PDA

View Full Version : Hartke set



Fuseman
12 november 2002, 14:49
Hallo medebassisten,

Ik heb altijd lekker gespeeld over mijn Fender BXR 400 met de BXR Spectrum 2x10" 1x18" kast. Maar nu wil ik toch overstappen op een andere config. Puur omdat ik de aparte cabs dan kan richten. Nu kan ik mijn Fenderset inruilen en met wat eurootjes erbij een Harte set kopen. Deze bestaat uit een HA3500 + 410TP en de 115TP. Nu is mijn vraag aan een ieder, heeft er iemand ervaring met deze set. Hetzij los hetzij als geheel. Is de top b.v. stevig? Hij gaat n.l. wel steeds achter in de bus. hetzelfde geld voor de cabs. Ik heb er op gespeeld met een Fender uit Taiwan en zelfs daarmee klonk de set verbazend strak! Heeft iemand andere ervaringen met het geluid?
Dus ik hoop dat jullie mij wat nuttige info kunnen geven voordat ik deze set aanschaf.

Alvast bedankt,
Fuseman

AllodoX
12 november 2002, 15:31
Ik heb ook een hartke 3500, en dat is een prima topje hoor :smile:

veel (!) volume voor en 350w versterker en ook heel veel laag van nature.. jah lekker topje :smile:

Ik heb er zelf een peavey 4x12" onder staan b.t.w. ik had er eerst een 8x10" bij, maar dat vond m'n rug niet zo fijn..

flearulez
12 november 2002, 17:24
geile stack,
Heb zelf de harkte 3500( wie niet???)
met een Hughes en Kettner 4 x 10

Zeer lekker geluid lekker warm door de buizen pre.
Uhja de top is echt een must have.
De boxen ken ik ook en ik vond ze niet lekker warm klinken, waarschijnlijk door de allu speaker, maar dat kan aan de instelling en aan mijn smaak liggen!
Geen twijvel, ik zou het zeker doen, de top iig, dan

Fuseman
17 november 2002, 14:11
Update-Update-Update-Update-Update-Update

Heb de set gister gehaald! Heb er gister ook ff zitten testen (niet lang want de zanger vond het nodig zijn hand tegen de kookplaat te houden....)en moet zeggen dat het wel waaaaanzinnig klinkt. Mijn aktieve bas klinkt er helemaal bijzonder mooi over! Het enige nadeel wat ik nu al heb gezien is dat je de cabinets niet kan doorlussen/serieel kan schakelen omdat ze maar 1 ingang hebben. Verder ziet het er wel strak uit. Als ik wat langer er op heb gespeeld en er een redelijke foto van heb gemaakt zal ik mij eens wagen aan een reviewtje!

Fuseman

bass_string
31 december 2002, 20:22
k speel al ong. 2 maanden op un hartke gig bass set
hartke gig bass, en un 15 watt versterker
k moet wel zeggen: best goede bass voor die prijs!

basswasp
1 januari 2003, 21:31
Hartke geeft idd veel volume, maar kwa tone vond ik 'm niet zo... laatst nog wel op SWR gespeeld... dat doet wel precies wat ik wil :smile:

PsYcHo
6 januari 2003, 16:10
Hallo allemaal ik ben nieuw hier maar goed whatever

Ik heb dus zo'n hartke setje (3500 4x10tp 1x15tp) en ik ben er zeer tevreden mee zowel hoge als lage tonen (hoge c lage b) klinken erg goed.

simon bakker
7 januari 2003, 21:43
Prima keus, speel zelf ook op de 3500 met de 4x10 en 1x15 transporter kasten, het spul is laag, hard en strak, maar je kan er ook voldoende hoog en mid in draaien, kortom een multi functionele set waarmee je elke muziekstijl kan ondersteunen. Bij ons gaat de set ook wekelijks in de bus, de kasten lijken mij onverwoestbaar, de top heb ik in een skb-case, verder is het een redelijk stevig geheel alhoewel ik de knoppen wat fragile vind, maar in een case en met liefde behandelen dan gaat het lang mee, veel succes.