PDA

View Full Version : Yahama BBG 4 II of Dean Q4



frenske
12 november 2002, 16:16
Yihaa, eindelijk geld over voor een nieuwe basgitaar en versterker! Ik heb mijn keuzes terug kunnen brengen tot de Yahama BBG 4 II en de Dean Edge Q4. Ze lijken best veel op elkaar en zijn beide actief. De yahama heeft ´n iets mooiere kleurkeuzes dan de Q4, maar Yahama spreekt me iets minder aan (een soort gevoel)!
Zijn er mensen die (slechte) ervaring hebben met een van deze 2 gitaren.

aLeX
12 november 2002, 17:48
Ik heb een Dean Edge Q4, naar mijn smaak een prime basje hor...

AllodoX
12 november 2002, 18:32
Ik heb een BBG-4 gehad.. prima bassjes alleen de preamp is nogal zwak.. mooi geluid alleen lage output..

basswasp
12 november 2002, 19:10
Mijn Yamaha BBN4 III(is wel redelijk solide bas (bijvoorbeeld invergelijking met flearulez' GSR; niets persoonlijks)... tot nu toe ben ik er tevreden mee. Sinds de aankoop is er dit aan veranderd:

1. De lak komt los rond de elementen;
2. Strapholder;
3. Brug bijgevijld (komt misschien ook wel door mijn ruige speelstijl);

Verder ook weleens wat ringetjes aan moeten draaien enzo, maar geen echte problemen.
'k heb deze bas nu 4,5 jaar.

flearulez
12 november 2002, 19:27
wow PERSOONLIJKE AANVAL
don't fuck with the ibanez!!!!

3 redenen

1) het is een goede bas, vooral als je Nirvana stijl speelt, en je graag je bas op de vloer kapot slaat. Je breek tenminste niet je hand want de bass is niet te solide

2) goed brand hout voor de koude dagen

3) hier werken we nog aan, meer info zal volgen



Neej mensen, deze bass past gewoon niet bij me, anderen zullen er misschien wel gelukkig mee zijn. Je hebt toch ook gitaristen die zweren bij Ibanez??

Ruud
12 november 2002, 19:35
Ik heb zelf een Yamaha BBG5S ,de 5-snarige variant.., speelt op zich hardstikke lekker, ik heb er alleen nog wel wat aan af moeten stellen. goed, en het geluid is ook absoluut niet slecht,
alleen erg jammer van de lage output.

mijn passieve ouwe ibanez stuur nog harder uit, en dat ligt niet aan een half lege batterij ofzo...

skabouter
12 november 2002, 20:52
ik heb een BB-G5. gewoon passief, 5 snaar.

PRIMA BAS ! nooit ontstem problemen. prima geluid en een fantastisch volle B !

en naar mij inzicht is Yamaha beter dan Dean

FleaBass
13 november 2002, 02:05
Neej mensen, deze bass past gewoon niet bij me, anderen zullen er misschien wel gelukkig mee zijn. Je hebt toch ook gitaristen die zweren bij Ibanez??


ja maar de gitaren en de basjes van ibanez kun je niet met elkaar vergelijken

frenske
13 november 2002, 15:24
Uhm, ik ben net terug van Feedback en ik heb ze allebei geprobeerd.
Ik vond de Dean eigenlijk fijner spelen, lekker slanke hals en een lichte body. Echter de snaren rammelen als een ratelslang en dat heeft niets met mijn opdruktechniek te maken en de snaren die vond ik zo wie zo niet fijn. Had ik soms een kutexemplaar of zo, gezien het feit dat de Dean Edge Q4 toch vrij hoog wordt aangeslagen.
De Yahama heeft een fijnere en zuiverder toon, echter hij is vrij zwaar en output is zeer laag en instelmogelijkheden is vrij beperkt!
Misschien toch maar eens verder gaan zoeken!

basswasp
13 november 2002, 17:18
Als je ratel hebt, moet die bas beter afgesteld worden... en instelmogelijkheden? Wat bedoel je? De hoeveelheid knopjes op de bas ofzo? :smile:

frenske
13 november 2002, 17:39
Met instelmogelijkheden bedoel ik niet het aantal knopjes, maar het effect van het knopje zeg maar.

skabouter
13 november 2002, 20:44
als je beide bassen hebt geprobeert, en je zegt net dat aan beide een aantal minpunten zitten, zou je dan niet ff verder zoeken naar een betere bas ?

of moet je echt PERSE een dean/yamaha ?

AllodoX
14 november 2002, 11:11
ligt eraan wat je budget is eh.. je moet niet kijken naar het uiterlijk.. dat is het minst belangrijk.

waar moet je dan wel op letten ?

1) balans.. hangt ie goed stabiel aan je schouders, of trekt ie aan een kant je t-shirt omhoog/omlaag ? gaat de nek duikelen ?

2) dikte van de nek... heb je grote handen of kleine handen ? als je grote handen hebt moet je niet een bass met een heel dun nekje nemen, want dan krijg je gigantische kramp in je duim.. heb je kleine handen, pak dan geen godzilla-nek want dan is het zwaar kut spelen..

3) geluid.. wil je veel hoog of laag ? wil je passief of actief ?

4) prijsklasse.. welke bassjes zijn er in de aanbieding binnen mijn budget die aan mijn eisen qua comfort en geluid voldoen ? Of moet ik nog een paar weekjes doorsparen ?

5) ok.. dus ik heb ( bijvoorbeeld ) in die klasse en budget keuze uit 5 modellen.. welke vind ik mooi ?