kijk even in deze topic
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8.showMessage?topicID=2095.topi c
en zeker even deze doorlezen
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8.showMessage?topicID=2083.topi c

persoonlijk hoef ik niets anders meer als BL

Mauser
21 mei 2006, 21:20
Wat voor stijl speel je?

Van Bill Lawrence weet ik alleen dat Dimebag Darell met d L500XL speelde :P

jw009
21 mei 2006, 22:07
Ik speel metal, tja.. ik dacht dat een LTD explorer genoeg zei ;)

Mauser
21 mei 2006, 22:28
Haha, ok :P Naja, wat ik zou doen, uitzoeken van welke artiesten je de sound gaaf vindt, en uitzoeken welke pickups zij gebruiken ;)

no 1 hops
22 mei 2006, 04:55
dimebag speelde niet op de xl maar de L
speel zelf van alles, tussen rock en rustig.
hou niet van ' mud' distortion, een echte brei gaat aan mij voorbij ;-)

kan alleen maar zeggen dat je meer tone krijgt dan brei.
strakke overdrive.
je moet alleen durven experimenteren met je amp en andere effects.
het is niet zo dat je inplugt en dan direkt tevreden bent.
maar vraag gerrekat eens wat hij vind van zijn explorer met xl.
hij speelt via een echte versterker, ik alleen via een gnx1 via hoofdtelefoon en daar loop ik nu tegen het probleem op dat de range van de xl zo wide is dat ik alles weer moet bijregelen, zelfs moet afdempen in de hoge freq.

jw009
22 mei 2006, 08:41
De dimarzio super 3 lijkt me ook wel wat, lekkere mid range pickup. Lekker voor slaggitaar. Is die L500 niet met veel hoog?

no 1 hops
22 mei 2006, 09:30
De dimarzio super 3 lijkt me ook wel wat, lekkere mid range pickup. Lekker voor slaggitaar. Is die L500 niet met veel hoog?nee de l500 is meer full range.
dus als je de amp op dezelfde instelling laat staan als met je huidige pickups krijg je dat idee.
kijk maar naar typen als buddy guy met zijn bassman.
everything full up but not the bass

gerrekat
22 mei 2006, 10:19
als je metal/hardrock speelt zou ik niet zo snel voor de L 500 gaan, qua output is die vrij gematigd, de XL heeft iest meerr maar si vergeleken bij de DiMarzio's toch ook eerder medium output. Lawrences kunnen vrij schel zijn, maar wel heel gedefinieerd. XL's zijn een beetje hit and miss, in mijn explorer klinkt ie waanzinnig maar ik heb er een paar in nadere gitaren gehad die ik erg tegen vond vallen.

je zou ook eens kunnen kijken naar de Dimarzio X2N/pafPro combo, Qua Duncans zou je kunnen kijken naar de Distortion/59 combo of de JB/59 combo. maar ik vind Duncans was harsher/scheller dan Dimarzio's.

no 1 hops
22 mei 2006, 13:14
XL's zijn een beetje hit and miss, in mijn explorer klinkt ie waanzinnig maar ik heb er een paar in nadere gitaren gehad die ik erg tegen vond vallen.

zeg gerre, kun je me misschien ook vertellen wat voor explorer het is en voor mij even belangrijk hoeveel potmeters zitten erop en met wat voor ohmse waarde.

gerrekat
22 mei 2006, 20:11
Ik heb een DEAN Time Capsule Z met twee volume en een toon, 500 K DiMarzio pots.

no 1 hops
23 mei 2006, 05:31
Ik heb een DEAN Time Capsule Z met twee volume en een toon, 500 K DiMarzio pots.bedankt voor de info!

Nickname
23 mei 2006, 08:21
Ik speel metal, tja.. ik dacht dat een LTD explorer genoeg zei ;)

Je weet toch dat de explorer ooit voor jazz was ontworpen he :D

jw009
23 mei 2006, 09:04
Je weet toch dat de explorer ooit voor jazz was ontworpen he :D



Ja I know... :) geweldig

no 1 hops
23 mei 2006, 09:13
Ja I know... :) geweldigis die nieuwe dan anders dan die je in de verkoop hebt?

Mauser
23 mei 2006, 10:57
Ik heb een DEAN Time Capsule Z met twee volume en een toon, 500 K DiMarzio pots.

Volgens mij ben jij Enforcer van metalfan.nl :P

Keith Rules
23 mei 2006, 15:35
Heb even de postjes in deze threat gelezen. Blijft toch altijd een lastig verhaal, de juiste pickup voor jouw gitaar en amp combinatie! Pubs hebben wel technische specificaties en uit ervaring kun je wellicht iets zinnigs erover kwijt, maar blijft toch altijd ook nog een persoonlijke kwestie, toch?! De ene pu kan op de ene gitaar geweldig klinken en op een andere dus weer niet. Blijft een beetje trial and error. Ben zelf geen metal gitarist, maar metal, mmmm, wat dacht je van EMG?

jw009
23 mei 2006, 16:21
Heb even de postjes in deze threat gelezen. Blijft toch altijd een lastig verhaal, de juiste pickup voor jouw gitaar en amp combinatie! Pubs hebben wel technische specificaties en uit ervaring kun je wellicht iets zinnigs erover kwijt, maar blijft toch altijd ook nog een persoonlijke kwestie, toch?! De ene pu kan op de ene gitaar geweldig klinken en op een andere dus weer niet. Blijft een beetje trial and error. Ben zelf geen metal gitarist, maar metal, mmmm, wat dacht je van EMG?

Nee ik heb EMG's gehad en ik wil wel is wat anders. Ik ga waarschijnlijk voor een 2e hands DUncan super distortion. ALs ik het niks vind kan ik hem altijd weer eruit gooien.

jw009
23 mei 2006, 16:22
is die nieuwe dan anders dan die je in de verkoop hebt?

ja ik heb een epiphone goth explorer en een warmoth explorer ala de ken lawrence van James Hetfield te koop staan. ZOals je ziet ben ik mijn collectie aan het uitdunnen.

no 1 hops
23 mei 2006, 16:57
Nee ik heb EMG's gehad en ik wil wel is wat anders. Ik ga waarschijnlijk voor een 2e hands DUncan super distortion. ALs ik het niks vind kan ik hem altijd weer eruit gooien.als je emg's niets vind dan moet je denk ik van BL ablijven.
alhoewel BL ze wel mindersteriel maakt maar komen wel in die richting

Mauser
23 mei 2006, 18:54
Van welke gitarist vind je de sound nou echt gaaf? Gewoon uitzoeken welke elementen hij (of zij :P ) gebruikt, en voor die gaan. Natuurlijk, het zal niet precies hetzelfde klinken (ivm bijv. amps/effecten) maar je hebt in ieder geval een idee van de sound ;)

jw009
23 mei 2006, 19:41
Petrucci, maar die heeft speciaal gemaakt dimarzio's. Ik denk dat ik met de super distortion tevreden zal zijn. Heb 2e hands voor 60 euro op de kop kunnen tikken, ik zal binnenkort wel laten weten wat ik ervan vind.

Mauser
23 mei 2006, 20:45
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft Petrucci ook met de DiMarzio X2N gespeeld.. Maar ik kan ook in de war zijn met een andere gitarist :P

gerrekat
23 mei 2006, 20:52
Volgens mij ben jij Enforcer van metalfan.nl :P


klopt! en jij?

Mauser
23 mei 2006, 21:17
"I am your father"

Darth Vader dus :P