PDA

View Full Version : Irritante "Feedback"



Navar0x
21 mei 2006, 01:07
Het zit zo,

ik heb gisteren een nieuwe Epiphone Les Paul Standard aangeschaft.. alles mooi en wel.. hij doet het perfect, elementen zijn tiptop, goeie sound, alleen 1 nadeel..

ik speel (ja vraag me niet waarom..) op een stagg 10 watt versterker, met daartussen nog een Korg AX10G pedaal.. maar als ik ook maar even een distortion efffect opzet met de MINSTE gain.. begint ie als een GEK te piepen.. hoe ver ik ook van m'n amp afsta.. en ik moet de volume dan bijna uit zetten om die piep weg te krijgen.. en ik speel absoluut niet hard maar ik hoef de volume knop maar 2 mm. open te draaien en hij piept al als een gek..

Waar ligt dit aan? De gitaar opzich is helemaal nieuw.. dus daar zal het denk ik niet aan liggen..
Ligt het nou aan die brakke versterker.. of aan dat effectpedaal wat ertussen zit?

rupke
21 mei 2006, 10:59
Hoi,

Heb je de gitaar goed uitgeprobeerd voor je hem kocht en was alles toen ok?

Probeer hem eens eerst rechtstreeks in de versterker te prikken. wat je ook kunt doen is met je rug naar de versterker gaan staan en dan kijken of het minder wordt. als dat niet helpt dan even je effectpedaal oppakken en bij iemand ander sin de versterker steken en ook rechtstreeks in de versterker. Als ie dan nog piept zit het echt in de gitaar en dan kun je gewoon terug naar de winkel. neem desnoods je versterker en pedaal mee naar de winkel dan kunnen ze het zel fhoren en daat misschien ook ene andere gitaar in je setup proberen kijkne of die ook piept.

Dna moe thet wel opgelost zijn volgens mij.

Greetz Rupke

fullorder
21 mei 2006, 11:07
Waarschijnlijk zijn toch je versterker en pedaal het probleem. Misschien heeft je nieuwe Epi een veel hogere output dan alle ander gitaren die je tot nu toe in je korg en stagg hebt geprikt?